کد خبر: ۸۳۶۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
مجلس برگر/ 8

«اعوان» و «انصار» کاندیداهای مجلس در استان فارس چه کسانی هستند؟

همه جور تیپ و قیافه در میان حامیان پروپا قرص آن ها وجود دارد؛ از فتنه گران و حامیان فتنه تا کسانی که برای رضای خدا از جیب خرج می کنند(!) و افراد شهره به انواع فساد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، موسم انتخابات مجلس که فرا می رسد، همه همت جریان ها و احزاب سیاسی متوجه پیروزی بر رقیب و کسب کرسی های بهارستان می شود. کاندیداها نیز با تمام قدرت و بسیج امکانات و هواداران می خواهند چهره و برنامه های خود به مردم معرفی کنند. موضوع بسیار مهمی که در این هیاهوی انتخاباتی به فراموشی سپرده شده، معرفی معیارهای یک انتخاب خوب هست. در این زمینه رهبر معظم انقلاب بیانات متعدد و متفاوتی دارند که هر کسی می تواند با مطالعه آن، از میان نامزدهای متعدد انتخابات، انتخابی درست و خوب داشته باشد.

با همه این وجود راه های بسیار ساده تری هم برای شناسایی نامزد اصلح وجود دارد که با قدری هوشیاری و کنجکاوی می توان به آن دست یافت. یکی از موارد، شناخت حامیان و طرفداران کاندیداها هست.

حتما از قدیم شنیده اید که می گویند؛ «کبوتر با کبوتر، باز با باز» یا شعری از مولوی که «نوریان مر نوریان را طالبند/ ناریان مر ناریان را جاذبند» یعنی انسان ها با افراد مشابه خود همکار و همراه می شوند. با استناد به ضرب المثل و شعر مذکور می توان کاندیدای اصلح را از سایرین تمیز داد.

با اندکی تامل، از وضعیت مویدین آن ها می توان اوضاع و احوال کاندیدا را تشخیص داد. باید دید چه کسانی او را تائید کرده‌اند، چه کسانی می خواهند به او رای دهند؟ بر چه اساس و مبنایی به او را می دهند؟ برای طرفداری و حمایت از کاندیدای مورد نظر، ملاک عمل، کارآمدی، تخصص و تعهد به نظام و قرآن است یا مسائل قومی و قبیله ای؟ آیا در تبلیغات و راه اندازی کاروان های خیابانی، انسان های دلسوخته اطراف وی هستند و یا عده از اراذل و اوباش و قمه کش حضور دارند؟ یا رأی به او چه کسانی را خوشحال می‌کند؟ آیا باعث شادی دشمنان انقلاب می‌شود یا خوشحالی دوستان انقلاب؟ آیا اطرافیان از انسانهای خوب و صالحی هستند یا انسانهای ظالم و گناهکار؟ آیا از رفتن او به مجلس، ابر قدرتها مثل آمریکا و اسرائیل خوشحال می‌شوند یا ناراحت؟ باید دید آمریکا برای چه کسی دست تکان می دهد، حب و بغض آمریکا در دل چه جریان و چه افرادی است؟ بغض آمریکا از چه فرد و جریانی است؟ و در یک کلمه آیا طرفدارانش برای رای به او حجت شرعی دارند؟

طبیعی است اگر رفتن کاندیدایی به مجلس، باعث رضایت اجانب و باندهای قدرت و ثروت می شود وی لایق مجلس نخواهد بود، چرا که حضرت امام فرمودند: هر وقت دیدید دشمن یا اجانب از شما تعریف می‌کنند در خودتان شک کنید زیرا تعریف های آنها بی‌جهت نیست و حتما بعضی از اعمال شما به نفع دشمن و به ضرر انقلاب است که باعث خوشحالی آنها شده است.

از طرفی اگر، این روزها سری به ستادهای انتخاباتی برخی کاندیداهایی که حتی توانسته اند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند، مراجعه کنید با افراد عجیب و غریبی مواجه می شوید، از کسانی که وعده پست و مقام گرفته اند تا افرادی که در ستادها، شرب خمر می کنند و مواد مخدر دود. از این گذشته، بعضا حامیان کاندیداها برای رقبا خط و نشان می کشند و حتی دست به اسلحه می برند، کمااینکه هفته های گذشته چند مورد از تیراندازی هواداران کاندیداها در خوزستان و یاسوج رسانه ای شد.

در استان فارس نیز، برای کاندیداهای برخی حوزه های انتخابیه، تنها تبیلغ مهم است و مهم نیست چه کسی تبیلغ می کند و حامیان و طرفداران وی با چه نیت و غرضی در ستاد انتخاباتی عضو شده اند. همه جور تیپ و قیافه در میان حامیان پروپا قرص آن ها وجود دارد؛ از فتنه گران و حامیان فتنه تا کسانی که برای رضای خدا از جیب خرج می کنند(!) و افراد شهره به انواع فساد.

به هر حال، اطرافیان کاندیداها و رفتار آن ها در دوره انتخابات از نظر مردم پنهان نمی ماند چرا که تجریه انتخابات های متعددی که در نظام اسلامی برگزار شده، ثابت کرده، رفتار کاندیداها بعد از نشستن بر کرسی نمایندگی ملت، شباهت عجیب و قریبی به رفتار و منش نزدیکانشان دارد. لذا امام علی (ع) در نامه ۵۳ نهج البلاغه به مالک اشتر می‌فرماید: اصلح بر سر زبان صالحان است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
امير ذوالمجد
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
0
خوشتر آن باشد كه سر دلبران
گفته آيد در حديث ديگران