کد خبر: ۸۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/17 بهمن 94

«بادیگارد» به شیراز نمی آید/ مخالفت معاون استاندار فارس با انتقال آب خلیج فارس به استان

فیلم «بادیگارد» ابراهیم حاتمی کیا در جشنواره فیلم فجر در شیراز اکران نمی شود.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد«جشنواره فیلم فجر از امروز در شیراز»، معاون هنری ارشاد فارس گفته:«شیراز در قالب پانزدهمین دوره استانی، میزبان آثار بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر است. پانزدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز از 17 تا 22 بهمن در سینما سعدی و تالار حافظ میزبان 10 عنوان فیلم بخش سودای سیمرغ است. گفتنی است فیلم «بادیگارد» ابراهیم حاتمی کیا در جشنواره فیلم فجر اکران نخواهد شد.

معاون عمرانی استانداری فارس بابیان اینکه طرح انتقال آب از خلیج فارس به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست گفته:«در صورت اجرای این طرح هر متر مکعب آب 10 تا 15 هزار تومان تمام می شود»گفتنی است درحالی معاون استاندار فارس با این طرح مخالف است که هفته گذشته نماینده لار از سرمایه گذاری شرکت های ژاپنی و ترکیه ای جهت انتقال آب خلیج فارس به این شهر داده بود.

سالاد «نرخ بالای بیکاری استان تأثیر مستقیمی در وقوع جرم دارد»،رحمانیان، معاون پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری فارس در گفت وگوی اختصاصی با نیم نگاه گفته:« استان فارس، جزو استان هایی است که رتبه بیکاری آن بالاست و صنایع مادر و قابل توجهی در استان وجود ندارد. وقتی میزان بیکاری در استان زیاد باشد، در حوزه های مختلف آسیب های اجتماعی و جرم تأثیر می گذارد. هنوز این درک و بینش در برخی از دستگاه ها ایجاد نشده است که بحث پیشگیری از وقوع جرم، موضوعی ملی است و نیاز به اراده ملی دارد. وظیفۀ دستگاه قضایی در بخش پیشگیری و مدیریت پیشگیری است. اجرا به عهده این دستگاه نیست؛ چرا؟ چون عوامل وقوع جرم درحوزه آن دستگاه هاهستند. ما به عنوان دستگاه قضایی در رتبه آخر هستیم. عوامل وقوع جرم یا اجتماعی است یا قضایی و یا وضعی. تا جایی که قضایی باشد دستگاه به وظیفه خود خوب عمل کرده است؛ چراکه ما شاهد کاهش تکرار جرم بودیم و این نشان دهنده تناسب جرم و مجازات است»

«افرادی که کارت ملی دارند نگران حذف یارانه نباشند»، مدیر کل ثبت احوال استان فارس گفته:« تنها افرادی که ۱۸ سال به بالا دارند و هنوز کارتی اعم از هوشمند و قدیمی دریافت نکرده اند مشمول حذف یارانه خواهند شد و این مهم شامل کسانی که دارای کارت هستند و مدت اعتبار آن به اتمام رسیده و یا به تازگی اقدام به دریافت کارت کرده اند، نمی شود»

سالاد«رد صلاحیت ها ناشی از ضعف قانون است»، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفتگویی با روزنامه افسانه داشته است. توکلی گفته:«به لیست ائتلاف اصولگرایان تهران که به تازگی اسامی 80درصد آنها اعلام شده احترام می گذارد»نماینده تهران درباره رد صلاحیت ها نیز معتقد است قانون انتخابات است که مشکل دارد و باید اصلاح شود، چون شورای نگهبان نمی تواند در مدتی کوتاه به نتیجه برسد. احمد توکلی از تایید صلاحیت علی مطهری خبر می دهد و می گوید با نظر آیت الله یزدی درباره عدم نیاز خبرگان به جوان گرایی مخالف است. توکلی همچنین در این مصاحبه گفته است که استیضاح احمدی نژاد در مجلس مطرح شد اما به نتیجه نرسید.

سالاد«آینده نامعلوم خودرو»، عنوان گزارش امروز سبحان است. در این گزارش به اثرات توافق هسته ای و ورود سرمایه گذار خارجی به بخش خودرو اشاره شده است . همچنین اشاره به حجم مبادلات تجاری کشور بعد از رفع تحریم ها کرده است و آورده:«با این حال قیمت خودروهای داخلی کاهش نمی یابد زیرا قیمت آن را شورای رقابت تعیین می کند اما اگر نرخ ارز کاهش یابد ممکن است قیمت خودروهای خارجی کاهش یابد»در این گزارش به معیارهای افزایش قیمت خودرو اشاره شده و نوشته شده:«اکنون خودرو داخلی دلایل بسیاری برای افزایش قیمت دارد. تعرفه قیمت مواد اولیه افزایش داشته است. از سوی دیگر ارز مبادله ای که قبلا با قیمت حدود 2900 تومان در اختیار خودرو ساز قرار می گرفت اکنون به حدود 30038 تومان رسیده است.

سالادتیتر یک خود را به سخنان نماینده ولی فقیه در فارس اختصاص داده است. آیت الله ایمانی گفته:«مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بر مقبولیت نظام در عرصه بین المللی می افزاید».

«فارس، تنها میزبان جشنواره فیلم فجر استان ها»،«توزیع وام بافت های قدیمی بین 31 استان کشور»،«وام 80 میلیونی به بازار مسکن رسید» از جمله عناوین امروز عصر مردم است.
نظرات بینندگان