کد خبر: ۸۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴

صلاحیت‌ 136 کاندیدای انتخابات مجلس در شیراز تایید شد/ در شهرستان های فارس چند نفر تایید شدند؟ + جزئیات

در حوزه انتخابیه شیراز نیز از ۲۸۵ نفر كل نامزدها، ۱۳۶ نفر تائید، ۱۲۹ نفر رد صلاحیت و ۲۰ نفر انصراف دادند.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، مديركل سياسی و انتخابات استانداری فارس از تائيد صلاحيت ۳۸۹ نفر معادل ۵۵.۴ درصد از نامزدهای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در فارس خبر داد. یحیی هاشمی عصر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت تائید صلاحیت شدگان حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در فارس، گفت: از مجموع ۷۲۷ نفر نامزد حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان فارس ۳۸۹ نفر تائید، ۵۸ نفر انصراف و ۲۷۹ نفر نیز رد صلاحیت شدند.

وی با اشاره به وضعیت شهرستان های استان فارس نیز گفت: در حوزه انتخابیه آباده، بوانات و خرم بید ۲۵ نفر تائید، ۱۱ نفر رد و ۳ نفر انصراف دادند و در حوزه انتخابیه اقلید نیز ۱۴ نفر تائید و ۵ نفر رد صلاحیت شدند.

مدیركل سیاسی و انتخابات استانداری فارس ادامه داد: در حوزه انتخابیه جهرم ۱۳ نفر تائید، ۶ نفر رد صلاحیت و ۳ نفر انصراف دادند و در حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت از مجموع ۳۱ نامزد، ۱۸ نفر تائید، ۱۲ نفر رد و ۱ نفر انصراف داد.

هاشمی تصریح كرد: حوزه انتخابیه سروستان، كوار و خرامه از مجموع ۴۰ نفر نامزد حضور در انتخابات ۲۸ نفر تائید، ۱۱ نفر رد و ۱ نفر نیز انصراف دادند و همچنین حوزه انتخابیه سپیدان نیز از كل ۱۹ نفر ۱۳ نفر تائید ۶ نفر رد صلاحیت و ۱۹ نفر انصراف دادند. در حوزه انتخابیه شیراز نیز از ۲۸۵ نفر كل نامزدها، ۱۳۶ نفر تائید، ۱۲۹ نفر رد صلاحیت و ۲۰ نفر انصراف دادند.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه فسا نیز از كل ۲۷ نفر، ۱۳ نفر تائید، ۱۱ نفر رد و ۳ نفر انصراف دادند. همچنین در حوزه انتخابیه فیروزآباد از ۴۱ نفر نامزد حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۹ نفر تائید، ۱۱ رد صلاحیت و ۱ نفر انصراف داد. در شهرستان كازرون از مجموع ۲۸ نفر، ۱۳ نفر تائید، ۱۲ نفر رد صلاحیت و ۳ نفر انصراف دادند.

مدیركل سیاسی و انتخابات استانداری فارس افزود: در حوزه انتخابیه لار، خنج و گراش از مجموع ۳۵ نفر ۲۰ نفر تائید و ۱۵ نفر رد و در حوزه انتخابیه لامرد از مجموع ۱۶ نفر ۷ نفر تائید ۱۳ انصراف و ۶ نفر رد صلاحیت شدند و همچنین در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد از مجموع ۵۲ نفر ۲۳ نفر تائید ۱۹ نفر رد صلاحیت شدند.

هاشمی ادامه داد: در حوزه انتخابیه ممسنی نیز ۱۶ نفر تائید و ۱۲ نفر رد صلاحیت شدند و همچنین در حوزه انتخابیه نی ریز و استهبان ۳۹ نفر نام نویسی كردند كه ۲۱ نفر تائید و ۱۳ نفر رد صلاحیت شدند.

وی تاكید كرد: دو نفر از تائید صلاحیت شدگان مرحله قبل در این دوره رد صلاحیت شدند كه فقط همین افراد می توانند اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام كنند.

مدیركل سیاسی و انتخابات استانداری فارس یاداور شد: در این مرحله از بررسی صلاحیت نامزدهای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان فارس ۱۸۰ نفر تائید صلاحیت شدند.


نظرات بینندگان