کد خبر: ۸۳۷۱۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی:

ولایتی محرم رهبر است/ به برجام رای منفی دادم/ مرگ بر آمریکا پاک شدنی نیست/ احمدی نژاد خودش را هدر داد/ هاشمی ضدنظام شده است

هشتمین پاتوق مطالبه دانشجویی برگزار شد.
ولایتی محرم رهبری است/ به برجام رای منفی دادم/ مرگ بر آمریکا پاک شدنی نیست/ احمدی نژاد خودش را هدر داد/ هاشمی به ضدنظام شده استبه گزارش شیرازه، نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی نظریه شورایی کردن رهبری را بسیار خطرناک دانست و گفت: نباید سرنوشت کشور را به برجام گره زد و شعار «مرگ بر آمریکا» از نگاه ما پاک نخواهد شد.

غریو نوشت: هشتمین پاتوق مطالبه دانشجویی ویژه فعالان بسیج دانشجویی شهر شیراز با حضور شاهین محمد صادقی، نماینده فعلی مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات بسیج دانشجویی فارس برگزار شد.

محمد صادقی گفت: چشم من به انگشت اشاره رهبر انقلاب است و غیر از ایشان کسی را به رسمیت نمی شناسم. زمانی که امام راحل در قید حیات بودند، چشم من به انگشت اشاره ایشان بود و گوشم به فرمان و وقتی هم که حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب شدند، من خودم را سرباز ایشان می دانم و همه آرزویم این است که تلاش کنم که گرد کدورت بر چهره ایشان ننشیند.

وی افزود: هر کاری از دستم برآمد انجام دادم و در هیچ دوره ای به ساده ترین قشر مردم و نخبگان جامعه قولی نداده ام؛ گفته ام سربازم و هر آنچه که تکلیفم باشد ادای تکلیف می کنم. تلاشم این بود در مجلس کاری بکنم که راه امام باقی بماند و فرمایش امام زمین نماند تلاشم را کرده ام و فکر می کنم در این زمینه توفیقات زیادی داشته ام .اکنون نیز همین راه را ادامه دهم.

وی با اشاره به این که مجلس هم نیز جبهه جنگ است و می خواهیم در این سنگر نیز دفاع بکنیم، تصریح کرد: مجلس البته یک سنگری است که تیغ دو لبه است. گاهی مواقع افرادی پیدا می شوند که امکانات هسته ای ما را دو دستی تقدیم بیگانه می کنند یا کسانی پیدا می شوند که با همه وجودشان خودشان را وقف انقلاب می کنند.

نماینده کازرون در مجلس تصریح کرد: مجلس سه دسته نماینده کلی دارد که دسته اول، کسانی که فکر می کنند به خوان نعمت رسیده اند و از این فرصت چهارساله استفاده می کنند برای اینکه برای خویشاوندان کاری انجام دهند که شاید 10یا 20درصد این گونه هستند. دسته دوم که تعدادشان کم نیست، چشم به دست مردم ندارند و به کشور خیانت نمی کنند اما واقعا گاهی اوقات تابع گروه اول هستند و گاهی اوقات تابع گروه سوم که این ضعف مجلس است. دسته سوم کسانی هستند که تمام هستی خود را برای مجلس می گذارند از زن و بچه های خود می گذرند، منافع مالی و اقتصادی خودمی گذرند و نمی گذارند حرف حق رهبر انقلاب روی زمین بماند. تلاش من این بوده جز گروه سوم باشم و در جهت اجرای منویات امام و پیشرفت کشور حرکت کنم.

محمد صادقی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا رئیس ستاد انتخاباتی دکتر ولایتی  شدید که از ائتلاف پیروی نکرد و به بدنه اصولگرایی ضربه زد، تصریح کرد :زمانی رئیس ستاد انتخاباتی آقای ولایتی بودم که در همه کشور ائتلاف تمامی اصولگرایان بر این بود که آقایان قالیباف، ولایتی و حداد عادل با هم ائتلاف کنند.

محمد صادقی تاکید کرد: ولایتی از نظر من جز ثابت قدم ترین یاران مقام معظم رهبری است.

وی با بیان این که ولایتی نقاط ضعفی نیز دارد و به او نیز گفته ام، اظهار کرد: در این قضیه بنا بود بنده مسئول و نماینده کار های ولایتی باشم اما بعد از این که وارد شدم، عنان کار را از ما گرفتند. بنده، دکتر بروجردی و دیگران را کنار زدند و به صورت علنی حاشیه نشین شدم و در هفته آخر نزدیک به انتخابات اصلا در جریان برنامه ها نبودم.

محمدصادقی افزود :ما تمام تلاش خود را کردیم که به یک انسجام و وحدتی برسیم ولی نشد. بعد از انتخابات هم علی رقم تمام احتراماتی که برای ولایتی قائل هستم، 3 یا چهار تا نیم ساعت همدیگر را دیده ایم.

وی با بیان این که بسیاری از ملاقات هایی که در سوریه، یمن و عراق هست، آقای ولایتی حاضر است. حال اگر یک جایی اشتباه می کند و کاری را انجام می دهد، نباید پای کل مسائل گذاشت. در ملاقات با پوتین تنها کسی که حضور داشت، دکتر ولایتی بود. بعد از اتفاقاتی که در سوریه افتاد، مامور از طرف رهبر انقلاب دکتر ولایتی بود و این ها نشان می دهد که وی همچنان محرم رهبری هستند.

محمد صادقی در پاسخ به سوالی دیگر در مورد خوش خدمتی ولایتی در انتخابات ریاست جمهوری به هاشمی رفسنجانی و قرابت خودش به هاشمی رفسنجانی، افزود: هاشمی ذخیره این انقلاب است و خیلی بزرگ هستند ولی یک کسی می شود مثل زبیر که اجر خود را که در راه اسلام به دست آورده بود ضایع کرد و هاشمی هم همین وضعیت را دارد. هاشمی امروز به ضد نظام تبدیل شده است و من بار ها با پسر های وی صحبت کرده ام که شما پدرتان را تا لبه پرتگاه برده اید و نکنید این کار ها.

وی افزود: نظریه شورایی کردن رهبری کار بسیار اشتباه و خطرناکی است. ممکن است از نظر فقهی جای بحث داشته باشد و نظریاتی باشد اما نباید هر نظری را به وسط جامعه کشاند. این حرکت و موضع هاشمی کار بسیار اشتباهی است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد مواضع لاریجانی که در همه حال با همه جناح های سیاسی است، بیان کرد: علیه لاریجانی موضعی نمی گیرم و وی را زیر لوای این نظام قبول دارم. در مواردی که ایشان موضع غلطی دارند بارها هم به خودشان گفته ام. لاریجانی به هاشمی و اصلاح طلبان اعتماد می کند و این غلط است.

محمد صادقی در مورد اعتماد لاریجانی به خانواده هاشمی، گفت: به لاریجانی گفته ام آیا فکر می کنی خانواده هاشمی به تو رای می دهند و یا تو را قبول دارند؟ اگر فکر می کنید که در مجلس اصلاح طلبان وارد بشوید و آن ها تو را رئیس مجلس بکنند، سخت اشتباه می کنید. من این مواضع لاریجانی را قبول ندارم و وی باید برود با بدنه نیروی های حزب اللهی و هیئتی ارتباط برقرار کند نه این که منتظر باشد آن ها با او ارتباط برقرار کنند.

وی در مورد برجام و رای خود به برجام گفت: من به برجام رای منفی دادم و رسما به هیئت رئیسه مجلس نامه نوشتم و گفتم رای شما را قبول ندارم.

نماینده کازرون در مجلس با بیان اینکه ما برجامی را قبول داریم که رهبر انقلاب اعلام کردند نه برجام دولت را، افزود: در زمانی که بیکاری، تورم، انحرافات اخلاقی، مسائل امنیتی شرایط کشور را ویژه کرده بود، ما پای میز مذاکره برجام رفتیم. کسانی بودند که می خواستند به نظام ظلم کنند همه مسائل و مشکلات را به رهبری وصل کنند، اما رهبری با هوشمندی اجازه مذاکره را دادند و این فضا از دولت قبل آغاز شد.

محمد صادقی ادمه داد: دولت روحانی اسیر نگاه طرف مقابل شده است و من این را غلط می دانم. حتی اگر برجام هم به نتیجه برسد، نباید سرنوشت کشور را به برجام گره بزنیم و باید دستمان به زانوی خود باشد و به اساتید، کارگران، دانشجویان و کشاورزان خودمان اتکا کنیم. ما باید تولید کنیم تا اشتغال ایجاد شود و سپس صادرات را راه اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: با این اوضاع من نگران وضع موجود هستم و معتقدم که طرف مقابل به ما میدان نمی دهد و با شیطنیت ها و موضوعاتی دیگر نظیر حقوق بشر، موشکی، لبنان، سوریه و عراق باز ما را تحریم می کنند.

محمد صادقی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که نظر شما درباره دیپلماسی خارجی و تنش زدایی با آمریکا چیست، بیان کرد: شعار الله اکبر و مرگ بر آمریکا به هیچ وجه از نگاه ما پاک نخواهد شد و آمریکا همچنان شیطان بزرگ و اسرائیل هم فرزند نامشروع آن است. ما از جنبش های مقاومت حمایت می کنیم و از کسی هم باکی نداریم. هیچ وقت با آمریکا مصالحه نمی کنیم و با دیدار های ظریف و جان کری به شدت مخالفیم. ظریف را بار ها به کمیسیون امنیت ملی دعوت کرده ایم و از وی توضیحات خواسته و به تکلیف خود عمل کرده ایم.

وی در مورد نقض برجام از سوی طرف مقابل و اقدامات نمایندگان، اظهار کرد: رهبر انقلاب هیاتی را مشخص کرده اند که در این هیات از فرمانده سپاه تا رئیس جمهور، لاریجانی، جلیلی و غیره مسئول هستند تا رصد کنند و به رهبر انقلاب گزارش بدهند.

محمدصادقی در پاسخ به انتقاد دیگری یک از دانشجویان مبنی بر این که همکاران شما ظریف را خائن خواندند و برای نظام هزینه ایجاد کردند و رهبری در این برهه هزینه های شما را رفع کردند، ادامه داد: نه خائن خواندن ظریف را قبول دارم نه تقدیس آن را. مجلس 290 نماینده دارد که هیچ کس بر دیگری تسلط ندارد.

محمد صادقی در واکنش به باز کردن سایتی مبنی بر این که وی به برجام رای مثبت داده است، گفت: دروغ است و من مکتوب به هیات رئیسه در این مورد نامه زده ام و در سایت مجلس هست.

وی در مورد استعفای خود در زمان انتخاب افشانی به استانداری فارس، توصیح داد: ما روز اول گزینه مان در دولت تدبیر و امید، آقایان نوذری، قاسمی و سردار وحیدی بود و جلسات متعدد گذاشتیم و بعد از رای گیری در مجمع نمایندگان استان، آقایان نوذری و قاسمی 11 رای آوردند و ما این را به وزیر کشور انتخاب کردیم اما بعد از چند روز اعلام کردند که احمدی استاندار فارس می شود. من، آقایان قادری و ذوالانوار خیلی سعی کردیم احمدی استاندار نشود اما شد.

نماینده کازرون ادامه داد: زمانی که احمدی رفت من سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران بودم که بعد از خطبه ها به آقای وزیر کشور گفتم این چه بلایی است که سر استان فارس می آورید که وی گفت رفقای خودتان آقای نوذری را نپذیرفتند و آمدند گفتند احمدی برای فارس خوب است و دولت دیگر استاندار هم فکر شما را نمی پذیرد.

محمد صادقی با بیان این که رحمانی فضلی گفت ما می خواهیم افشانی را معرفی کنیم و اما ما مخالفت کردیم، اضافه کرد: من، آقای قادری و رضایی نماینده جهرم قرار شد یک لیست 5 نفره که دولت بپذیرد را به وزارت کشور معرفی کنیم که در شاهچراغ (ع) با حضرات آیات دستغیب و ایمانی جلسه گرفتیم و 5 نفر نظیر آقایان رضائیان سرپرست استانداری، وکیلیان استاندار سمنان، جلالی نماینده سابق و فروزان معاون استانداری را معرفی کردیم.

وی با اشاره به این که برخی ها بد قولی کردند و با وجود این که قرار بود این جلسه محرمانه باشد، یک ساعت بعد از جلسه اسامی روی سایت ها بود، تصریح کرد: وزیر کشور از طرف دولت مورد خطاب قرار گرفته بود که یعنی چی شما اختیار کشور را به دست نماینده ها دادید که آنها استاندار مشخص کنند؟ وزیر کشور هم عصبانی شده بود آمده بود در صدا و سیما گفت ما کار خودمان را می کنیم نماینده های مجلس هم کار خودشان را بکنند.

نماینده کازرون ادامه داد: ما نظرمان این بود که وزیر را استیضاح کنیم ولی رای نیاورد ولی دوستان در قضیه استعفا تند روی کردند، بیان کرد: با این موضوع که جلسه را ترک کنیم موافق بودم و با استعفا بدیم نه، وقتی در جلسه اعلام شد احساس کردیم اگر خلاف نظر مجمع حرفی بزنیم ممکن است جمع از هم بپاشد وبعدش دست های مختلف از نماندگان مجلس از بیرون داخل به ما فشار آوردند و باز هم اتفاق افتاد که دیدید.

محمد صادقی در پاسخ به دانشجویی با بیان این که من اصطلاح جام زهر را برای برجام قبول ندارم، اظهار کرد: برجام یک روش غلط  و ناپسند بود ولی اینکه ما بگوییم جام زهر بود اشتباه و حرف دشمن را می زنیم. این به مصلحت نظام نیست که برجام را جام زهر بنامیم.

محمد صادقی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا شما قبول دارید که اصول گرایان فعلی محافظه کار هستند، اضافه کرد: نمی توانم به این قدرت که شما گفتید با شما هم نظر باشم ولی متاسفانه مصلحت اندیشی در بین ما بسیار زیاد دیده می شود.

شاهین محمد صادقی در انتهای جلسه به سوالات تک کلمه پاتوق مطالبه دانشجویی که به سبک صندلی داغ توسط مجری نشست اجرا شد، پاسخ داد که در زیر آمده است.

سوال «علی لاریجانی»؟ پاسخ: «سیاست مدار دارای اشکال»

سوال « هاشمی رفسنجانی »؟ پاسخ: « سرمایه ای که خودش را به هدر داد»

سوال « احمدی نژاد»؟ پاسخ: « رئیس جمهوری که خودش را به هدر داد »

سوال « احمد زاده کرمانی»؟ پاسخ: « آدمی که در جای خودش نبود »

سوال « آیت الله جنتی»؟ پاسخ: « سپر بلای انقلاب»

سوال «مشایی»؟ پاسخ: «عامل بدبختی اصولگرایان»

سوال «برجام»؟ پاسخ: « عاملی که باعث شده اصولگرایان بیش از هم به جان هم بیفتند»

سوال « سید علی محمد دستغیب»؟ پاسخ: « خدا از سر تقصیراتش بگذرد»

سوال « مجمع تشخیص مصلحت نظام»؟ پاسخ: « یکی از نهاد های نظام»

سوال « حزب موتلفه»؟ پاسخ: « از احزاب ریشه دار انقلاب»
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
0
درود بر دكتر محممدصادقي
امیدی
-
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
0
جناب آقای محمد صادقی این مطالب را یک بار خودت بخوان اگر باور کردی ما هم باور کنیم برادر محترم رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته از ابتدای مذاکرات بیان فرمودند به نتیجه مذاکرات خوشبین نیستند و شما در این دو سال در مجلس در رد این برجام چه عملی انجام دادید .امثال شما با نام اصولگرایی وارد مجلس می شوید و در نهایت در جهت اهداف اساتید لابی در مجلس حرکت می کنید.
ایرانی
-
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
0
مصاحبه ای برای جذب آرای دلسوزان انقلاب و در هنگام حضور در مجلس....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
0
کاش از همون کازرون کاندید میشدی