کد خبر: ۸۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
نماینده ولی فقیه در فارس:

یک توطئه دشمن برای نابودی یک کشور از صحنه جغرافیای سیاسی کافی بود/ نفوذ مي‌ خواهد ارزش‌ها را به ضد ارزش تبدیل کند

آیت‌الله ایمانی گفت: اگر در درون دچار اختلاف و تفرقه شديم الطاف و عنايات الهي متوقف می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در دیدار با پيشكسوتان جهاد و شهادت سپاه فجر این استان به فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مسئله دهه مبارك فجر و پيروزي انقلاب اسلامي ايران دقيقاً در راستاي عنايات و تفضلات الهي بود.

وی افزود: همانگونه كه پيامبران راستين در تاريخ گذشته حركت و تلاش آن‌ها آنچنان بود كه نمادي از فضل پروردگار ولطف و عنايت الهي بوده، انقلاب اسلامي ما هم نمادي از فضل و لطف و عنايات ويژه پروردگار عالم است.

آیت‌الله ایمانی به فرازی از آیات قرآن کریم درباره عنایت الهی به قوم حضرت موسی(ع) اشاره و عنوان کرد: در انقلاب اسلامي ما تفضلات الهي در شرايط اينچنينی روشن و آشكار بود كه يك دست الهي اين حركت را دارد هدايت مي‌كند و مي برد به آن سمت و سويي كه بايد هدايت كند و ببرد.

امام‌جمعه شیراز بیان کرد: مسئله حضور بخشي از نيروي هوايي مانند فردا خدمت امام در سال 57 و بيعت كردن آن‌ها با امام راحل، در هيچ عرفي از عرف‌هاي حاكم نظامي قابل قبول نيست؛ با توجه به اينكه آنها قسم خورده بودند كه به شاه وفادار باشند و آن زمان هنوزهم شاه بر سركار و حكومت او برپا بود، نیروی هوایی ارتش يك مرتبه مي‌آيد و با امام بيعت مي‌كند اما اين تحول چگونه اتفاق مي‌افتد و اين دل‌ها چگونه تغيير پيدا مي‌كند و جز فضل پروردگار و عنايت الهي چيز ديگري مي‌تواند باشد؟

وی به جریانات عصر روز 21 بهمن سال 57 اشاره کرد و گفت: علی‌رغم اینکه در این روز حکومت نظامی بود، اما امام(ره) دستور داد تا مردم به خیابان‌ها بریزند و طبق سخنان مستندی که از آیت‌الله یزدی از قول کسی که مدت‌ها به‌عنوان وزیر شعار در نمازهای جمعه مطرح بود، شنیدیم که امام راحل به آیت‌الله طالقانی می‌فرمایند که این حضور مردم در خیابان‌ها در عصر روز 21 بهمن علی‌رغم برپایی حکومت نظامی، اگر دستور باشد چه می‌کنید و بدین ترتیب مردم به خیابان‌ها ریختند و انقلاب اسلامی پیروز شد.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: اين‌ها نشان مي‌دهد كه عنايات ويژه‌اي در اين انقلاب بوده است و دستور از ولي امر حضرت حجت‌بن الحسن(عج) يا نماينده و فرستاده ويژه او در کار بوده است و اگر اين فرمان آن روز به اين شكل انجام نگرفته بود انقلاب بي انقلاب بود و آنقدر حوادث پشت سر هم پيش مي‌آمد كه ديگر فضاي اينكه ما بتوانيم به انقلاب برسيم نبود چون اولين نقطه‌اي كه مورد نظر بود كوبيدن خانه امام با توپخانه و تانك‌هايي كه آماده كرده بودند، بود.

وی با تصریح اینکه این دست‌ها و عنایات الهی در تداوم انقلاب نیز مشاهده می‌شود، گفت: مستندات زيادي از تحليلگران و كارشناسان غربي در اختيار است كه اين‌ها اعلام كردند آن توطئه‌هایی که براي اين انقلاب از آغاز تا به امروز طراحي شده و به مرحله اجرا درآمده، تنها یکی از آن‌ها برای نابودی یک کشور از صحنه جغرافیای سیاسی کفایت می‌کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هزاران توطئه از این دست توطئه‌ها ما در طول انقلاب شاهد بودیم که دشمن بر علیه آن انجام داد، گفت‌: همه آن توطئه‌ها به فضل پروردگار خنثي شد؛ به ويژه رهبري‌هاي حكيمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در اين مدت که قدم جاي قدم امام گذاشتند و صداي امام را بدون كم و كاست با همان آهنگ بازگو كردند و محتواي سخن امام را بيان داشتند و يك ذره هم از خط امام عدول نکردند که در این مسئله خواه ناخواه یک حمایت‌ها و عنایت‌هایی بوده است.

وی همچنین، به مبارزات با گروه‌های تکفیری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر اين حمايت‌ها و دفاع‌ها از حرم مطهر حضرت زينب(س) و اهل بيت(ع) در عراق نبود ما امروز در كرمانشاه و كردستان با تكفيري‌ها دست و پنجه نرم مي‌كرديم و لذا معظم‌له اين پيش‌بيني را سال‌هاي گذشته داشتند و امروز آثار و پيامدهاي آن آشكار شده است که همگی نمونه‌های عینی از عنایات ویژه الهی است.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که حزب‌ الله در اوج اقتدار است، گفت: اکنون حزب‌الله در سوریه و جاهای دیگر دارند راه اهل بیت(ع) را دنبال می‌کنند و موقعیت آن‌ها به مراتب از 6 سال قبل قوی‌تر، محکم‌تر و ریشه‌دارتر است و اين‌ها نشان از اين است كه يك دستي پشت اين قضيه است اما مطلب اين نكته است كه تا كي و تا چه زماني این عنایات الهی ادامه دارد.

امام‌جمعه شیراز بیان کرد: الطاف الهي شامل حال ما بوده و هست اما بايد قدر اين الطاف را بدانيم و سپاسگزار اين نعمت‌ها باشيم اگر خداي نخواسته كفران نعمت پيدا كرديم نتيجه آن چه مي‌شود؟ اگر در درون دچار اختلاف و تفرقه شديم و عناصر وابسته به ديگران در درون جامعه ما نفوذ كردند و ايده‌ها و افكار غربيان را بر ما تحميل كردند و استحاله فكري ايجاد شد، آيا باز اين الطاف و عنايات الهي ادامه دارد يعني به جايي برسيم كه خوبي را بدي بشناسيم و بدي را خوبي ببينيم و این همان كاري است كه نفوذ مي‌خواهد انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه نفوذ مي‌خواهد ارزش‌ها را ضد ارزش و هنجارها، تبدیل به ناهنجاری شوند، گفت: هنجارشکنی خود یک امر است و تغییر هنجارها یک امر دیگر و تفکر جامعه را عوض کردن امر بالاتری است به همین دلیل باید هوشیار نفوذ باشیم.

آیت‌الله ایمانی ابراز کرد: موريانه‌ها در فضاي نمور و جایی که رطوبت و گرما باشد، رشد مي‌كنند لذا اگر ما فضا را براي آن‌ها آماده كرديم و هوشیار نبودیم و بصیرتمان دچار آفت شد، دچار مشکلات زیادی خواهیم شد.

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود خطاب به پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت عنوان کرد: شما مجموعه‌ای ریشه‌دار هستید و مجموعه‌اي كه از جبهه برگشته و جبهه را ديده و فراز و فرود را چشيده است، مانند يك آتشي قوي و خرمن آتش و زغال آن محكم است و به اين زودي آتش آن خاكستر نمی‌شود بنابراین می‌توانيد با رصد و هوشياري و فضاسازي اجازه اينكه فضاي نفوذ براي دشمن باز شود، ندهید و بدانید که عنايات الهي و تفضلات پروردگار عالم بر اساس فضيلت‌ها و حركت‌هاي ماست.

نظرات بینندگان