کد خبر: ۸۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

«بنیان مرصوص»؛ پرورشگاهی برای ایده های کم نظیر/ محصولات تولیدی این شرکت «نمونه» ندارد

محصولات تولیدی این شرکت نمونه مشابه نداشته و در صورت وجود مشابه آن، از لحاظ قیمت قابل مقایسه نیست؛ به‌طوری‌که قیمت برخی از محصولات ما از نمونه چینی آن در بازار هم کمتر است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، مرکز رشد علمی، پژوهشی و توسعه خلاقیت ناحیه مقاومت بسیج جهرم از بدو راه‌اندازی تاکنون فعالیت‌هایی در زمینه تشکیل شرکت‌ های دانش‌ بنیان و جذب افراد مبتکر و خلاق در راستای حمایت و اشتغال‌ زایی از آنها با فروش محصولات تولیدی داشته و از جمله این شرکت‌ها، تجهیزات هوشمند «بنیان مرصوص» است که در نمایشگاه اقتصاد مقاومتی شهرستان جهرم نیز با به تصویر کشیدن دستاوردهایش حضور فعال دارد.

سایت پسین جهرم با صادق شیرزادفرد، مدیر این شرکت دانش‌بنیان در مورد دستاوردها و فعالیت‌های شرکت و توانمندی‌های اعضای آن گفتگو کرده است.

شیرزادفرد، با بیان اینکه این شرکت حدود یک سال پیش با هدف بومی‌سازی تکنولوژی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: 13 نفر از مهندسان بومی شهرستان جهرم که اغلب می‌توانستند در شهرهای بزرگ فعالیت کرده و پیشرفت داشته باشند، در این شرکت مشغول به فعالیت بوده و در این مدت موفق به تولید و فروش 5 محصول در زمینه الکترونیک و هوشمندسازی تجهیزات شدند.


 

وی با بیان اینکه 10 محصول جدید نیز توسط اعضای این شرکت آماده شده که در صورت تامین اعتبار یا سرمایه‌گذاری بر این طرح‌ها، خط تولید آن را آغاز می‌کنیم، بیان کرد: محصولات تولیدی این شرکت نمونه مشابه نداشته و در صورت وجود مشابه آن، از لحاظ قیمت قابل مقایسه نیست؛ به‌طوری‌که قیمت برخی از محصولات ما از نمونه چینی آن در بازار هم کمتر است.

مدیر شرکت تجهیزات هوشمند بنیان مرصوص، تولیدات این شرکت را در زمینه‌های الکترونیک، مکانیک، نرم‌افزار و سخت‌افزار عنوان کرد و گفت: تاکنون دو مورد از ابتکارات این شرکت ثبت اختراع شده و برخی از دستگاه‌ها نیز نوآوری‌ها شده اما برای ثبت آن اقدامی نشده است.
 

شیرزادفرد گفت: یکی از برنامه‌هایی که در حوزه هوشمندسازی انجام می‌دهیم، اجرایی کردن ایده‌ها بوده به طوری که ما ایده و تفکر افراد را در ساختمان و منزلش پیاده و اجرا می‎کنیم.

وی با بیان اینکه به علت نداشتن سرمایه، قطعات مورد نیاز را از شرکت‌های بزرگ تولیدی تهیه کرده و تکنولوژی را بر آن پیاده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: این در صورتی است که با برخورداری از یک سرمایه متوسط می‌توانیم برای بیش از 30 نفر تولید اشتغال کنیم.
 

شیرزادفرد با اشاره به ضرورت حمایت مسئولان شهرستان از شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: ارائه وام‌های کم بهره، جذب افراد سرمایه‌گذار و حمایت از فروش محصلات می‌تواند نقش موثری در اشتغال‌زایی شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد.

وی ادامه داد: با در اختیار گذاشتن یک سوله چند منظوره نیز ما می‌توانیم کارمان را توسعه دهیم چرا که معتقدیم توسعه این شرکت‌ها در رشد و پیشرفت شهرستان موثر است.

مدیر شرکت تجهیزات هوشمند بنیان مرصوص با بیان اینکه این شرکت تاکنون هیچ آورده مالی نداشته است، گفت: ما با برگزاری کلاس‌های آموزشی و فروش محصولات تولیدی، درآمد حاصل آن را برای تولید محصول جدید اختصاص می‌دهیم.

وی اضافه کرد: در حالی میلیاردها تومان اعتبار برای برخی امور بعضاً غیرضروری در کشور هزینه می‌شود که به امورات ضروری که اشتغالزایی بسیاری از جوانان را به همراه دارد، توجهی نمی‌شود.

نظرات بینندگان