کد خبر: ۸۳۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

ردپای «کاروان خورشید» در کوچه های یخ زده سومین حرم اهل بیت + تصاویر

ردپای کاروان شاهدان بصیر در همۀ کوچه‌ های این شهر به چشم می‌خورد و عطر حضورش به مشام می‌ رسد؛ حتی در دورترین و محروم‌ ترین نقاط این استان. کافی است نگاهمان را اندکی به آن سوتر بچرخانیم، ردی از نور آن شقایق های بی نشان را می توانیم در دل تک تک مردم این دیار پیدا کنیم.
به گزارش سرویس قطعه شهدای شیرازه، «شاهدان بصیر» نام کاروانی است که ماه گذشته به گوشه گوشه استان فارس سفر کرد. سفر 10 روزه 94 شقایق بی نشان که مسافران این کاروان بودند از شهر نورآباد آغاز شد و با گذر از 83 شهر و روستا نهایتا به سومین حرم اهل بیت ختم شد.
گفته بودند، کاروان شاهدان بصیر را نیاورید، کسی به استقبالشان نمی آید، معلوم بود نه شهدا را خوب می شناسند نه مردم را. آن ها خود آمدند، اصلا آمدنشان دست کسی نیست، هر زمان تشخیص بدهند وجودشان نیاز است خود را می رسانند همان طور که وقتی جسمشان زنده بود و از بذل آن دریغ نکردند. جنب و جوش عجیبی همه جا را فرا گرفته بود، کوچک و بزرگ، پیر و جوان، مرد و زن همه منتظر ورود شهدای بصیر بودند تا گرمابخش زمستان سرد آن ها باشد. خیابان ها و کوچه ها را آب و جارو زدند تا به فرزندان بی نشان اما پرآوازه این مرز و بوم صمیمانه خیرمقدم بگویند.
وقتی عطر و بوی آن ها به مشام مردم رسید، با پای دل به استقبال خیبریون رفتند و فرزندان گمنام خمینی کبیر را عاشقانه به آغوش کشیدند و  سیل اشک را بدرقه راه آن ها کردند. مردم صبور، مقاوم و قدردان استان 15000 شهید، نشان دادند هم خوش استقبالند هم خوش بدرقه. خصوصا اگر پای شهید و شهادت در میان باشد.

حالا از آن روزها 20 روز می گذرد و اگر از اهالی سومین حرم اهل بپرسند یکی از اتفاقات مهم و تاثیرگذار امسال را نام ببرید، حتما از حضور گرم کاروان شاهدان بصیر و استقبال حماسی مردم نام خواهد برد.
شهیدان زنده اند الله اکبر
نظرات بینندگان