کد خبر: ۸۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
فرمانده سپاه فجر فارس:

اهمیت انتخابات آینده از عملیات والفجر 8 کمتر نیست/ فتنه جدید کلید خورده است/ برخی کاندیداها در آغوش هر کسی غش می کنند

سردار غیب پرور گفت: مردم بایستی حواسشان جمع باشد، خط انحراف از ولایت مدت هاست کلید خورده است.
اهمیت انتخابات آینده از والفجر 8 کمتر نیست/ فتنه جدید کلید خورده است/ برای برخی کاندیداها در آغوش هر کسی غش می کنندبه گزاش شیرازه به نقل از تنویر، یادواره شهدای عرصه گمنامی و گرامیداشت شهدای حفاظت اطلاعات سپاه فجر فارس با حضور سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور مسئول قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده سپاه فجر فارس برگزار گردید.

سردار غیب پرو در ابتدای صحبت هایش در این مراسم با بیان اینکه به سالروز عملیات فاو در سال 1364 نزدیک می شویم، گفت: عمر همین است چقدر زود گذشت، اما چرا این عملیات را روز حفاظت اطاعات سپاه نامیدند؟ شاید یکی از دلایلش این باشد که بیشترین دقت در حوزه مسائل امنیتی و حفاظتی در طول دفاع مقدس در این عملیات انجام شد.

وی ادامه داد: رزمندگان قدیمی یادشان هست در طول آن سال ها انتقال تجهیزات و امکانات آسان نبود، شناوری به نام طارق داشتیم که جثه عظیمی داشت و خیلی بزرگ بود این را در آب راه های فرعی اروند می بایستی مونتاژ می کردند، قطعاتش را از شهرهایی نظیر اراک آورده بودند و البته سایر تجهیزات و حجم نیرو هم بود، این ها را به راحتی نمی شد به منطقه آورد، فلذا اوج مسائل ایمنی و حفاظتی را در عملیات والفجر 8 شاهد بودیم.

فرمانده سپاه فجر فارس افزود: بخش اعظمی از ایجاد این چتر حفاظتی را مدیون شهدایی هستیم که امروز به یاد آن ها این مراسم برگزار شده است، تعدادی از 145 شهید حفاظت اطلاعات مربوط به همین عملیات والفجر 8 هستند.

وی با اشاره به دشواری های عملیات والفجر 8، گفت: منطقه عملیات نزدیک مصب رودخانه انتخاب شده بود، سرعت آب بسیار زیاد در حدود 60 تا 70 کیلومتر در ساعت و عرض رودخانه هم از 800 متر تا 1500 متر متغیر بود، فصل زمستان هم بود، تعدادی از شهدای ما در این عملیات هیچ وقت برنگشتند و بر هم نمی گردند آب این ها را به وسط دریا برد، برخی از بچه های غواص هیچ گاه پیکرشان باز نخواهد گشت.

وی با بیان اینکه روایت عملیات والفجر 8 روزها زمان می خواهد، گفت: تا خط پدافندی مقابل کارخانه نمک احداث شد تعداد زیادی شهید دادیم، حدفاصل خط لشکر 19 و  33 المهدی چیزی حدود 2 کیلومتر بود، این 2 کیلومتر کاملا دشت بود هیچ چیزی نبود، جنگیدن در فاو  بسیار سخت بود.

وی ادامه داد: آن دفاع جانانه فرزندان امام (ره) کماکان ادامه دارد، امروز در یکی دو هزار کیلومتر آن طرف‌تر کماکان فرزندان ولایت در حال ایثارگری هستند، این ها یک ادعا نیست، واقعیت است، من شاید تا گذشته ای نه چندان دور اینطور قضاوت می کردم که اگر زمانی جنگی پیش بیاید جوانان این دوره کمتر از جوانان سال 1359 نیستند اما در این یکی دو ماه قضاوتم عوض شده است، می گویم جوانان این دوره مشتاق تر و جلوتر از جوانان سال 1359 هستند.

فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) با اشاره به حجم عظیم درخواست ها برای اعزام و دفاع از حرم اهل بیت (علیهم السلام)، گفت: آن خط جانانه دفاع مقدس که در والفجر 8، در کربلای 4 و 5 و در آزادی خرمشهر بود تا امروز و در دفاع از از حریم آل الله ادامه دارد، این سرمایه واقعی ماست، خدا را شکر که با جامعه ای این چنین فهیم، با بصیرت و ولایتمدار مواجهیم، انقلاب اسلامی بزرگترین هنرش این بود که از اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) مظلومیت زدایی کرد و باعث شد تا گرد مظلومیت از چهره پرفروغ آل الله گرفته بشود.

وی ادامه داد: شاید الان برای بعضی از شما امکان حضور در جبهه مقاومت فراهم نشود، آن هایی که الان نمی توانند بروند عرصه های دیگری هم برای دفاع از انقلاب اسلامی داریم، یکی از مهم ترین این عرصه ها «انتخابات» است.

سردار غیب پرور افزود: این انتخابات چیز کمی نیست، والفجر 8 با تمام عظمتی که دارد شاید این انتخابات و امثال این انتخابات بزرگتر از آن والفجر 8 باشند چون بحث دفاع از انقلاب اسلامی مطرح است، این انتخابات اولین انتخابات پس از برجام است، خیلی ها در کمین نشسته اند و تصور می کنند یک اتفاقاتی به نفع آن ها می خواهد رقم بخورد، متاسفانه دوباره بعضی ها از داخل کشور خواسته یا ناخواسته دارند همراهی می کنند، من که دعا می کنم ناخواسته باشد، دعا می کنم این هایی که دم از ناهمانگی می زنند از سر غفلت باشد، گرچه بعضی هایشان بعید است از سر جهالت و ندانم کاری باشد.

سردار غیب پرور در ادامه صحبت هایش با اشاره به برخی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) پیرامون اهمیت انتخابات، گفت: ما که همه کاندیداها را نمی شناسیم، اما آن مجموعه هایی که مومن و انقلابی اند لیست می دهند به هر لیستی هم نباید اعتماد کرد، رهبر انقلاب (مدظله العالی) می فرمایند انتخابات نعمت بزرگی است، ایشان به موضوع لیستی که از سوی عناصر مومن، متدین و انقلابی منتشر می شود اشاره داشته اند، ایشان می فرمایند انسان باید به شکل اطمینان بخشی به نتیجه برسد، می فرمایند خود بنده نگاه می کنم ببینم آن کسانی که این فهرست را معرفی کرده اند چه کسانی هستند، ایشان همچنین بر لزوم شرکت در انتخابات همراه با دقت توام با بصیرت انقلابی تاکید داشته اند.

وی با بیان اینکه «رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) فرموده اند شورای نگهبان چشم نظام است»،  گفت: برخی ها چشم دوخته اند که اتفاقی بیفتد، در مورد خبرگان هم همینطور است، این ها خواب های پریشانی را دیده اند، آن شخصی که دارد موضوع شورای رهبری را مطرح می کند آیا نمی داند خلاف قانون اساسی حرف می زند؟ آن شخصی که سال های سال بر کانون های قدرت و ثروت تکیه کرده و خودش و خانواده اش بیشترین رانت را در این کشور مصرف کرده اند اینطور اظهار نظر می کند بعد هم همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی می آید و شورای نگهبان را زیر سوال می برد، شمایی که صلاحیت شورای نگهبان را که یک نهاد قانونی است زیر سوال می بری، همین شورای نگهبان نزدیک به ده بار تو را تایید کرده است، چطور آن ده مرتبه این ها خیلی خوب بوده اند اما حالا و در یک مقطع برای برهم زدن اوضاع سیاسی کشور همه این ها بد شده اند؟! این چه رفتاری است؟

سردار غیب پرور ادامه داد گفت: مردم بایستی حواسشان جمع باشد، خط انحراف از ولایت مدت هاست کلید خورده است، فتنه جدید مدت هاست کلید خورده است و انسان متاسف می شود که برخی سردمداران فتنه جدید از سابقون در  انقلاب اسلامی هستند، خیلی باید دقت کنیم انتخابات آینده از والفجر 8 یا بالاتر است یا کمتر از آن نیست.

وی با بیان اینکه  قرار نیست هر شخصی نظیر کسانی که نظام و رهبری را قبول ندارند یا بدنبال رابطه با آمریکا هستند وارد مجلس بشوند، گفت: من خودم اینطوری فکر می کنم و می گویم اگر قرار است من به این شخص رای بدهم اگر فردا پیمانی به مجلس آمد که به نفع آمریکا بود، این شخص به  آن پیمان رای می دهد یا نمی دهد، بعضی از آدم ها مغازه دو نبش که هیچ مغازه سه نبش هستند در آغوش هر شخصی غش می کنند مگر در طول این سال ها ندیده ایم، این ها که تحقیق زیاد نمی خواهد، این دولت می آید می پَرند آن دولت می آید می پَرند، خیلی باید حواسمان جمع باشد.

فرمانده سپاه فجر فارس در پایان صحبت هایش گفت: کاش پیام بنده به گوش بسیاری از نامزدها می رسید، واقعا آن هایی که می دانند رای ندارند برای چه کنار نمی روند؟ اگر دلسوز نظام هستند وقتی می بینند رای ندارند کنار بکشند چرا رای را خراب می کنند، اینکه امام خامنه ای (مدظله العالی) می فرمایند " بصیرت " یعنی همین جا، برای کاندیداها یعنی بمانی یا بروی و برای ما یعنی تشخیص بدهیم به چه شخصی رای بدهیم و به شخصی رای ندهیم.
نظرات بینندگان