کد خبر: ۸۳۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
خبرنگار صدا و سیما در سوریه:

داعش را آل سعود صهیونیستی ایجاد کرد/ داعش با ابزار رسانه داعش شد/ این گروه تروریستی در خدمت اسلامی هراسی است

حسن شمشادی گفت: 8 میلیون نفر از مردم سوریه آواره شده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، مسئول خبرگزاری صدا و سیمای ایران در سوریه، غروب دوشنبه 19 بهمن 94 در جمع اساتید دانشگاه شیراز، به بیان علل و چگونگی شکل گیری داعش پرداخت.

حسن شمشادی با بیان اینکه نظام انقلاب اسلامی 37 سال قبل به خواست مردم و با ساقط کردن رژیم شاهنشاهی قبل به وجود آمده است، گفت: در این مدت اهل زور و تزویر جهان از همان روز اول انقلاب تلاش کردند این انقلاب را به انحراف بکشانند و این تلاشها همچنان ادامه دارد.

شمشادی ادامه داد: در جهان اسلام به جز خواستی که در بین ملل اسلامی وجود دارد هیچ یک از دولتها و حکومتهای منطقه تمایل به مقابله با صهیونیست ها و اشغالگران قدس ندارند و فقط حکومت جمهوری اسلامی ایران می باشد که برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین در مقابل صهیونیست ها ایستاده است و لذا دشمنی اسرائیل با ایران به همین خاطر است و به همین منظور سعی در از بین بردن اولین خط دفاعی ایران یعنی سوریه دارد.

وی افزود: ایران به دلایل متفاوت زیادی در جنگ سوریه حاضر شده است که یکی از آنها دور نگه داشتن میدان نبرد از مرزهای خود و در نزدیکی مرزهای اسرائیل می باشد.

شمشادی اظهار کرد: در این پنج سال بالغ بر 250 هزار نفراز مردم سوریه کشته شده اند که 125 هزار نفر آنها از ارتش سوریه بوده اند همچنین 8 میلیون نفر از مردم سوریه آواره شده اند که سه میلیون نفر آنها به خارج از سوریه و مابقی در داخل مرزهای سوریه آواره شده اند.

وی با بیان اینکه حدود 65 درصد از مردم سوریه سنی، 15 درصد از آنها علوی و 15 درصد مسیحی و فقط یک درصد ازمردم سوریه شیعه دوازده امامی هستند، گفت: علیرغم این میزان زیاد از جمعیت سنی در سوریه همچنان قسمت عظیمی از مردم طرفدار حکومت سوریه و شخص آقای بشار اسد می باشند.

این خبرنگار صدا و سیما بیان کرد: کشور سوریه که تا قبل از جنگ سالانه 8 میلیون نفر گردشگر اروپایی و آمریکایی داشته است مدت 5 سال است که نتوانسته حتی یک دلار ارز خارجی وارد کند ولی چون از لحاظ کشاورزی تقریباً 98 درصد نیاز آنها در داخل سوریه تولید می شود توانسته اند باکمک اندک اعتباری ایران روسیه و چین مقاومت بکنند.

شمشادی با بیان اینکه داعش از یک منظر پدیده ای نو ظهور و از منظری دیگر پدیده ای قدیمی است اظهار کرد: داعش ادامه زنجیره گروه های تروریستی نظیر طالبان، القاعده، بوکوحرام و غیره است که توسط آل سعود صهیونیستی و سایر شیخک نشین های منطقه ایجاد شده اند تا اهداف اربابان آنها یعنی آمریکا و غرب را در منطقه پیاده کنند و همیشه زمینه حضور آنها در منطقه را فراهم آورند.

وی ابراز کرد: 135 هزار تروریست خارجی از سراسر جهان در سوریه در حال جنگ با دولت این کشور هستند و جمهوری اسلامی ایران در قالب کمک های نظامی، مستشاری، سیاسی و اقتصادی به این کشور کمک می کند اما در 6 ماهه اول ناآرامی های سوریه مسئولین کشور درک درستی از تحولات سوریه نداشتند و دچار سردر گمی شده بودند به همین خاطر مسئولین در آن 6 ماه تصمیم بر سکوت رسانه ای در قبال تحولات سوریه گرفته بودند و بعد به این نتیجه رسیدند که اخبار سوریه را به نحوی مورد پوشش خبری قرار دهند.

خبرنگار صدا و سیما در سوریه اظهار کرد: داعش با استفاده از ابزار رسانه داعش شد و با انتشار تصاویر وحشی گری های خود در رسانه ها به بسیاری از اهدافشان رسیدند. داعش در رسانه ها خود را نماینده اسلام معرفی می کند و با تصویری خشن که در رسانه ها از خود به نمایش گذاشته است به اهداف غربیان در ایجاد اسلام هراسی در دنیا کمک می کند.

شمشادی اضافه کرد: داعش برای تصرف مناطق مختلف با انتشار تصاویر قتل و کشتار وحشیانه مردم در فضای رسانه ای سعی در تضعیف روحیه مردم و ارعاب آنان می کنند و به این طریق با کمترین مقاومتی شهر ها را تصرف کرده ودر میدان اصلی شهر ها اقدام به قتل های گروهی و فیلمبرداری از آنها کرده اند تا کوچکترین مخالفتی نیز با آنها نشود.

نظرات بینندگان