کد خبر: ۸۳۸۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۴ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

معاون استاندار فارس: برخی از ردصلاحیت ها ناراحتند و در انتخابات شرکت نمی کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: ما به یک مجلس قوی نیاز داریم که مصوبات آن کارشناسی شده بوده و در مقابل تندبادها مقاومت کند.

به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم، هادی پژوهش جهرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در همایش حماسه حضور با گرامی داشت دهه فجر انقلاب اسلامی، یاد و خاطره شهدای انقلاب شهرستان جهرم که با رهبری آیت الله سیدحسین آیت اللهی زمینه ساز پیدایش انقلاب شدند را پاس داشت و به نقش شهدای دفاع مقدس که تداوم دهنده مسیر گذشتگان خود بوده و جان دادند تا انقلاب جان تازه بگیرد اشاره کرد و دلاورمردی های ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس را ستودنی دانست.

وی به جنبش های اجتماعی در تاریخ ایران از آغاز ورود اسلام و حکومت 100 ساله بنی امیه تا دوران مشروطه و حکومت شاهنشاهی اشاره کرد و افزود: آنچه در طول تاریخ سبب جنبش و حرکت های مردمی شد، تکیه بر مذهب بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه شاید دلیل ناکام ماندن انقلاب مشروطیت عدم پایبندی به مذهب بود، گفت: اختلاف نظر میان رهبران مشروطه و با نفوذ روسیه کودتای رضاخانی ایجاد و فاتحه مشروطیت خوانده شد.

وی مذهب، مکتب و مردم را سه عنصر و موتور محرکه در پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) دانست و خاطرنشان کرد: تفاوت انقلاب اسلامی با جنبش های پیش از آن رهبری داهیانه امام خمینی به عنوان یک فقیه آگاه و مسلط به مسائل روز بود، چرا که امام با زوایای انقلاب آشنا بوده و بر این اساس برنامه ریزی، طراحی و مدیریت کردند.

پژوهش جهرمی با بیان اینکه امام(ره) برای مردم احترام قائل بودند و ملت را نقش آفرین می دانستند، تصریح کرد: جایگاه مردم از دید امام والا و برتر بود و ملاک را رأی مردم می دانستند.

وی به نقش امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس و حضور چشمگیر ملت در جبهه های حق علیه باطل به واسطه تبعیت از امام و مقتدای خود اشاره کرد و گفت: هیچ گاه محاسبات مادی سبب نشد تا رزمندگان به سوی جبهه ها بشتابند؛ این رشادت ها دلیل بر شستشوی مغزی آنها نبود بلکه مردم امام را شناخته بوده و به ایشان معتقد بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس اضافه کرد: شکاف بین نسلی سبب شده تا سخن گفتن از جبهه و جنگ برای برخی جوانان غیر قابل باور باشد.

وی با بیان اینکه باید بپذیریم در دنیای زندگی می کنیم که امکان خطا در عملکردمان وجود دارد اما نباید تحت تاثیر القا بیگانگان قرار بگیریم، گفت: ایراد و اشکالات مدیریتی در نظام اداری کشور را می پذیریم اما امروز باید به خود ببالیم و شاکر باشیم در روزگاری که شرارت‌، غارت، تجاوز، ظلم و کشتن زنان و کودکان دنیا را فرا گرفته، کشور ما با اقتدار کامل در امنیت به سر می برد.

 پژوهش جهرمی بیان کرد: دلخوری از دولت و دستگاه های اجرایی نباید سبب نادیده گرفتن دستاوردها نادیده گرفته شود بلکه در عین حال بیان مشکلات باید به بیان توانمندی ها پرداخت.

وی با اشاره به اینکه متفاوت بودن فکر و اندیشه افراد نباید در وحدت و همدلی جامعه تاثیرگذار باشد، خطاب به منتقدان دولت گفت: انتقاد و ایراد بگیرید اما غُر نزده و تخریب نکنید.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه دولت در دو سال گذشته با تمام سختی ها و مشکلات، توفیقات بسیار داشته است، اظهار کرد: شرایط اقتصادی در بدو استقرار دولت در بدترین شرایط بود و بسیاری از بنگاه های اقتصادی نیز تعطیل شده بودند. از همه بدتر وضعیت تحریم ها و این اواخر نیز کاهش شدید قیمت نفت بود.

وی مشکل در پرداخت ها همچون حقوق کارمندان و یارانه ها و تلاش رسانه های بین الملل برای نشان دادن چهره ای نازیبا از ایران را از جمله مشکلات کشور در سال های اخیر عنوان کرد و گفت: دولت عزم خود را برای رهایی از مشکلات جزم کرد و جهاد دیپلمات های ایرانی با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و مقاومت ملت سبب برچیده شدن تحریم ها، آزادی منابع بلوکه شده برای شکل گیری حوزه صنعت شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با گلایه از برخی تندروی ها نسبت به دولت، گفت: بیان انتقادها مورد قبول است اما زدن ریشه دولت و ایجاد یأس و ناامیدی در مردم به نفع نظام و ملت نیست.

 وی همچنین به حضور گسترده مردم در انتخابات پیش رو تاکید کرد و گفت: امروز ضرورت دارد برای حفظ اقتدار کشور در انتخابات حضور پرشور داشته باشیم.

پژوهش جهرمی ادامه داد: حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی در معادلات بین المللی کشور تاثیرگذار بوده و یک ابزار موثر برای دیپلمات های ما به شمار می آید.

وی با بیان اینکه برخی افراد از ردصلاحیت ها ناراحت بوده و آن را دلیل شرکت نکردن خود در انتخابات می دانند، عنوان کرد: در عرصه داخلی نیز حضور در انتخابات زمینه وحدت و همدلی جامعه را فراهم می کند.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه باید کسانی به مجلس راه پیدا کنند که اعتقاد به نظام، انقلاب و شهدا داشته باشند، گفت: باید افرادی را انتخاب کرد که نظام و منافع مردم را به خود ترجیح داده و نگاه نو ایجاد کنند.

وی افزود: ما به یک مجلس قوی نیاز داریم که مصوبات آن کارشناسی شده بوده و در مقابل تندبادها مقاومت کند.

پژوهش جهرمی با بیان اینکه برای انتخاب یک نماینده نباید احساسی عمل کرده و تحت تاثیر شعارها قرار بگیریم، گفت: یک مجلس قوی می تواند بیکاری و تورم موجود کشور را سامان دهی کند. باید انسان های فهیم و از خودگذشته را انتخاب و روانه مجلس کرد.

 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
0
تیتر مغرضانه توی متن خودتون دقیقا برعکس نوشته شده
ستار العیوب
وی با بیان اینکه برخی افراد از ردصلاحیت ها ناراحت بوده و آن را دلیل شرکت نکردن خود در انتخابات می دانند...

اتفاقا حرف شما برعکسه...