کد خبر: ۸۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

افتتاح جایگاه cng شاهد مرودشت

ششمین جایگاه CNG مرودشت با حضور جمعی از مسئولان افتتاح گردید.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مرودشت نا، جایگاه CNG شاهد مرودشت با حضور جمعی از مسئولان در جوار گلزار شهدای مرودشت افتتاح گردید.

افتتاح جایگاه سوخت مرودشت

شهردار مرودشت در آیین افتتاحیه این جایگاه بیان داشت: باید چشم اندازهای زیرساخت های لازم را که برای محوریت توسعه این شهرستان لازم است تعریف کنیم و حرکت های عملی و عملیاتی راه بیندازیم.

سید منصور جعفری بیان داشت: شهرستان مرودشت 200 روستا دارد و تعاملات فرهنگی، اتجتماعی، اقتصادی چند شهرستان با شهرستان مرودشت گره خورده است و از مسئولان استان می خواهم شهر مرودشت را به گونه ای دیگر ببینند.

افتتاح جایگاه سوخت مرودشت

جعفری بیان داشت: این جایگاه CNG  سومین جایگاه CNG  است که با مشارکت شهرداری و شرکت پخش فرآورده های نفتی استان در مرودشت به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه فارس بیان داشت: تاکنون 118 جایگاه در سطح استان فارس وجود داشته و جایگاه صد و نوزدهم  در مرودشت راه اندازی شد.

علیرضا امین افزود: این سومین جایگاه مرودشت است که با همکاری شهرداری راه اندازی شده و ششمین جایگاه cng  مرودشت است.

 امین تصریح کرد: با راه اندازی این جایگاه مجموع ظرفیت کمپرسورهای نصب شده در سطح استان به 143365 مترمکعب بر ساعت و تعداد کل نازل های فعال به 573 نازل افزایش یافته است.

وی بیان داشت: تجهیزات CNG نصب شده در جایگاه شماره سه شهرداری مرودشت یک دستگاه کمپرسور Dresser با فشار ورودی Psi 250 و ظرفیت 1500 مترمکعب بر ساعت می باشد که با تعداد 3 عدد دیسپنسر و 6 نازل امکان سوختگیری حدود 1500 خودرو در شبانه روز را فراهم می نماید. راه اندازی این جایگاه امکان اشتغال زایی 7 نفر را به صورت مستقیم فراهم نموده است.

وی افزود: عملیات ابنیه، خرید، نصب و راه اندازی تجهیزات CNG   هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد ریال  در برداشته است.

معاون گردشگری زیارتی استان فارس بیان داشت: ما در سایه انقلاب و نظام و در کمال آرامش و امنیت، شاهد اجرای پروژه ها و روند رو به رشد توسعه هستیم و این حاصل خون شهدایی است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در طول این 37 سال به شهادت رسیدند.

شاپور رستمی افزود: نه فقط در دولت تدبیر و امید، بلکه در طول این سی و هفت سال اقدامات خوبی به وسیله دولت ها انجام شده است و نظام و جمهوری اسلامی در این مدت خدمات بسیار زیادی ارائه کردند و در حال حاضر اغلب روستاها دارای گاز، برق و آب آشامیدنی هستند و همه از خدمات جمهوری اسلامی و دولت های مختلف بوده اما در همین دوره دو ساله دولت تدبیر و امید علیرغم همه مسائل و مشکلات، اقدامات بسیار خوبی انجام شد.

مرودشت

رستمی افزود: در دهه فجر حدود 1200 پروژه در استان فارس به افتتاح و بهره برداری شد و حدود هزار میلیارد تومان برای این پروژه ها اعتبارات مختلف و حدود 800 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است و از این 1200 پروژه حدود 110 پروژه در شهرستان مرودشت بوده است.

وی بیان داشت: ما معتقد هستیم هر منطقه ای را باید با توجه به قابلیت ها و زیر ساخت های آن منطقه توسعه داد و در این شهرستان زیر ساخت ها و امکانات بسیار خوبی وجود دارد و ما باید زیر ساخت های بیشتری را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: ما باید از پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی که در شهرستان مرودشت وجود دارد نهایت استفاده را کنیم تا با برنامه ریزی و فراهم کردن زیر ساخت های بیشتر، شاهد درخشش مرودشت به عنوان قطب کشاورزی یا قطب گردشگری در استان و کشور باشیم.

وی افزود: با حرکت های خوب فرماندار و سیاست های خوب استاندار در استان یکی از محورهایی که مد نظر قرار دارد بحث گردشگری است و امیدوار هستیم با طرح های دولت، سیاست های استاندار بتواینم بخش گردشگری را در استان فارس و به ویژه شهرستان مرودشت با استفاده از ظرفیت ها و پتانسل ها به جایگاه مناسب تری برسانیم.

وی خطاب به شهردار و شورای شهر مرودشت بیان داشت: بسترها و چهره شهر باید به گونه ای باشد که وقتی گردشگری می خواهد از گوشه دنیا به اینجا سفر کند فرهنگ، تمدن  و هویت چندین و چند ساله ما را ببیند و شهر ما متناسب با آن فرهنگ باشد و زیر ساخت های لازم را داشته باشد.


نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان