کد خبر: ۸۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

استاندار فارس: زنان اگر می خواهند خود را یاری کنند در انتخابات پیش رو دولت را یاری کنند!

محمدعلی افشانی گفت: زنان در بحث انتخابات 80 درصد جامعه را تشکیل می دهند نه 50 درصد چرا که زنان در بسیاری از موارد بر نظر مردان تأثیر گذارند و می توانند رأی آنها را عوض کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، استاندار فارس، صبح چهارشنبه 21 بهمن 94، درجمع عده ای از بانوان مدیر استان و بانوان فعال عرصه های اجتماعی و اقتصادی، عنوان کرد: زنان در پیروزی انقلاب نقش پررنگی داشتند و چنانچه به فیلم های آن دوران نگاهی کنیم مشخص می شود که زنان با صدای رساتر و بلندتر از مردان در خیابانها شعار می داده اند.

سید محمدعلی افشانی با بیان اینکه این روزها یادآور روزهای رشادت و همبستگی ملت ایران است، اظهار کرد: امروز سربلندی و آزادگی ملت ایران حاصل خون شهیدانی است که با گذشتن از جان خود توانستند آزادی را به ما هدیه بدهند.

افشانی با اشاره به شعار اصلی انقلاب،«استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، گفت: در این شعار استقلال به معنی نفی استعمار و آزادی از یوغ سلطه دیگران است و آزادی به معنی نفی استکبار و خودکامگی در داخل کشور است همچنین جمهوریت به معنی مرجعیت رأی مردم و اسلامی آن به معنی اسلامی بودن حکومت بوده است.

وی با بیان اینکه اساساً کسی که واژه سید را به همراه نام خود دارد به واسطه انتصاب او به حضرت زهرا می باشد گفت: این فریاد حضرت زینب(س) بر سر حاکمان آن موقع بود که موجب صدور قیام امام حسین(ع) از کربلا شد همچنین در صدر اسلام نیز اگر کمک های حضرت خدیجه به پیامبر اکرم(ص) نبود شاید اسلام با دشواری های بسیار بیشتری در انتشار روبرو می شد.

استاندار گفت: امروز دیگر نیاز به بازخوانی مسائل زنان ودیدگاه ائمه ما در این مورد نیست و در جوامع امروزی نیاز است که به زن نگاه انسان محوری شود تا یک نگاه جنسیتی.

وی با بیان اینکه اعمال سلطه مردان بر زنان مخصوص جوامع بدوی است گفت: در برخی موارد مردان در دفاع از حقوق زنان از آنها جلوترهستند و این زنان هستند که در نهایت باید مردان را مجبور به عقب نشینی کنند و اگر مثل سابق منتظر باشند که مردان جایگاه آنان را به ایشان برگردانند هرگز این اتفاق نمی افتد.

افشانی افزود: نگاه دولت یازدهم به جایگاه زنان در سطح مدیریتی نگاه خوبی است و من دو نفر از بانوان توانمند را برای سمت بخشداری معرفی کردم که متآسفانه با معرفی نفر دوم اعتراضات به صورت شدیدی شروع شد.

وی با بیان اینکه اگر بانوان در مراکز تصمیم سازی کشور حضور داشته باشند دیگر دغدغه تصدی مناصب مدیریتی را ندارند، گفت: بانوان در زمینه فساد اداری و رشوه گیری بسیار سالمتر از مردان هستند و فساد اداری در بین مدیران زن نسبت به مردان بسیار ناچیز است.

استاندار همچنین ابراز کرد: متأسفانه آنچنان در دولتهای قبل وجود بانوان نادیده گرفته شده است که اگر کسی از بانوان سمتی بدست آورد موجب ذوق زدگی و تعجب جامعه می شود در حالیکه بانوان ما در همه عرصه ها توانایی های خود را به اثبات رسانده اند.

وی اضافه کرد: زنان اگر می خواهند خود را یاری کنند باید در انتخابات پیش رو دولت را یاری کنند چرا که آنهایی که امروز با دولت مخالفت می کنند با هرگونه حضور زنان در جامعه صد در صد مخالف هستند و اگر امروز چیزی نمی گویند به این خاطر است که در شرایط امروز جامعه روی آن را ندارند که دیدگاه خود در مورد زنان را بیان کنند.

افشانی بیان کرد: زنان در بحث انتخابات 80 درصد جامعه را تشکیل می دهند نه 50 درصد چرا که زنان در بسیاری از موارد بر نظر مردان تأثیر گذارند و می توانند رأی آنها را عوض کنند.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: بدبختی جامعه ما این است که هر کسی که به قدرت می رسد به سینه خود می زند و می گوید که عضو هیچ گروه و حزبی نیست و هر خرابکاری که بکند و برود کسی پاسخگو نیست.

وی افزود: اگر احزاب قدرتمند در کشور شکل بگیرد و مثل سایر جهان افراد از طریق فعالیت های حزبی رشد کنند و به عنوان نماینده حزبشان وارد عرصه های سیاسی شوند نمی توانند هر خرابکاری انجام دهند و حزب آنها باید پاسخگو باشد.

استاندار در پایان گفت: بیش از یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی در بودجه سال 95 به استان فارس برای توسعه اقتصادی تخصیص داده شده است همچنین به زودی در شیراز شهرک صنایع دستی راه اندازی می شود که می تواند نقش مهمی در اشتغال بانوان داشته باشد.

در این جلسه بانوان فعال در عرصه های اجتماعی و اقتصادی به بیان مشکلات و انتظارات خود در زمینه های مختلف پرداختند از جمله اینکه دور کاری بانوان در بسیاری از ادارات اجرا نمی شود و بالاترین سمتی که به بانوان داده می شود سمت مشاور مدیران در امور بانوان است همچنین بانوان نسبت به اینکه استان فارس برخلاف سایر استانها نتوانسته روز پنج شنبه را تعطیل کند اعتراض داشتند.

نظرات بینندگان