کد خبر: ۸۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

فرماندار جهرم: بی‌ادبی، سیاه نمایی و دورغ در انتخابات جایی ندارد

فرماندار ویژه جهرم با بیان اینکه در انتخابات، شور، هیجان و احساسات باید باشد اما بی ادبی، گستاخی، سیاه نمایی و دورغ جایی ندارد، گفت: اینکه نامزدی برای اثبات خود از چارچوب قانون و شرع خارج شده و متوسل به نفی دیگران بشود یک اشتباه بزرگ اخلاقی است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از خبرنگار پسین جهرم، علیرضا صحرائیان فرماندار ویژه جهرم در اجتماع بزرگ یوم الله ۲۲ بهمن این شهر با گرامی داشت یادوخاطره شهدای انقلاب اسلامی و مجاهدت های عالمان آگاه و سیاسیون بیدار شهر جهرم که اعتلا و بالندگی امروز این شهرستان ثمره خدمات و تلاش های ارشمند آنان است، یاد و خاطره آیات عظام، شب زنده دار، حق شناس و شریعتمداری و سایر علمای جلیل القدر که با هدایت های آگاهانه خود چراغ راه ما بوده اند را گرامی داشت.

وی با اشاره به مجاهدت های عالمانه آیت الله آیت اللهی که انقلاب اسلامی در جهرم با یاد و نام او عجین شده است، افزود: حرکت انقلابی مردم به رهبری خمینی جهرم به عنوان الگوی مبارزه و جهاد در جنوب ایران مطرح است.

فرماندار ویژه جهرم ادامه داد: امروز نیز شهرستان جهرم به برکت روحانیت شجاع، روشنفکر و پیشرو شاهد حرکت های نوین علمی و فکری در عرصه های مختلف است.

 

جمهوری اسلامی ایران تبلور شریعت در رفیت یک ملت بزرگ

وی از ۲۲ بهمن به عنوان روز پیروزی استقلال و پیروزی حاکمیت ملی یاد کرد و افزود:  ۳۷ سال پیش مردم ما برای استقلال آزادی و جمهوری اسلامی قیام و آرمان خود را حاکمیت الله عنوان کردند. بر این اساس جمهوری اسلامی بر پایه مردم سالاری دینی بنا شد تا تبلور شریعت در ظرفیت یک ملت بزرگ و با اراده باشد.

 

برای اعمال اراده در مردم، بهترین راه، اجرای احکام اسلام است

صحرائیان با بیان اینکه بنا به نظر امام(ره)، جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه اضافه تر تاسیس شد تا اسلامیت ما عین جمهوریت و جمهوریت مان عین اسلامیت باشد، خاطرنشان کرد: بر پایه این فکر و اندیشه برای اعمال اراده در مردم، بهترین راه، اجرای احکام اسلام است و برای تحقق جمهوریت بهترین راه توجه به اراده و حاکمیت در چارچوب مقررات مردم.

وی با بیان اینکه از این دیدگاه، امام راحل به رای و نظر مردم مشروعیت داد و رهبر معظم انقلاب هم رای مردم را حق الناس اعلام فرمودند، اضافه کرد: جمهوری اسلامی دارای یک نظام انتخاباتی مبتنی بر مبانی شرعی و فقهی بوده و همه به این نظام معتقدیم و به قوانین و حاکمیت آن احترام می گذاریم.

 

جهرمی‌ها پیشگام حرکت‌های انقلابی

صحرائیان، استقلال را از جمله مطالبات عمومی مردم عنوان کرد و گفت: مردم ما در طول قرن ها برای استقلال مبارزه کرده اند. مردم دلیر، غیور و انقلابی دارالمومنین از نهضت تنباکو و قیام علامه مجاهدت حضرت آیت الله سید عبدالحسین نجفی تا نهضت قائد عظیم الشان امام خمینی در سال ۴۲ و تا قیام عمومی در سال ۵۷ همواره علمدار مبارزه و قیام بر علیه سلطه گران و زورگویان بوده اند و در این راه خدمات قابل توجهی داشته و جان فشانی های بسیاری کرده اند.

فرماندار ویژه جهرم به نقش دلیر مردان لشکر المهدی در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: آن دلاورمردان آنچنان شجاعانه در میدان های نبرد حاضر شدند که به فرموده مقام معظم رهبری در سخت ترین صحنه های جنگ شجاعانه ترین نبردها را از خود بجای گذاشتند.

 

اجازه نمی‌دهیم ابرقدرتان بر اراده ملت ایران تاثیر بگذارند

وی با بیان اینکه ما استقلال را به آسانی به دست نیاورده ایم که آسان از دست بدهیم، ادامه داد: هماهنگونه که در میدان جنگ از استقلال مان دفاع کردیم در پای میز مذاکرات هم از استقلال مان دفاع می کنیم و نخواهیم گذاشت هیچ ابرقدرتی بر اراده مردم ما تاثیرگذار باشد.

صحرائیان بیان کرد: جوانان دلیر و پیران غیور ما شجاعانه جنگیدند و سرافرازانه جان خود را در طبق اخلاص نهادند تا عزت و استقلال این کشور حفظ شود و امروز نیز مردان و زنان با غیرت و فهیم ما در صحنه های دفاع از ایران اسلامی ایستاده اند تا پایه های عزت و عظمت کشورمان بیش از پیش مستحکم و قوی شود.

 

آزادی با هرج و مرج و لاابالی گری فرق دارد

وی از دیگر خواسته ملت را آزادی دانست و با بیان اینکه جمهوریت با آزادی معنا پیدا می کند، بیان کرد: اسلام واسلامیت در کنار آزادی بوده و آزادی با هرج و مرج، بی بندوباری و لاابالی گری فرق دارد.

فرماندار ویژه جهرم با بیان اینکه آزادی در چارچوب قانون معنا پیدا می کند، گفت: آزادی از منظر امام و رهبری انقلاب نه به معنای هرج و مرج بلکه به معنای آزادی در بیان، در انتخاب و اندیشه است. آزادی از این منظر شکوفایی و پیشرفت را به دنبال دارد و استقلال نیز نه به معنای انزوا بلکه به معنای نفی استیلای دیگران که ما نه بیگانه پرستم و نه بیگانه ستیز و نه انزوا را می پذیریم و نه هضم در جامعه غرب می شویم.

 

تنوع افکار و سلایق در قالب آزادی بیان بلامانع است

به گفته فرماندار جهرم تنوع افکار، سلایق و تحلیل ها در قالب آزادی بیان بلامانع است اما همه ما در حفظ منافع ملی یکصدا هستیم و در همه زمینه های اقتصادی، فرهنگی، رفاهی، عمرانی و اجتماعی با تدبیر و امید دست در دست هم از ارزش های دینی و ملی دفاع می کنیم.

وی با بیان اینکه امام راحل از ابتدا بر استقلال کشور و آزادی مردم تاکید داشتند و تبیین فرمودند که بقای نظام به پشتیبانی و رای مردم است، تصریح کرد: این جمله امام که میزان رای مردم است برای ما روشن می سازد که اساس این نظام در چارچوب احکام و مقررات اسلامی و رای و نظر مردم شکل می گیرد.

 

انتخابات در کشور ما تجلی آزادی و عزم ملی است

وی با اشاره به اینکه انتخابات در کشور ما تجلی آزادی و عزم ملی است، ادامه داد: انتخابات ما در فلسفه سیاسی جهان به دانایی و هوشیاری ملتی تعبیر می شود که ۳۷ سال در برابر تمام تهاجمات، مردانه ایستاده و هر بار از صحنه های نبرد ظفرمندانه بیرون آمده است.

صحرائیان با بیان اینکه انتخابات به کشور ما عزت، آبرو، مصونیت و اقتدار می دهد به  دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه اشاره کرد و گفت: تمام امکانات و تجهیزات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور و شکوهمند فراهم آمده است. بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از عوامل اجرایی، نظارتی و امنیتی در شهرستان جهرم کار برگزاری این دو انتخابات را به عهده داشته و تمام سعی و توان ما به کار گرفته شده که امین ترین افراد و بهترین امکانات را برای بسترسازی این دو انتخابات مهم فراهم آوریم.

 

حرکت انتخابات با سلامت به پیش می رود/ استفاده از تمام ظرفیت‌ها در انتخابات

وی اضافه کرد: در جلسات با عوامل اجرایی و داوطلبان انتخابات به اینکه تاکید کردیم که باید این حرکت عظیم و نمادین مردمی که حقیقتاَ یک مانور بزرگ است با همان سلامت و طهارت و پاکیزگی که مد نظر مقام معظم رهبری است پیش برود.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه ستاد انتخابات فرمانداری ویژه جهرم از تمام حرکت های عاقلانه، مدبرانه و خلاقانه ای که موجبات حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم آورد حمایت می کند و متقابلاَ با هر حرکتی که اذهان عمومی را سیاه و چهره خادمین و مسئولین نظام را خراب کند برخورد می کند، بیان کرد: رقابت های انتخاباتی به شکل سالم و قانونی مورد حمایت بوده اما خدشه در وحدت جامعه و سیاه نمایی خدمات دولت محکوم است.

 

حضور حداکثری و قانون گرایی دو اصل مهم در انتخابات

وی گفت: در انتخابات پیش رو دو نکته مهم اساسی بیش از سایر موارد مد نظر است، اول مسئله حضور و شرکت حداکثری مردم در انتخابات و دوم قانون گرایی و وفاداری به قانون و احترام به آرای مردم.

 

نتیجه انتخابات هر چه باشد شیرین است/انتخابات آزمون بردباری، متانت و دانایی است

فرماندار ویژه جهرم با بیان اینکه نتیجه انتخابات هر آنچه باشد برای ما شیرین بوده، چرا که محصول صندوق های پاک و سالم است، تاکید کرد: ما به عنوان عاملان برگزاری انتخابات حسب نظر مقام معظم رهبری آرای مردم را حق الناس می دانیم و اعتقاد داریم که خروج از حق الناس به مراتب سخت تر از خروج از حق الله است.

وی گفت: بنده به عنوان مسئول هیات اجرایی انتخابات به مردم خوب و انقلابی شهرستان جهرم و تمام داوطلبان عرض می کنم که انتخابات آزمون بردباری، متانت و دانایی است.

 

بی‌ادبی، سیاه نمایی و دورغ در انتخابات جایی ندارد

صحرائیان با بیان اینکه همه باید سعی و تلاش خود را به کار گیریم تا از این آزمون سربلند و پیروز خارج شویم، حضور امیدوارانه مردم در پای صندوق های رای را سبب مایوس شدن دشمن و استحکام پایه های اقتدار ملی کشور دانست و گفت: به همه افراد، جناح ها و طرفداران کاندیداها توصیه می کنم در انتخابات شور و هیجان احساسات باید باشد اما بی ادبی، گستاخی، سیاه نمایی و دورغ جایی ندارد. اینکه نامزدی برای اثبات خود از چارچوب قانون و شرع خارج شده و متوسل به نفی دیگران بشود یک اشتباه بزرگ اخلاقی است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات اوج حماسه ملت و مانور اقتدار ملی است، گفت: هیچ حرکتی نباید امید را از مردم سلب کرده و در هیچ شرایطی نباید به صندوق های رای کم توجهی کنیم.

 

فضای پسابرجام، تدبیر و درایتی زیرکانه را طلب می کند

فرماندار ویژه جهرم با بیان اینکه شرایط کشور پس از پذیرش برجام و رفع تحریمها شرایط ویژه و استثنایی است و فضای پسابرجام، تدبیر و درایتی زیرکانه، عالمانه و دلسوزانه را طلب می کند، گفت: نتیجه این دو انتخابات تاثیرات مهمی در این فضا می گذارد و معتقدیم انتخاب مردم تاثیر بسزایی در مقدرات اجرایی و سیاسی جامعه خواهد گذاشت.

 

ظرفیت جهرم در تمام عرصه‌ها درخشان است

وی به ظرفیت های عظیم شهرستان جهرم با داشتن 4.7 درصد مساحت استان و نزدیک 5 درصد جمعیت فارس، اشاره کرد و گفت: جهرم بیش از 35 درصد محصولات باغی استان را تولید می کند و به همت و حمایت های مسئولان و تلاش جوانان این شهرستان، جهرم در زمینه تولید و براشت قارچ به رده های اول کشور رسیده است.

صحرائیان ادامه داد: در زمینه کاشت و برداشت گیاهان دارویی، پرورش شترمرغ، افزایش نهالستان ها و صادرات نهال، تولید توت فرنگی و گل نرگس و کاشت و برداشت گیاهان دارویی شهرمان از مزیت های خوب برخوردار است.

وی افزود: در حوزه نرم افزاری و فناوری اطلاعات که امروزه از بزرگترین منابع درآمدری در دنیا است مراکز رشد و فناوری ما نشان داده اند که در این زمینه از علمیت و توان بسیار خوبی برخوردار بوده و حمایت از این جوانان و این صنعت می تواند در کسب درآمد و ایجاد اشتغال پایدار تاثیرگذار باشد.

صحرائیان با اشاره به اعطا مجوز و ارائه تسهیلات به تعاونی های تولیدی و خانگی در راستای کمک به توسعه اشغال در سطح شهرستان جهرم گفت: اعتقاد داریم با صرف هزینه های اندک می توان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه مردم و مسئولان به اقتصاد مقاومتی اشتغال زایی کرد و گره های اقتصادی و معیشتی بسیاری را باز کرد.

وی با اشاره به سخن ریاست جمهوری مبنی بر اینکه هر جا مشارکت مردم بالا بوده و شبکه های اقتصادی مردمی تقویت شود مقاومت در برابر ناملایمات و تحریم ها بیشتر می شود، به تاکید امام جمعه جهرم بر فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی و پیشنهاد وی به فعال شدن کار گروه هایی اقتصادی اشاره کرد و گفت: در سایه رهنمودهای امام جمعه جهرم تلاش های خوب از سوی مسئولین در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در این راستا ارتباط و تفاهم میان دولت و مجلس می تواند منشأ بسیار امیدوار کننده و تاثیرگذاری بر حل مشکلات باشد، اظهار کرد: اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی در حد شعار باقی نماند و نهادینه شود باید از تمام ظرفیت ها، توانمندی ها و داشته هایمان حمایت کنیم.

صحرائیان ادامه داد: تمهیدات فراهم شده توسط دولت در حوزه راه و شهرسازی به ویژه اخذ مجوز فایناس خارجی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد دلار از محل مطالبات ارزی در راه اندازی شبکه ریلی شیراز، جهرم و بندرعباس، رشد و توسعه صنعتی، داشتن منابع مطمئن برق با وجود نیروگاه سیکل ترکیبی و تسریع عملیات فاز بخار نیروگاه با اعتبار ۶۰۰ میلیاد تومانی، امتیاز برداشت آب از سد سلمان فارسی، دسترسی به خطوط اصلی گاز، اجرای حدود ۲۰۰ هزار مترمریع روکش آسفالت در ورودی شهر و معابر اصلی در سال ۹۴، اجرای طرح هادی روستایی، آبرسانی شهری و روستایی، وجود مناطق ویژۀ اقتصادی و پتروشیمی، راه اندازی گمرک صادراتی و برخورداری از ۱۰ مرکز آموزش عالی، ۵ مدرسه علمیه، ۱۸ هزار دانشجو و ۳۴ هزار دانش آموز و مهم تر از همه استفاده از ظرفیت فرهیختگان آموزش و پرورش و بالاتر از همه توانمندی ها، استعدادها و منابع انسانی و جوان شهرستان فرصت های مناسبی است که برای ساختن شهرستانی با ویژگی های منحصر به فرد در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از بیمارستان ۲۴۰ تخت خوابی و سایر طرح های پزشکی، جهرم می تواند قطب درمانی جنوب فارس باشد، گفت: جهرم در سایه تلاش و پشتکار جوانانش می تواند قطب تجارت الکترونیک و فناوری های نوین در حوزه های نرم افزار و فضای مجازی در منطقه باشد؛ جذب سرمایه های سرگردان و تشویق سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری پاک و سودآور در این زمینه مستلزم داشتن برنامه و همراهی مسئولان است.

وی افزود: با وجود توانمندی های ارزشمند جهرم در زمینه کشاورزی و باغداری اما متاسفانه هدر رفت انرژی منابع ارزشمند آب و خام در شهرستان ما نسبت به میانگین کشوری بالاست؛ لذا نگرش عامه مردم باید توجه به صرفه جویی شده و با مدیریت صحیح و نظارت قوی باید جلوی هدر رفت این نعمات خدادای را گرفت.

به گفته صحرائیان، جهرم باید در سایه همدلی و اتحاد مردم و برنامه ریزی مسئولان، دلسوزی نخبگان و تلاش فعالان اقتصادی خود به نمادی از پیشرفت و آبادانی برسد تا آیندگان به فکر اندیشه و پیشینیان احسنت بگویند.

فرماندار ویژه ابراز امیدواری کرد عوامل اجرایی و نظارتی هم با برگزاری انتخابات سالم و شکوهمند شکرگزار واقعی این نعمت بوده و بتوانند سرافرازانه از این میدان بیرون آیند.

 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان