کد خبر: ۸۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

امام جمعه بوانات: کسانی از رنگ های انتخاباتی استفاده می کنند قابل اعتماد نیستند

امام جمعه بوانات گفت: يکي از دغدغه هاي امروز مردم اين است که ما نامزدها را خيلي نمي شناسيم مي ترسيم به حرفهاي آنها اعتماد کنيم.

امام جمعه بوانات: کسانی از رنگ های انتخاباتی استفاده می کنند قابل اعتماد نیستندبه گزارش شیرازه به نقل از حرف رسا، حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز جمعه، انتخابات پیش رو را یک امتحان برای مردم و برای نامزدها دانست و اظهار داشت: بنده باز، همه نامزدها، طرفداران آنها، و عموم مردم را به مراعات تقواي انتخاباتي دعوت مي کنم، و از نامزدها مجدداً مي خواهم که مصالح نظام را در نظر بگيرند.

زارع حقه های سیاسی جهت جمع کردن رای را خلاف اخلاق برشمرد و افزود: از حقّه هاي سياسيون غربي و اغواي مردم استفاده نکنند، بگذارند فضاي دموکراسي موجود اسلامي بماند، آنهائي که با ترفندهاي غربي از جمله ترفند استفاده از رنگ که نماد انقلابهاي مخملي است استفاده مي کنند به هيچوجه قابل اعتماد نيستند.

امام جمعه بوانات در ادامه خطبه ها به نگرانی مردم در انتخاب کاندیدای اصلح نیز اشاره کرد و با توجه به سخنان اخیر رهبر انقلاب در انتخاب اصلح نیز گفت: اگر واقعا شناخت اصلح در بين اين نامزدها سخت است، شما نگاه کنيد به همراهان و مبلغان کانديداها، نگاه کنيد به حاميان ارشد کشوري و استاني و شهرستانها از کانديداها، نگاه کنيد به مبلغين آنها، اگر افراد دلسور و دورانديش و متدين هستند به کانديداي مورد حمايت آنها رأي بدهيد، اما اگر ديديد افراد سودجو، منفعت طلب، غيرموجه، ناصالح، غيرانقلابي هستند اعتماد نکنيد چون همينها فردا براي نامزد مورد حمايتشان خط و مشي تعريف ميکنند .

خطیب جمعه بوانات نگاه به گذشته نامزدها را هم از راههای شناخت اصلح تر عنوان کرد و اذعان داشت:  گذشته هاي نامزدها بسيار مهم است که بايد مورد دقت نظر قرار گيرد، مجموعه عملکردها در ابعاد مختلف سياسي، اقتصادي اجتماعي قوميتي، ولايتمداري يا زاويه داشتن با ولايت، و ديگر شاخصه هاي لازم را حتماً مدنظر بگيريد. تشکر ويژه از همه عزيزاني که در يادواره شهدا ياريگر ما بودند.

حجت الاسلام زارع در جای دیگری از خطبه های نماز به سخنان اخیر رهبر انقلاب در خصوص اشتغال اشاره کرد و اظهار داشت: ايشان با اشاره اشتغال جوانان و مسأله بيكاري و ديگر معضلات اقتصادي فرمودند: «مسؤولان با هدايت سرمايه‏ها به سمت توليد صنعتي و كشاورزي، رونق توليد و حل مشكل ركود، به پيشرفت كشور شتاب دهند تا دشمن بالاجبار بفهمد كه تحريم بي‏فايده است.» امروز گرفتاريهاي ما با واردات اجناس خارجي حل نمي شودف واردات مشکلات اشتغال غربي ها را حل مي کند، اما جوانان ما هنوز در حسرت کار هستند.

امام جمعه بوانات از حضور مردم شهرستان و کشور در راهپیمایی 22 بهمن تشکر کرد و این روز بزرگ را عید اول برشمرد و گفت:  عيد اول را ديروز مردم ما در حالي پشت سر گذاشتند که حماسه آن دشمن را انگشت به دهان نمود، لذا از همه ملت عزيز ايران بويژه شما نمازگزاراني که در راهپيمائي ديروز حضور حماسي داشتيد کمال قدرداني را دارم. و عيد ديگر را در هفتم اسفند با شکوهتر برگزار خواهيم نمود.

زارع در ادامه خطبه خود به سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اشاره کرد و افزود: گرچه امروزه تصور باطل غربگراها بر اين است که زن بايد دوشادوش مرد در تمامي صحنه ها حضور داشته باشد اما بررسي خواستگاه وجودي زن با مرد، ما را به اين نتيجه مي رساند که بهترين سبک زندگي همان شيوه ايست که اسلام معرفي نموده و حيا و عفاف پاسدار حرمت انسانيت است که مصداق بارز آن اين بانوي بزرگ است که در مواقع لازم طبق دستورات اسلام، حضور همه جانبه و در ديگر مواقع طبق دستورات اسلام حفظ حريمها و حفظ عفاف. ميلاد اين بانوي باکرامت را به همه دلدادگان مکتب اهلبيت تبريک عرض مي کنم خصوصا به پرستاران عزيز، چه آنهائي که پرستاري شغل آنهاست و در بيمارستانها مشغولند چه آنهائي که شايد همه از آنها غافلند و در خانه به اين کار بسيار مهم مشغولند.

نظرات بینندگان