کد خبر: ۸۴۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
آیت الله ایمانی در جمع مردم کازرون:

لزوم توجه به سنگ نوشته های اطراف کازرون/ تامین معیشت مردم وظیفه حکومت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: تأمین معاش و زندگی مردم اولین وظفه حکومت اسلامی است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از کازرون خبر، نماینده ولی فقیه در استان فارس در مراسم بزرگداشت آیت الله پیشوا و آخرین شب از جشن‌های انقلاب در کازرون در مسجد جامع شهدا این شهر ضمن تبرزک ایام الله دهه فجر اظهارداشت: از اینکه مناسبت برگزاری شب 22 بهمن با تکریم و پاسداشت عالم بزرگوار، مرحوم آیت الله حاج سید احمد پیشوا رضوان الله تعالی علیه همراه شد، از دست اندرکاران با تمام وجود قدردانی و سپاسگزاری می کنم و از شما که دهمین سال بزرگداشت او را گرامی داشتید تشکر می‌کنم.

آیت الله ایمانی- جشن انقلاب در کازرون

حضرت آیت الله ایمانی شهدای انقلاب اسلامی را پیش قراولان کاروان نور و عظمت خواند که به دنبال آن کاروان یک هزار و صد و شهید دفاع مقدس در این شهرستان به راه افتاد و بیان داشت: خوب است از شهدای حرم یاد کنم که حضور فرزندان شما در دفاع از حریم اهل بیت در این شرایط نشان داد که شهرستان ولایتمدار به معنای واقعی کلمه است و با توجه به تشییع جنازه‌هایی که در دوران دفاع مقدس شاهد بودم، آنچه از تشییع جنازه این شهیدان(مدافعان حرم) از صحنه تلویزیون مشاهده کردم آن را بی‌سابقه در این شهرستان دیدم و باید بر شما مردم بصیر و دارای بینش سیاسی آفرین گفت.

آیت الله ایمانی- جشن انقلاب در کازرون

امام جمعه شیراز مردم کازرون را مدافعان از مرزهای کشور در کنار آب های مدیترانه قبل از ورود اسلام به این خطه خواند و با ابراز تاسف از تخریب نقش برجسته ها و آثار باستانی در تنگه شاپور عنوان داشت: متاسفانه آنچه غربیان دوست داشتند ما عملاً آن را تأیید کردیم و چیزی که آن ها حاضر بودند برای آن سرمایه گذاری فراوانی برای آن بکنند ما بدون رعایت حدود و مصالح از نظر علمی کار آن ها را انجام دادیم و به خاطر بی توجهی به این کنده کاری ها و مجسمه سازی ها امروز این آثار در حال از بین رفتن است و لازم است که به این قضیه توجه لازم شود.

آیت الله ایمانی- جشن انقلاب در کازرون

 وی با اشاره به حضور لشکری از کازرون در دوران صفویه برای جنگ با عثمانی در آذربایجان و پس از آن مبارزه با استعمار انگلیس خاطرنشان کرد: این ها همه نشان از دلیری و شجاعت این مردم است و امروز هم شهدای مدافع حرم شاهد صدق این مدعی هستند.

حضرت آیت الله ایمانی بااشاره به آیه 44 سوره مائده، مسئله ولایت و حکومت انبیا را به عنوان یک اصل برای هدایت و نجات انسان ها خواند و با تاکید براینکه تامین معاش مردم اولین مسئولیت حکومت است بیان داشت: از منظر دین، حکومت دارای دو مسئولیت است، مسئولیت اول حکومت تأمین معاش و زندگی مردم است و اگر حکومتی نتواند معیشت مردم را تامین کند، آن حکومت ناکارآمد است.

آیت الله ایمانی- جشن انقلاب در کازرون

ایمانی افزود: امیرالمومنین قابل ترین و زاهدترین چهره ها در جهان که بعد از پیامبر احدی به پای او نرسیده و نمی رسد، می گوید افتخار حکومت من در این است که برای مردم سرپناه تأمین کرده ام و سفره مردم را پر از نان گندم ساخته ام، آب گوارا و بهداشتی کنار خانه مردم گذارده ام و امنیت را برای آنان ایجاد کرده ام.

آیت الله ایمانی اعتلا بخشیدن به روح و روان انسان را مسئولیت دوم حکومت خواند و با تاکید بر اینکه حکومت های رایج در دنیا فقط به بعد مادی زندگی انسان ها توجه می کنند خاطرنشان کرد: حکومت از منظر دین یعنی تأمین وسائل مادی در کنار آن رشد مسائل معنوی و اخلاقی هر دو با هم است و این امتیاز حکومت های الهی است و براساس این تفسیر از حکومت، قرآن مجید معتقد است همه انبیاء برای حکومت امده اند.

آیت الله ایمانی- جشن انقلاب در کازرون

نماینده ولی فقیه در فارس بعد از ائمه(ع) را جانشین پیامبران و  علما را جانشین ائمه(ع) خواند و اظهارداشت: علما به دولت جانشین پیامبران و ائمه(ع) می شوند اول «و تحفظ بالکتاب الله» ارزش های الهی را نگه داشتن، و در جامعه حفظ کردن و دوم «بما کان علیه شهدا» مواظب باشند تحریف و دگرگونی اتفاق نیفتد یعنی اینکه اول اصل مجموعه را حفظ کنند و دوم مجموعه را از تحریف و جا به جایی حفظ کنند و علما با این دو ویژگی می توانند جای اوصیاء پیامبران و ائمه بنشینند و راه آنان را دنبال نمایند.

وی افزود: از منظر قرآن مجید ما هم حکومت انبیاء را در قرآن داریم، هم حکومت ائمه را در قرآن داریم و هم حکومت ولی فقیه و فقها و دانشمندانی که پس از انبیا می‌آیند و راه را دنبال می‌کنند.

آیت الله ایمانی- جشن انقلاب در کازرون

ایمانی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله پیشوا از چهره‌هایی بود که به قول رهبر معظّم انقلاب هم دارای بصیرت بود و هم دارای ایستادگی. یعنی به موقع می‌دانست چه بگوید و چه کار کند و هم در راه آنچه می‌دانست می‌ایستاد و راه را ادامه می‌داد.

آیت الله ایمانی پیشوا را متوجه درد مردم دانست و عنوان داشت: آیت الله پیشوا قبل از اینکه مسجد نو (مسجد شهدای امروز) را بسازد به فکر این بود که آب خوردن مردم را تأمین کند و در همین میدان شهدا چاه می‌زند که آن زمان این مسایل برای دولت‌ها هم امکان‌پذیر نبود تا چه رسد به یک روحانی، آن هم بخواهد با امکانات مردمی این کار را انجام بدهد.

آیت الله ایمانی- جشن انقلاب در کازرون

وی افزود:  60 سال قبل باتوجه به خشکسالی آن زمان کازرون آیت الله پیشوا آب لوله‌کشی بهداشتی در خانه‌ی مردم می‌بَرد. امروزه این کار خیلی ساده است. اما آن روز خیلی مسئله داشت و یک مشکلی که مرحوم آیت الله پیشوا داشت این بود که بهتر و زودتر از دیگران می‌فهمید این واقعاً برای ایشان دردسر شده بود.

آیت الله ایمانی- جشن انقلاب در کازرون

این مبارز دوران انقلاب پیشوا را پرچم دار آغاز حرکت‌های انقلابی در کازرون و مصداق « بِمَا اسْتُحْفِظُوا مِنْ کِتابِ اللَّهِ وَ کانُوا عَلَیْهِ شُهَداءَ » خواند و بیان داشت: ایشان امام و انقلاب را می‌شناخت. آشنایی با انقلاب را در این شهر راه انداخت. مسائل انقلابی را در این شهر ایشان به گوش این و آن رسانید. آنچه امروز در این شهر می‌بینید موج انقلاب است، موج بصیرت است، موج دفاع از ولایت است، چون هسته‌ی اصلی آن در 60 سال قبل بسته شده است.

وی افزود: پیشوا با غربت از اینجا خارج شد. من شاهد بودم، با مظلومیت از شهر بیرون رفت و شیراز هم مظلوم ماند. به اندازه‌ای مظلوم ماند که دوستانش هم جرأت نگاه کردن به ایشان را پیدا نکردند. ایشان خیلی رنج کشید، اما راه خودش را ادامه داد.

آیت الله ایمانی- جشن انقلاب در کازرون

امام جمعه شیراز در پایان رهبر انقلاب را پیشوایی بزرگ و انسانی فرهیخته، حکیمی متعلم، انسانی صاحب فکر و دانش، بصیرت و با بینش بالای سیاسی دانست که ایران اسلامی را در اوج عزّت و عظمت در منطقه قرار داده است و تصریح کرد: در حالی‌ که منطقه در آتش است ایران اسلامی در امنیت کامل به سر می‌برد، هشیار باشید که دشمن نقشه‌ها دارد و اجازه‌ی نفوذ را به دشمن ندهیم و این بصیرت و بینش شما جلوی تمام فعالیت‌های دشمن را خواهد گرفت.

نظرات بینندگان