کد خبر: ۸۴۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/24 بهمن 94

احتمال حضور یکی از نماینده های فعلی شیراز در لیست اعتدال گرایان/کشته شدن شهردار مبارک آباد به ضرب گلوله افراد ناشناس

پوشش حضور پرشور مردم استان فارس در راهپیمایی 22 بهمن محور مشترک روزنامه های امروز فارس بود.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد«فارس یکپارچه خروشید»؛ این تیتر نخست شماره امروز خبرجنوب است.  از عناوین مهم دیگری که در این صفحه کار شده می توان به کشته شدن یک شهردار در استان و وعده نوبخت به مردم استان فارس اشاره کرد. آن طور که خبرجنوب نوشته، هفته گذشته در جریان یک تیراندازی در شهر مبارک آباد قیروکارزین، دو نفر به قتل رسیده که یکی از آن ها شهردار این شهر بوده است. گرچه ابعاد بیشتری از این حادثه رسانه ای نشده اما تاکنون در استان فارس، هیچ شهرداری به این صورت کشته نشده بود و فقط بعضا شاهد زندانی شدن برخی شهرداران به دلیل شاکی خصوصی یا مسائل مالی بوده ایم.
واردات بی رویه بسیاری از کارخانجات فارس را از پای انداخت. این بخشی از اظهارنظر رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در شورای توسعه و برنامه ریزی استان فارس است. او گفته در 10 سال اخیر واردات بی رویه بسیاری از کارخانجات استان فارس از دست رفتند. در حالی همتی از واردات بی رویه گلایه می کند که کمتر مسئولی در این دولت درباره واردات بی رویه حرف می زند. تنها در دو سال اخیر دولت تدبیر و امید چندین برابر کل 8 سال گذشته از کشور چین واردات داشته است. از طرفی در رکود و تعطیلی کارخانجات فارس نمی توان از نقش آفرینی بانک ها نگفت. روز گذشته امام جمعه موقت به شدت از این موضوع گلایه کرد و گفت: بانک ها روزگار مردم را سیاه کرده اند.

سالاد «بانک ها روزگار صنعت را سیاه کردند»، حجت الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی گفته:«امروز 60 درصد مراکز تولیدی ما تعطیل و یا نیمه وقت کار می کنند حال اگر قرار باشد که شرکت های خارجی، کشور را به عنوان بازار خود انتخاب کنند و ما نیز دروازه ها را برای ورود کالاهای آنها باز کنیم دیگر صنعت و تولیدی در کشور باقی نمی ماند.برخی از این قراردادها مشکوک و خطرناک است، هیچ گونه مخالفتی با ورود تکنولوژی، فناوری و علم جدید به کشور نداریم اما باید مراقب باشیم که بستن قراردادها ضد اشتغال نباشد»امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه بانک ها روزگار مردم و تولید را سیاه کرده اند، گفته: «در حال حاضر بانک ها به سمت بنگاه داری حرکت کرده اند بنابراین باید سرمایه گذاری ها و استفاده از این پول های برگشتی با نظارت به نفع ایجاد اشتغال هزینه شود»

سالادهمزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی 62 پروژه فرهنگی، خدماتی و عمرانی شهرداری شیراز با اعتبار 150 میلیارد تومان با حضور مسئولان استانی افتتاح شد..همچنین فاز اول بزرگترین پروژه بزرگراهی کشور(کوهسار مهدی) در شیراز به بهره برداری رسید. بزرگراه کوهسار مهدی 18 کیلومتر طول دارد.

افسانه در شماره امروز با چاپ تصاویری از راهپیمایی 22 بهمن شیراز و حضور سخنگوی دولت در میان راهپیمایان تیتر« فارس یکپارچه حماسه شد» را انتخاب کرده است. افتتاح 2 هزار و 756 واحد مسکن مهر در صدرا از جمله عناوین امروز این روزنامه است.

سالادتیتر یک خود را به سخنان رئیس جمهور در راهپیمایی 22 بهمن شیراز اختصاص داده است.«ملت ایران در برابر هیچ فشار و تهدیدی تسلیم نخواهند شد»

«سرمایه گذاری دو میلیارد یورویی در فارس»، رئیس سازمان امور اقتصادی  و دارایی فارس با بیان این مطلب که حجم سرمایه گذاری خارجی وارد شده به استان طی 11 ماه گذشته 2 میلیارد و 121 میلیون یورو بوده است گفته:« بیشترین کشورهای سرمایه گذار در استان را دو کشور آلمان و ایتالیا تشکیل می دهند»

سالاددبیر کل جبهه اعتدال گرایان گفته:« در فارس 51 گزینه داشتیم در 13 شهرستان گزینه هایمان مشخص است اما در 20 درصد از شهرستان های استان نامزد انتخاباتی نداریم. در واقع لیست ما در این انتخابات برای فارس کامل و 18 نفره نخواهد بود. روز یکشنبه 3 گزینه این جبهه که در شیراز قطعی شده را اعلام خواهیم کرد» شنیده هاحاکی از آن است که یکی از نمایندگان فعلی در شیراز در مجلس شورای اسلامی در لیست اعتدال گرایان قرار دارد.

«درخواست 4 کاندیدا برای تغییر حوزه انتخابیه در شیراز»، فرماندار شیراز گفته:«از میان 136 کاندیدای تایید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز، 4 نفر درخواست تغییر حوزه انتخابیه را ارائه داده اند.

نظرات بینندگان