کد خبر: ۸۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

وقتی یک کارگزارانی مادر خرج اصلاح طلبان می شود / بازی با کارت پول برای چینش یک لیست انتخاباتی

فردی که پرونده مفاسد اقتصادی این فرد بعد از گذشت چندین سال هنوز در قوه قضائیه بسته نشده، اکنون مادرخرج لیست اصلاح طلبان شده است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، راه های متفاوتی برای پیروزی یک نامزد در انتخابات وجود دارد. گذشته از داشتن برنامه کارآمد و قرار گرفتن در لیست های انتخاباتی، متاسفانه نقش پول، بسیار مهم و حیاتی است. گرچه آگاهی های سیاسی و اجتماعی و سطح تحصیلات جامعه و شعور سیاسی اجتماعی مردم بالا رفته است و دیگر خرید رای و یا تطمیع از طریق پول چندان جایگاهی ندارد اما کماکان، پول در دو جای دیگر، بازیگر موثری است. یکی در تبلیغات انتخابات و دیگری در پشت صحنه چینش لیست های انتخاباتی.

این موضوع به خصوص در لیست های انتخاباتی کلانشهر ها نمود بیشتری دارد. این روزها که اصلاح طلبان و اعتدالیون به محوریت دبیرحزب کارگزاران لیست انتخاباتی کلانشهر تهران را تدوین می کنند، به خوبی می توان ردپای کارتل های پول و قدرت را مشاهده کرد. فردی که پرونده مفاسد اقتصادی او بعد از گذشت چندین سال هنوز در قوه قضائیه بسته نشده، اکنون مادرخرج این لیست احتمالا پرخرج شده است و از همین رو، لیست جریان دوم، با نظر او چینش می شود. موضوعی که تا حدود زیادی باعث شکاف و انشقاق در جریان اصلاح طلبی شده است. جبهه اصلاحات معتقد است باید عارف سرلیست تهران باشد چرا که برنامه هایی برای ریاست او بر مجلس داشته و دارند اما، حزب کارگزاران که با خروج از رکود، به عرصه فعالیت های سیاسی برگشته اند، با نادیده گرفتن رفتارهای قبلی اصلاح طلبان با آنها، به سمت این جریان متمایل شده اند و با هوشیاری به جای بازیگری در این عرصه، کارگردانی را انتخاب کرده اند. به طوری که دبیر این حزب، اکنون به عنوان یک لیدر در جریان اصلاحات به ایفای نقش می پردازد و معتقد است: لاریجانی باید رئیس مجلس آینده باشد چرا که ثابت کرده در بحث ملی برجام به حزب و گروه توجه نکرده است!

البته دلیل حمایت حزب کارگزاران از لاریجانی گرچه در ظاهر امر، بحث توجه به منافع ملی ذکر می شود اما واقعیت این است، کارگزارانی ها معتقدند به دلیل نزدیکی لاریجانی به هاشمی، اگر او رئیس مجلس آینده باشد، برخلاف اصلاح طلبان، به اصطلاح ممکن است «گوشت آن ها را بخورد ولی استخوانشان را دور نمی اندازد.»

با این حال، چون دبیر حزب کارگزاران نمی تواند، این هدف را واضح بیان کند، سعی می کند با کارت «پول» بازی کند. همان بازی که به آن شهره است و در انتخابات های متعدد این موضوع را به اثبات رسانده است.
نظرات بینندگان