کد خبر: ۸۴۲۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۷ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

ابراهیم شعرا: مردم در انتخابات مجلس ساده زيستي كانديداها را مد نظر قرار دهند

شعرا گفت: مردم ما در انتخابات آينده نيز ولايت‌مداري، تعهد به نظام اسلامي، دشمن شناسي، خدمتگذاري و داشتن سابقه شفاف و ساده زيستي كانديداها را مد نظر قرار خواهند داد
به گزارش شیرازه، عضو شوراي شهرشيراز بر لزوم تلاش همه افراد براي ايجاد شور و نشاط انتخاباتي و فراهم شدن بستر حضور حداكثري در انتخابات هفت اسفند تأكيد كرد. ابراهيم شعرا در نطق قبل از دستور خود در صحن علني شورا گفت: پس از انقلاب پيوسته مردم هميشه در صحنه ايران با مشاركت حداكثري در انتخابات امتحان خود را پس داده‌اند.

وي مشاركت در انتخابات را از مولفه‌هاي اساسي رفتار سياسي شهروندان عنوان كرد وافزود: انتخابات و شركت در آن آشكارترين نوع مشاركت سياسي براي اغلب شهروندان در جوامع مردم سالار است.

این عضو شورا راي دادن را مؤثرترين و عملي‌ترين وسيله براي اعمال افكار و عقايد شهروندان در اداره جامعه دانست و گفت: از آنجا كه ميزان مشاركت شهروندان در انتخابات يكي از شاخص‌هاي ميزان مشروعيت و مقبوليت نظام سياسي در بسياري از كشورها تلقي مي‌شود، حكومتي كه بتواند بيشترين مشاركت در انتخابات را جلب كند نه تنها در عرصه داخلي بلكه در عرصه بين‌المللي مي‌تواند از موضع مقتدرانه‌اي برخوردار باشد.

وي مشاركت حداكثري مردم در انتخابات را بستري براي اعتماد به نفس مسئولان سياسي و منتخبان مردم دانست و گفت: با پيروزي انقلاب اسلامي و استقرار نظام جمهوري اسلامي در ايران، مشاركت سياسي در شكل شركت در انتخابات بسيار مهم و حساس تلقي مي‌شود. از آنجا كه حضور گسترده و همه جانبه مردم در انتخابات به نقطه قوت نظام جمهوري اسلامي ايران در عرصه ملي و بين‌المللي بدل شده، سياست مخالفان براي كاهش مشاركت، تأثيري نداشته است.

ابراهیم شعرا یادآور شد: در سه دهه استقرار نظام اسلامي، در مجموع دو همه پرسي، ده دوره انتخابات رياست جمهوري، چهار دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري نه دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و چهار دوره انتخابات شوراهاي شهر و روستا برگزار شده و در همه دوره‌ها حضور قاطع مردم تمام توطئه‌هاي دشمن را بر باد داده است.

وی ادامه داد: مردم ما در انتخابات آينده نيز ولايت‌مداري، تعهد به نظام اسلامي، دشمن شناسي، خدمتگذاري و داشتن سابقه شفاف و ساده زيستي كانديداها را مد نظر قرار خواهند داد و رنگ و لعاب‌ها و شعارهاي فريب دهنده نمي‌تواند راي مردم را بسوي خود بكشد.

لزوم توجه مجريان انتخابات، كانديداها و هواداران آنان به قوانين

شعرا همراهي دولت، نهادهاي دولتي و تشكل‌هاي مردمي براي ايجاد بستر حضور و مشاركت مردم در انتخابات را ضروري برشمرد و گفت: اميددادن، تكريم ارباب رجوع، بيان شايستگي‌ها توسط كانديداها و پرهيز از تخريب رقبا، خودداري كانديداها و ستادهاي انتخاباتي از صرف هزينه‌هاي گزاف و رعايت قانون، از موارد مؤثر بر حضور مشاركت مردم است.

وی همچنين بر لزوم توجه مجريان انتخابات، كانديداها و هواداران آنان به قوانين تاکید کرد و گفت امكان تبليغات قانوني براي همه كانديداها فراهم شود در موارد تخلف به‌صورت محترمانه نسبت به ارشاد و تذكر از تكرار آن پيشگيري شود و با برخوردهاي تند كه در شان مردم ما نيست حيثيت داوطلبان را زير سئوال نبريم

وی ادامه داد: نامزدهای انتخابات سعی کنند شایستگی‌های خود را بدون اسراف و هزینه‌های گزاف و آسیب به درب و دیوار شهروندان نشان داده و رعایت قانون را پشتوانه قانون‌گذاری آینده خود دانسته و به طرف‌داران و ستادهای خود هم توصیه کنند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
0
خودشان رعایت می کنند؟