کد خبر: ۸۴۲۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
گزارش شیرازه از آخرین وضعیت کارخانه کاشی حافظ

علی رغم وعده های مدیران دولت تدبیر و امید؛ «کاشی حافظ» به کما رفت!

به نظر می رسد، برخی مدیران استان به جای چاره جویی برای نجات کارخانه و رفع سایه شوم بیکاری از سر صدها نان آور خانواده، چنان غرق در موضوع انتخابات شده اند که معیشت کارگران به مسئله دسته چندم آن ها تبدیل شده است،
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، حکایت مصائب کارخانه قدیمی و پرآوازه کاشی حافظ شیراز، حکایت مثنوی هفتاد من کاغذ است و هر روز که می گذرد، این شرکت یک قدم به تعطیلی کامل نزدیک می شود.

همین چند هفته قبل بود که کارگران این کارخانه که نفس های آخر خود را می کشد، به استانداری فارس پناه آوردند. پاسخ مسئولین استان اما به تجمع و دادخواهی کارگرانی که ماه ها حقوق نگرفته بودند، وعده هایی بود که عملی نشد. برخی مسئولان، از فرمانداری تا مدیران صنعت و معدن با حضور در محل کارخانه به کارگران وعده کردند که حقوق عقب افتاده، آبان ماه آن ها را 25 بهمن ماه و حقوق آذر، دی، بهمن، اسفند و عیدی کارگران را هم اسفندماه پرداخت کنند اما بعد از گذشت 2 روز از موعد مقرر خبری از پرداخت حقوق نشد و کارگران این کارخانه تنها خط تولید این شرکت را تعطیل کردند.

از طرفی مدیران کارخانه به کارگران قول داده بودند تا با اخذ وام 18 میلیارد تومانی، حقوق عقب افتاده و مشکلات را سروسامان بدهند اما به گفته یک منبع آگاه سهامداران کارخانه حاضر به همکاری نیستند و معتقدند زمانی که انبارها و محوطه شرکت مملو از میلیون ها متر کاشی است و با یک تخفیف اندک می توان همه آن را در بازار توزیع کرد، چرا باید شرکت وام بگیرد.

آن طور که مدیران شرکت اعلام کردند، قرار است شرکت کاشی حافظ از 15 اسفندماه شرکت را جهت اورهال تعطیل کنند و فروردین سال آینده هم موعد پرداخت بدهی حدود 6 میلیارد تومانی به تامین اجتماعی، شرکت گاز و برق فرا می رسد. آیا با وجود این حجم از بدهی و خطوط تولید غیرفعال و حقوق عقب افتاده کارگران باز هم می توان به احیای این کارخانه امیدوار بود؟!

با این اوصاف، هیچ بعید نیست، کاشی حافظ اولین کارخانه ای باشد که در دوران پسابرجام به سرنوشت کارخانه ها و شرکت ها هم به سرنوشت کارخانه های تعطیل شده ای همچون آی تی آی و آزمایش و کارخانه قند فسا و ده ها کارخانه دیگر دچار شود.

به نظر می رسد، برخی مدیران استان به جای چاره جویی برای نجات کارخانه و رفع سایه شوم بیکاری از سر صدها نان آور خانواده، چنان غرق در موضوع انتخابات شده اند که معیشت کارگران به مسئله دسته چندم آن ها تبدیل شده است، موضوعی که رهبر انقلاب نسبت به آن هشدار دادند.

رهبر معظم انقلاب هفته گذشته در جمع فرماندهان ارتش گفتند: مسئولان به یاری پروردگار مشغول کار و تلاشند اما مراقب باشند که جنجال های روزمره انتخاباتی آنها را سرگرم نکند و از پرداختن به مسائل مهم به ویژه اقتصاد غافل ننماید.

حضرت آیت الله خامنه ای، انتخابات را موضوعی در نهایت اهمیت خواندند اما خاطرنشان کردند: این مسئله با همه اهمیتش مقطعی است و آنچه بعد از چند هفته باقی می ماند مسائلی اساسی کشور از جمله مقاوم سازی اقتصاد است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ashkan
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
0
سلام
وقتی یک نیروی بازخرید شده اداره پست ،بدون تخصص میشه رییس .......وضع صنعت استان میشه همین.