کد خبر: ۸۴۲۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/27 بهمن 94

تلاش یک روزنامه برای اختلاف افکنی در جریان اصولگرایی شیراز/ «پیاده روهای شیراز در محاصره کاسبان بی حساب»

قرق پیاده روها به شکل های مختلف، از قصه های کهنه معضلات شهری است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالادروزنامه افسانه پس از این که لیست ائتلاف اصولگرایان شیراز منتشر شد با زیرکی سراغ یکی از نمایندگان فعلی شیراز (که در لیست قرار نگرفته) رفته است تا به زعم خود نشان دهد در جریان اصولگرایی عمق اختلاف و انشقاق زیاد است. این روزنامه مصاحبه خود را با تیتر «دردسرهای دومین لیست اصولگرا» به چاپ رسانده است. فارغ از این که ضرغام صادقی در مصاحبه با این روزنامه اصلاح طلب، چه گفته و اصولا رفتار وی چقدر اصولگرایانه است، افسانه اما هیچ اشاره ای به اختلافات  اصلاح طلبان شیراز با اعتدالیون نکرده است. اختلافاتی که باعث شده، آن ها در آستانه شروع تبلیغات انتخاباتی، حتی از ارائه یک لیست واحد عاجز بمانند.


سالادصفحه استانی این روزنامه امروز چنگی به دل نمی زند و عموما با اخبار بازنشری پر شده است تیتر یک خبرجنوب، به صحبت های آیت الله ایمانی در خصوص دلالی در حوزه درمان اختصاص دارد. امام جمعه شیراز گفته است: دلالان بیمار، با ترفندهای خود بیماران کشورهای حوزه خلیج فارس را که وارد شیراز می شوند به سوی درمانگاه و مطب مورد نظرشان هدایت می کنند
تیتر دیگر این روزنامه به جشن سال نو در تخت جمشید اختصاص دارد. سرپرست مجموعه تخت جمشید گفته، مراسم سال نو و برنامه نور و صدا در ایام نوروز در این مجموعه باستانی برگزار می شود.

سالاد «پیاده روهای شیراز در محاصره کاسبان بی حساب»، عنوان گزارش امروز نیم نگاه است. در این گزارش آمده است:«  قرق پیاده روها به شکل های مختلف، از قصه های کهنه معضلات شهری است. تا همین چند سال پیش، این دستفروشان متحرک و ثابت، واکسی ها و تکدی گران بودند که بخش هایی از پیاده روها را اشغال می کردند، حالا اما، مغازه داران، بازاری ها و نمایشگاه های خودرو هم به اشغال کنندگان پیاده روها پیوسته اند و شهروندان کلانشهر شیراز را از ابتدایی ترین حقوق شهروندی محروم می کنند» در این گزارش با اشاره به قوانین و مقرارات سد کردن معابر عمومی و پیاده روها  را تخلف خوانده است. نویسنده گزارش در پایان تغییر چنین شرایطی را منوط به فرهنگ سازی رسانه ها عنوان کرده است.

سالاددر شماره امروز خود در گزارشی از نجات بازار مسکن از رکود با کاهش نرخ سود بانکی اشاره کرده است. شعرا عضو شورای شهر شیراز در جلسه روز گذشته شورا گفته:«نامزدهای انتخابات شایستگی های خود را بدون اسراف و آسیب به مبلمان شهری نشان دهند. مختاری عضو دیگر شورا نیز بیان داشته:«پس از برجام دیگر نمی توان مشکلات را به تحریم ها پیوند زد»استاندار فارس نیز روز گذشته در گردهمایی توجیهی آموزش داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفته:«برای برگزاری انتخاباتی در معیار و تراز جمهوری اسلامی که برای استقرار و بقای آن هزینه های زیادی پرداخت شده نیازمند ایجاد و فعالیت نهاد های اجتماعی و احزاب هستیم»


سالاد«جارچی»، عنوان ستون ویژه انتخابات روزنامه عصر مردم است. این روزنامه آورده است که جبهه ایستادگی و جمعیت آبادگران ایران اسلامی برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی لیستی مستقل از جبهه متحد اصولگرایان خواهند داد. همچنین در قالب شنیده ها نوشته :«در پی قرار نگرفتن یکی از چهره های مطرح اصولگرایی در ترکیب لیست جبهه متحد اصولگرایان، بخشی از جریان های اصولگرایان بنا دارند با عنوان ائتلاف اصولگرایان تحول گرا پا به عرصه انتخابات بگذارند.گفته می شود سه گزینه این لیست با جبهه متحد اصولگرایان مشترک است و نفر چهارم فرماندار اسبق شیراز خواهد بود»

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
0
ازآنجا رانده و از اينجا مانده