کد خبر: ۸۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

برگزاری نخستین دوره آموزشی «هرس درختان پسته» به میزبانی سروستان

دوره آموزشی «هرس درختان پسته» با حضور بیش از یکصد و پنجاه نفر از باغداران برگزار شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه،  دوره آموزشی «هرس درختان پسته» با حضور بیش از یکصد و پنجاه نفر از باغداران شهرستان های ؛سروستان، داراب، نی ریز و خرامه و به میزبانی سروستان برگزار شد. عباس روحانی، دبیر اجرایی انجمن نظام صنفی کارهای کشاورزی سروستان در گفتگو با خبرنگار سروستان ما ضمن اعلام این خبر گفت: این برنامه با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و همچنین شرکت تعاونی روستایی سروستان و  با هدف افزایش سطح علمی باغداران و آشنایی آنها با جدیدترین روش های علمی هرس درختان پسته اجرا شد.

وی در ادامه این مطلب گفت: این دوره آموزشی طی روزهای چهاردهم و  و پانزدهم بهمن ماه جاری و با حضور بیش از یکصد و پنجاه نفر از باغداران شهرستان های؛ سروستان، داراب، نی ریز و خرامه و به میزبانی سروستان برگزار شد.

عباس روحانی همچنین افزود: این دوره آموزشی در دو بخش تئوری و عملی و با حضور دکتر تاج آبادی، عضو انجمن تحقیقات پسته کشور برگزار شد و طی آن شرکت کنندگان با برترین روش های عملی هرس درختان به ویژه درخت پسته آشنا شدند.

دبیر اجرایی انجمن صنفی کارهای کشاورزی سروستان در پایان این گفتگو افزود: در پایان این دوره به 110 نفر از شرکت کنندگان، مدرک دیپلم هرس باغبانی اهدا شد.

 

خاطر نشان می شود مجمع نظام صنفی کارهای کشاورزی در سروستان با هدف هویت بخشی به امور کشاورزی از سال 88 در سروستان تاسیس و بیش از 800 عضو دارد که صدور پروانه بهره برداری برای فعالین این بخش و همچنین برگزاری دوره های آموزشی از جمله فعالیت های این مجمع می باشد.

انتهای پیام/س

نویسنده :
سرو آنلاین
نظرات بینندگان