کد خبر: ۸۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
دبیر کل حزب‌الله لبنان:

شکست تروریست‎های سوریه، عربستان و ترکیه را به فکر دخالت زمینی فرو برد

نصر الله گفت: سوریه به عنوان «ستون مقاومت» باقی خواهد ماند.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس،سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم «روز شهید» در سالروز شهادت «سید عباس موسوی» در مجتمع فرهنگی «سید الشهدا» (ع) در ضاحیه جنوبی بیروت آغاز شد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در آغاز سخنان خود با تشکر از حاضران برای حضور در این مراسم تأکید کرد که در این مرحله ما به اقتدا به فرماندهان شهید بسیار نیاز داریم.
 
سید حسن نصرالله همچنین با یادآوری سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: این سالروز را به مقام معظم رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و برادرانمان در ایران و دولت و مردم این کشور تبریک می‌گوییم و آرزوی عزت و اقتدار و پیشرفت بیش از این را برای این کشور داریم.
 
وی همچنین با تسلیت یازدهمین سالگرد ترور «رفیق حریری» نیز گفت: با وجود اختلاف و خصومت با برخی ورثه رفیق حریری، واجب اخلاقی است که تسلیت و احساسات خود ابراز کنیم.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان، همچنین دهمین سالروز تفاهم و ائتلاف با جریان آزاد ملی و پنجمین سالگرد انقلاب بحرین را نگرامی داشت و با یادآوری جنگ یمن، تأکید کرد که ارتش و گروههای مردمی در مقابل دشمن ایستاده‌اند و این مقاومت را برای تمامی مردم مقاوم یمن تبریک می‌گوییم.
 
سید حسن نصرالله تاکید کرد که رهبران شهید راه مقاومت که با نام و ایثارگری هایشان همواره در کنار ما هستند، بخشی از جنگ باز ما با دشمن صهیونیستی آمریکایی هستند.
 
وی در ادامه با اشاره اینکه تحلیلگران رژیم صهیونیستی در گزارش‌های خود بر این مسئله تاکید دارند که اسرائیل در برابر دو تهدید و دو فرصت قرار گرفته، گفت: فرصت اسرائیلی‌ها این است که اکنون فضا لازم برای آنها در راستای ایجاد رابطه با کشورهای اهل تسنن فراهم شده است.
 
نصرالله افزود: ائتلاف کشورهای سنی با اسرائیل علیه ایران به سود تل آویو است و فرصت دومی که در اختیار اسرائیل است، به تعبیر خودشان تغییر نظام سوریه است. سقوط ارتش و نظام سوریه ضربه‌ای محکم بر محور مقاومت است چرا که ارتش سوریه یکی از نیروهای مشارکت کننده در هرگونه نبرد علیه اسرائیل بوده است.
 
دبیر کل حزب الله در ادامه اظهار داشت: در شرایط کنونی هماهنگی میان ادبیات رسانه‌های اسرائیلی و رسانه‌های عربی به ویژه رسانه‌های سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد که آن معرفی ایران به عنوان دشمن و همینطور نظام سوریه و حزب الله و نادیده گرفتن دشمن واقعی یعنی اسرائیل.
 
وی تصریح کرد: اسرائیل باور دارد که اکنون فرصتی طلایی برایش فراهم شده تا خود را به عنوان دوست اعراب سنی در جهان عرب و اسلام معرفی نماید و این همان مرحله ای است که خود را به عنوان دوست مسیحیان لبنان معرفی می‌نمود و همینطور در سال ۱۹۸۲ خود را حامی شیعیان نشان می داد در برابر فلسطینیان و اکنون خود را با وقاحت دوست اهل تسنن نشان می‌دهد.
 
دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه هدف اصلی از معرفی ایران و مقاومت به عنوان تهدید، ایجاد جنگ مذهبی میان شیعه و سنی است ابراز داشت که نشان دادن منازعات سیاسی یمن، بحرین، لبنان و عراق به عنوان جنگ مذهبی در راستای منافع اسرائیل است.
 
وی در ادامه افزود: چگونه است که فلسطینیان هر روز و هر ساعت در معرض حقارت قرار دارند؛ آیا آنها از اهل سنت نیستند؟ کدام عاقلی در میان اهل سنت می‌پذیرد که اسرائیل دوست و حامی آن‌ها باشد؟ این چه فریبی است که رسانه‌های عربی انجام می‌دهند و از دیگران دشمن به وجود می‌آورند؟
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: کسانی که امروز سالگرد آن‌ها را گرفته‌ایم، با گلوله و بمباران هوایی و خودروهای انفجاری به دست اسرائیل به شهادت رسیده‌اند. اسرائیلی ها همچنان به ترور و کشتار خود ادامه می‌دهند. آیا دولت‌های عربی می‌پذیرند اسرائیل دوست آن‌ها باشد؟؛ در حالیکه کماکان خاک کشورهای عربی را در اشغال خود دارد. آیا  رژیمی را به رسمیت می‌شناسید که در طول تاریخ جنایت‌های هولناکی را در حق اهل سنت انجام داده است. چه کسی است که مانع بازگشت میلیون‌ها فلسطینی به کشورشان شده است؟. چه کسی است که هر ساله قتل و کشتار در غزه به وجود می‌آورد؟
 
سید حسن نصرالله تأکید کرد: چرا که آن‌ها نظام سوریه را کماکان یک خطر برای منافع اسرائیل در منطقه می‌داند. آن‌ها از روز اول با حمایت‌های اطلاعاتی و لجستیکی و ایجاد امکان عبور از مرزها برای تروریست‌ها، جزئی از معرکه بودند. اسرائیل از پشت پرده هر آن‌چه که ممکن بود را علیه سوریه به کار می‌برد. اسرائیل با عربستان و ترکیه به این توافق رسیده است که تحت هر شرایطی اجازه بقای بشار اسد را ندهد و همچنین اجازه حل بحران به شکل سوری-سوری را نیز ندهد. راه‌حل سوری- سوری از سوی اسرائیل، عربستان و ترکیه رد می‌شود. آن‌ها برای مذاکرات پیش‌شرط قائل می‌شوند و گفت‌و گوها را به تعطیلی کشانده‌اند و با ادامه دار شدن جنگ مشکلی ندارند.
 
نصرالله ادامه داد: اسرائیلی‌ها در نشست‌های اخیر خود،  فهمیده‌اند که فروپاشی نظام سوریه ممکن نیست و با وقاحت تمام تجزیه سوریه را خواستار شده است و حکومت‌های سنی،علوی و کردی سخن می‌گویند.
 
وی ابراز داشت که فرصت دوم در برابر اسرائیل یعنی جنگ در سوریه این شرایط را برای تل اویو فراهم نموده است تا بتواند ستون خیمه مقاومت را هدف قرار دهد و رضبه ای مهلک بر آن وارد نماید.
 
وی با اشاره به اینکه سرنگونی نظام سوریه در راستای منافع اسرائیل است تاکید کرد که اسرائیل به دنبال ضربه زدن به مقاومت از طریق بحران سوریه است.
 
سید حسن نصرالله با بیان اینکه بحث درباره تقسیم القاعده به جبهه النصره و داعش مطرح شده است، تصریح کرد که اسرائیل القاعده داعش و جبهه النصره را برای حکومت در سوریه بهتر از حکومت کنونی می داند.
 
وی با اشاره به اینکه اجماع در میان سیاستمداران صهیونیست درباره اینکه گزینه داعش القاعده و النصره بهتر از دولت کنونی دمشق‌اند افزود: هر گزینه ای غیر از باقی ماندن رژیم کنونی سوریه برای تل آویو بهتر است.
 
سید حسن نصرالله در ادامه با تاکید بر اینکه سوریه به عنوان ستون مقاومت باقی خواهد ماند، گفت: نه به داعش، آمریکا، عربستان، اسرائیل و نه به هر متجاوز دیگر اجازه نخواهیم داد که بر سوریه سیطره یابند.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: مواضعی که اعلام شده ما را بر آن می‌دارد تا تصمیمات و مواضع خود را روشن بسازیم. امروزه اسرائیل در سوریه که با هدف فروپاشی نظام این کشور آمده بود، با شکست مواجه شده است. اسرائیل همچنین در تجزیه سوریه نیز به بن بست خورده است؛ چرا که ارتش و نیروهای مردمی که در حلب، حمص، حماه و لاذقیه می‌جنگند، تجزیه سوریه را رد می‌کنند و این‌که گفته می‌شود،این جنگ برای ایجاد یک کشور کوچک است، کذب و افترا محسوب می‌شود. امروزه پس از پنج سال از گذشت بحران، می توانیم بگوییم که القاعده با دو زیر مجموعه خود یعنی داعش و النصره به سمت ایجاد یک حکومت جاهلی در امتداد دیگر کشورهای منطقه می‌رفتند اما امروز مشخص است که شکست خورده‌اند و در تسلط بر سوریه و ایجاد یک حکومت جاهلی وحشیانه با نام اسلام ناکام مانده‌اند.
 
حسن نصرالله در مورد امیال و آرزوهای ترکیه در سوریه نیز تأکید کرد: طرح ترکیه برای ایجاد امپراتوری عثمانی جدید که تا لبنان، عراق، اردن و شمال مصر امتداد یابد نیز به شکست انجامیده است. سعودی‌ها نیز طرحشان در سوریه به ناکامی خورده است و آن ها این روزها در حال نوشیدن جام کینه و شکستشان هستند. از شکست طرح‌هایشان صحبت می‌کنیم و نه عقب‌نشینی کامل آن‌ها، دشمنان با هدف جنگ با سوریه و کسانی که در محور سوریه می‌جنگنده آمده بودند اما در رسیدن به اهدافشان تا کنون ناکام بوده‌اند. آن‌ها حمایت آمریکا، عربستان، ترکیه و کشورهای خلیج [فارس] را با خود داشتند. بیشتر ذخایر اسلحه و ذخایر مالی و تبلیغات رسانه ای با آن‌ها بود؛ هر جنایتی را انجام دادند تا به هدفشان برسند؛ اما در نهایت ناکام ماندند. تمام این‌ها به خاطر ایستادگی ارتش و رهبری سوریه بود، اصل در اینجا ارتش و رهبری سوریه است؛ وگرنه اگر این ایستادگی نبود؛ حامیان سوریه نیز نمی‌توانستند موفقیتی در جنگ کسب کنند.
 
دبیر کل حزب الله در ادامه گفت: اسرائیلی ها در خلال یک سال گذشته در نشست ها و سخنرانی های خود بر تقویت حزب الله ئ پیشرفته شدن تسلیحات موشک ها و سازماندهی آن سخن گفتند و حزب الله را سومین تهدید برای خودشان دانستند.
 
وی با بیان اینکه صهیونیست ها از جنگ سوم لبنان سخن می گویند تصریح کرد که حزب الله خطری اساسی برای طرح صهیونیست ها و مانعی در برابر خواست ها و مطامع آن است.
 
سید حسن نصرالله افزود: اسرائیل برای مقابله با این تهدید دو راه حل دارد اول اینکه بار دیگر وارد جنگ با آن شود و دیگر آنکه با محاصره سیاسی مالی رسانه ای و مردمی و قطع کردن مسیرهای لجستیکی و ترور رهبرانش و توطئه چینی برای آن از طریق جاسوس هایش در راستای تخریب چهره ان در جهان، این مقاومت را تضعیف کند.
 
وی افزود: اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه این مسیر را تجربه کرد و در شرایط کنونی راه دوم را در پیش گرفته است.
 
نصرالله گفت: ما در محور مقاومت اخیرا به پیروزی ها بزرگی در سوریه بویژه در ریف حلب و لاذقیه دست یافتیم. این نشان می دهد که روندی جدیدی در سوریه و منطقه وجود دارد و فضای جدید در عرصه تحولات باز شده است که انعکاس آن روی سوریه و جهان تاثیرگذار است.
 
نصرالله گفت: این شکست ها باعث شد که عربستان  ترکیه رو به دخالت زمینی در سوریه به بهانه مبارزه با داعش در چارچوب ائتلاف امریکایی بیاورند و این تحول مهمی است حال چه رخ دهد و چه رخ ندهد. آیا اکنون عربستان و ترکیه بر داعش در الرقه، دیرالزور و شمال حلب پیروز شدند؟ اکنون ترکیه و عربستان بیدار شدند چون این دو کشور شکست خوردند.
 
دبیرکل حزب الله تاکید کرد که هدف ترکیه و عربستان از حمله زمینی به سوریه مبارزه با داعش نیست. زیرا ترکیه اگر می خواست از دست داعش رهایی یابد کافی بود گذرگاه های خود را به روی آنها ببندد و خرید نفت از داعش را متوقف کند. عربستان می خواهد ما را متقاعد که با داعش مبارزه کند؟ القاعده و داعش بر عدن در یمن با کمک و حکایت عربستان مسلط شدند و این عربستان است که جنوب یمن را تحویل داعش داده است حال سعودی ها می خواهند با داعش در سوریه مبارزه کنند؟
 
وی تصریح کرد: جنگ روانی اثری نخواهد داشت و ما عقب نشینی نمی کنیم هرگز تسلیم نمی شویم و ضعف نشان نخواهیم داد و به مسیرمان در حفظ آمادگی نظامی و حفظ انسجام نیروی انسانی ادامه می دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه حزب الله دشمنان را به نبرد رسانه‌ای فرا نمی‌خواند و با پیشینه‌ای که دارد به مصاف جنگ روانی می رود، ابراز داشت که ما با پاکی شیخ راغب و پاکی شهید سید عباس موسوی و پاکی شهید عماد مغنیه به نبردشان می‌رویم.
 
سید حسن نصرالله گفت: اکنون تلاش می کنند تا حزب الله را پس از معرفی کردن به عنوان گروه تروریستی به عنوان گروه تبهکار معرفی نمایند که در قاچاق مواد مخدر و قاچاق کالا تجاوز به زنان و قتل کودکان دست دارد و این تبلیغاتی است که رسانه های کشورهای حاشیه خلیج فارس مطرح  می نمایند که در راستای منافع اسرائیل است.
نظرات بینندگان