کد خبر: ۸۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
فرماندار سروستان:

تعرفه های انتخابات در شهرستان ها را استانداری فارس توزیع می کند!/ انصراف 2 نامزد انتخابات مجلس در سروستان

آمار نهایی نامزدهای تائید شده جهت دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سروستان 30 نفر می باشد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، سلیمان کرمی،فرماندار و رئیس ستاد حوزه انتخابیه سروستان در گفتگو با خبرنگار سروستان ما به تشریح آخرین وضعیت این حوزه انتخابیه پرداخت و اظهارد داشت: به لطف خدا و با همکاری صمیمانه اعضای هیئت اجرایی و هیئت نظارت حوزه انتخابیه شهرستان سروستان و همچنین دو حوزه فرعی کوار و خرامه، آماده برگزاری یک انتخابات سالم و بانشاط براساس قانون هستیم و امیدواریم که با مردم این حوزه انتخابیه همچون گذشته با حضور حماسی خویش،اقتدار و عزت روزافزون ایران اسلامی را بار دیگر به نمایش بگذارند.

وی در ادامه این مطلب گفت: با توجه به برگزاری همزمان دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز مجلس و خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، تمام توان خویش را به کار گرفته ایم که انتخابات هفتم اسفندماه به بهترین شکل ممکن برگزار شد و فضا برای حضور منسجم و پرشور و نشاط مردم فراهم شود.

سلیمان کرمی با اشاره به تامین زیرساخت های برگزاری انتخابات پیش رو گفت: کلیه شعب اخذ رای در سه شهرستان سروستان،خرامه و کوار مشخص شده و امکانات لازم جهت برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه پیش بینی و فراهم شده است.

فرماندار سروستان از تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی برای نخستین بار در این حوزه انتخابیه خبر داد و گفت: برای نخستین بار ستاد پیشگیری از تخلفات با مدیریت حوزه قضایی شهرستان سروستان و با همکاری شهرستان های کوار و خرامه تشکیل شده و تاکنون جلسات بسیار خوبی در جهت جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی از سوی کاندیداهای این دوره از انتخابات برگزار شده تا فضای انتخابات پیش رو،فضایی آرام و به دور از هرگونه تنش باشد.

رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه سروستان در ادامه این گفتگو با بیان برخی از مشخصات انتخابات هفتم اسفندماه جاری اظهار داشت: حوزه انتخابیه سروستان به همراه دو حوزه فرعی کوار و خرامه دارای 142 شعبه اخذ رای می باشد که 39 شعبه در سروستان، 51 شعبه در کوار و 52 شعبه دیگر در خرامه می باشد که در هر یک ازشعبات فوق الذکر یک گروه 22 نفره، فرایند رای گیری هر دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی توسط این عزیزان صورت می گیرد.

وی در ادامه این مطلب افزود: آموزش اعضای شعب اخذ رای و ارائه توضیحات فنی و همچنین تاکید بر اجرای قانون و حسن برخورد مجریان شعب اخذ رای با رای دهندگان از جمله مواردی است که در جلسات هیئت اجرایی مصوب و مورد تاکید قرار گرفته است.

نماینده عالی دولت در سروستان با اشاره به اینکه برای نخستین بار توزیع تعرفه ها از طریق استانداری فاری صورت می گیرد گفت: در جهت جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی و برای نخستین بار، توزیع کلیه تعرفه های مورد نیاز 29 شهرستان استان فارس براساس آمار جمعیتی سرشماری سال 90 از طریق استانداری فارس صورت می گیرد.

فرماندار سروستان در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به نهایی شدن لیست انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: براساس اعلام شورای نگهبان، آمار نهایی نامزدهای تائید شده جهت دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سروستان 30 نفر می باشد که از این تعداد 2 نفر از حوزه فرعی کوار و یک نفر از حوزه اصلی سروستان انصراف داده و آمار فعلی 27 نامزد می باشد.

وی با بیان اینکه تبلیغات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعات آغازین 29 بهمن ماه جاری آغاز می شود تاکید کرد: فرصت یک هفته ای تبلیغات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز پنج شنبه 29 بهمن ماه آغاز و تا پنجم اسفند ماه آتی ادامه خواهد داشت.

سلیمان کرمی خطاب به همه نامزدهای انتخاباتی مجلس تاکید کرد: رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی وظیفه تک تک کاندیدا های محترم می باشد و قطعا تلاش آنان باید در راستای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای در عین حال کمک به افزایش آرامش در زول دوره تبلیغات تا پایان اعلام نتایج انتخابات و در نهایت پایبندی به قانون می باشد.

این مقام مسئول ملاک دریافت برگه رای توسط افراد واجد شرایط را شناسنامه عنوان کرد و گفت: کارت ملی اولویت دوم برای اخذ تعرفه رای می باشد و ارائه شناسنامه الزامی است.

نماینده عالی دولت در سروستان تاکید کرد: از آغاز شروع اخذ رای در همه شبعات سراسر حوزه انتخابیه تا آخرین لحظه رای گیری اعضای شعب موظف به جمع آوری آرای مردم می باشند.

وی همچنین از عموم مردم حوزه انتخابیه سروستان، کوار و خرامه خواست از همان ساعات اولیه با حضور در شعب اخذ رای، آرای خویش را به صندوق های رای ریخته و از موکول کردن این وظیفه شرعی و ملی به ساعات پایانی خودداری نمایند.  

فرماندار سروستان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درخصوص انتخابات مردم گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند؛انتخابات و آرای مردم حق الناس می باشد و همه باید تلاش کنیم تا خدشه ای به این حق قانونی وارد نشود و این یک وظیفه عمومی است.

 وی در پایان ضمن تاکید مجدد بر مشارکت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای افزود: حضور گسترده و حماسی در پای صندوق های رای به عنوان یک وظیفه شرعی و ملی و انتخابات افراد اصلح برای هر دو مجلس مهم خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بر مبنای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران منجر به حرکت پر شتاب ایران عزیز در مسیر توسعه و پیشرفت خواهد بود.

نظرات بینندگان