کد خبر: ۸۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 28 بهمن 94

هشدارهای سریالی درباره قاچاق خاک از فارس/ مقایسه اصلاح طلبان و اصولگرایان ایران و آلمان/ عمانی ها برای سرمایه گذاری می آیند یا تفریح؟!

بایستی بررسی کرد که سهم فارس و شیراز از توسعه در شرایط پسابرجام چقدر است
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد«تجارتی کثیف به نام صادرات خاک»، عنوان گزارش امروز خبر جنوب است. در این گزارش به تجارت قانونی و غیر قانونی خاک شیرین یا خاک کشاورزی اشاره کرده و آورده است«با وجود اعتراض نسبت به صادرات خاک شیرین یا همان خاک کشاورزی و هشدار نسبت به اینکه در آینده ای نزدیک کشورمان با کمبود خاک کشاورزی مواجه می شود، لایحه ای در مجلس مطرح و در حال بررسی است که فروش خاک را قانونی می کند» مدیرکل منابع طبیعی فارس موضوع قاچاق خاک را یک تهدید برای کشور دانسته است. در همین رابطه مدیر جهاد کشاورزی فارس نیز گفته:«تا به حال در قسمت های مربوط به حوزه کشاورزی قاچاق خاک نداشته ایم.

استاندار فارس روز گذشته گفته:«برخی از پروژه های عمرانی فارس به جاذبه های میراث فرهنگی تبدیل شده اند»گفتنی است در سفر رئیس جمهور در اردیبهشت ماه 94 به شیراز حدود هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه های نیمه تمام استان اختصاص داده شد.

«رتبه سوم فارس در ازدواج دختران زیر 15 سال»، مشاور و دبیر شورای عالی برنامه ریزی راهبردی سازمان تامین اجتماعی گفته:« در سال 93، 35 درصد کودکان دختر، زیر 19 سال ازدواج کرده‌اند و حدود شش درصد آنان دختران زیر 15 سال بوده‌اند و توزیع استانی آن به این شکل بوده: در استان خراسان رضوی 7600 ازدواج دختران زیر 14 سال در سال 93 ثبت شده است و آذربایجان شرقی و استان فارس در رده‌های بعدی هستند. همچنین در استان خوزستان ازدواج 42 کودک زیر 10 سال ثبت شده است»

سالاد «سلام شیراز به معماری ایرانی اسلامی»، امروز شیراز میزبان نخستین همایش ملی معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی، تحت عنوان «سیمای دیروز، چشم انداز فردا» است.  دبیر علمی نخستین همایش ملی معماری و شهر سازی صبح دیروز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: این همایش با رویکردی کاملاً علمی و تخصصی و با حضور اساتید دانشگاه، صاحب نظران و نخبگان حوزه های مختلف معماری و شهرسازی به مدت دو روز در شیراز برگزار می شود. از جمله عناوین دیگر نیم نگاه سفر یک هیئت اقتصادی به فارس است. «هیئت اقتصادی عمان به شیراز سفر می‌کند» معاون استاندار فارس گفته:«هیئت اقتصادی کشور عمان ۲۸ و ۲۹ بهمن‌ماه برای آشنایی با ظرفیت‌های استان فارس به شیراز سفر می‌کنند» همین دیروز یکی از اعضای شورای شهر شیراز گفته بود «بایستی بررسی کرد که سهم فارس و شیراز از توسعه در شرایط پسابرجام چیست؟»علی رغم اینکه گروههای اروپایی بعضا به فارس هم سفر می کنند اما تاکنون میزان سرمایه گذاری این هیئت ها در فارس اعلام نشده است.

سالاد «شیراز فینالیست پایتخت کتاب ایران شد»،در حالی مراسم تقدیر از 15 شهر راه یافته به مرحله نهایی دومین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران از جمله شیراز برگزار شد که به نظر می رسد این شهر بتواند با توجه به طرح های ارایه شده در جمع 4 شهر نیز قرار گرفته و یا در نهایت پایتخت کتاب ایران شود. این در حالی است که سال گذشته شیراز از این عنوان جا ماند و حتی نتوانست پرونده اش را به دبیرخانه برساند.«هیچ کاندیدای جدیدی در شیراز تایید صلاحیت نشد»

سالادتیتر یک خود را به افتتاح پیشرفته ترین بیمارستان سوانح سوختگی خاورمیانه در شیراز با حضور وزیر بهداشت اختصاص داده است. از جمله عناوین دیگر این روزنامه استانی«برگزاری نمایشگاه نقش زنان در اقتصاد در اتاق شیراز»است. سومین نمایشگاه معرفی توانمندی زنان در اتاق بازرگانی شیراز افتتاح شده است. هدف این نمایشگاه معرفی توانمندی فعالیت های اقتصادی زنان در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی، خدمات و بازرگانی است.

سالاد«اصولگرا یا اصلاح طلب؟»عنوان یادداشت امروز مدیر مسئول این روزنامه است. در این یادداشت اشاره شده که شخصی که دغه دغه معیشت زندگی دارد اصولگرا و اصلاح طلب نمی شناسد. نویسنده با تعریفی از اصولگرا و اصلاح طلبی که در جامعه وجود دارد معتقد است ملت آلمان اصولگرا و اصلاح طلب است چرا که اصولگرایی به مفهوم تبعیت از قانون، سنت، عرف و فرهنگ نهادینه شده بر مبنای اخلاقمداری را در آلمان بیشتر می توان مشاهده کرد. هر چند تعبیر ما از اخلاقمداری تعبیری اسلامی است؛ اما تعبیر آنها باورمندی نسبت به ضرورت رعایت قانون است. نویسنده همچنین یکی از معیارهای اصلی برای انتخاب کاندیدا توانمندی آنها است که بدون در نظر گرفتن قومیت و حزبی بودن آنها باید توجه داشت.مدیر مسئول عصر مردم در یادداشت خود آورده که مجلس شورای اسلامی هم به نمایندگی نیاز دارد که علاوه بر فن بیان، جرات و تعهدات اسلامی، از توانایی علمی و هوش و ذکاوت هم برخوردار باشند خواه با علامت اصولگرایی آمده باشند و یا اصلاح طلب تلقی شوند. 
نظرات بینندگان