کد خبر: ۸۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

بهره‌برداری از ساختمان آموزشی پیام‌نور خاوران

در مراسمی با حضور معاون آموزشی دانشگاه پیام نور کشور، ساختمان اداری و آموزشی دانشگاه پیام نور خاوران در استان فارس به بهره برداری رسید.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، دکتر جمال زاده معاون آموزشی دانشگاه پیام نور کشور در این مراسم حضور خیرین در فعالیت های دانشگاه پیام نور را زمینه ساز رشد و توسعه بیش از پیش این دانشگاه برشمرد و از خدمات ارزنده آنان به عنوان باقیات و صالحات نام برد.

وی اظهار داشت: توسعه آموزش عالی، یکی از شاخص های اصلی جوامع توسعه یافته است. چرا که توسعه آموزش عالی موجب ارتقا سطح رفاه اجتماعی و توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشورها خواهد شد.

وی افزود: دانشگاه های امروز دنیا دانشگاه های نسل سوم هستند که به عنوان دانشگاه های کارآفرین عمل کرده و محور اصلی توسعه کشورها هستند. این دانشگاه ها به دنبال خلاقیت، ایده پردازی و خلق و تولید ثروت از علم هستند. دانشگاه های نسل سوم در توسعه صنعتی و اقتصادی کشورها نیز نقش زیادی دارند.

جمال زاده با مقایسه جمعیت دانشجویان دانشگاه ها در قبل از انقلاب و وضعیت امروز، اظهارداشت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی چهار میلیون و 600 هزار دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور مشغول به تحصیل هستند که نسبت به اوایل دوره انقلاب از رشد 25درصدی برخوردار است.

وی توسعه کیفی را سرلوحه فعالیت های دانشگاه پیام نور ذکر کرد و اظهار داشت: دانشگاه پیام نور، دانشگاه محرومین بوده و کمترین شهریه را دریافت می نماید. دانشگاه پیام نور، تنها دانشگاه نیمه حضوری و از راه دور کشور است که به دلیل آزمون محور و منبع محور بودن بیشترین آمار قبولی را در مقاطع تحصیلات تکمیلی دارا می باشد و فارغ التحصیلان آن از توان علمی بالایی برخوردارند.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور کشور، توسعه آموزش ترکیبی را یکی از سیاست های مهم دانشگاه پیام نور برشمرد و در این خصوص یادآور شد که در این دانشگاه، دروس به دو شیوه عادی و الکترونیکی ارائه می گردد.

 

جمال زاده یادآور شد: در حال حاضر دو هزار دانشجوی خارجی از 65 کشور در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل هستند و شش هزار دانشجوی خارجی مقیم کشور نیز در دانشگاه پیام نور در حال تحصیل می باشند.

وی توسعه رشته های الکترونیکی و در نتیجه پذیرش دانشجو به صورت الکترونیکی، پذیرش دانشجویان خارجی و ایجاد مراکز بین الملل در نقاط مرزی و همچنین توجه جدی به ارتقای کیفیت آموزشی را جزو برنامه های اساسی و بنیادی این دانشگاه ذکر کرد.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور خاطر نشان کرد: با توجه به فضاهای مناسب ایجاد شده در دانشگاه پیام نور خاوران، امکان راه اندازی چند رشته در مقطع کارشناسی ارشد این واحد دانشگاهی وجود دارد.

 جمال زاده یادآور شد: برای توسعه دانشگاه نباید تنها به منابع دولتی متکی بود، در ایجاد زیرساخت ها و احداث فضاهای مورد نیاز و حتی تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه های مورد نیاز بایستی از پتانسیل های مردمی و مشارکت خیرین نیز بهره جست.

 

دکتر قرائتی: دانشگاه پیام نور آموزش عالی باکیفیت را در نقاط محروم توسعه داد

دکتر قرائتی رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس نیز دراین مراسم از تلاشهای صورت گرفته برای اندازی این واحد دانشگاهی ازسال 1385 تاکنون تقدیر کرد ویادآور شد: برای راه اندازی این دانشگاه، همه با جان ودل تلاش کردند که خوشبختانه نتیجه این تلاشها با راه اندازی ساختمان این دانشگاه در فضایی زیبا قابل مشاهده است.

وی از همراهی و همکاری خیرین و نیکوکاران خاورانی که در امر راه اندازی این دانشگاه تلاش کرده اند، تقدیر کرد و ابراز امیدواری نمود: خیرین در کنار دانشگاه برای توسعه بیشتر این مرکز دانشگاهی خصوصاً در بحث محوطه سازی،سالن آمفی تئاتر و فضای سبز دانشگاه نیز همکاری نمایند.

وی درادامه به ذکر اسامی برخی از خیرین دانشگاه پیام نور خاوران از جمله حاج اسدالله لاری پور، حاج باقر زاهدی، حاج مسعود اژدری، حاج سهراب یعقوبی، غلامرضا یعقوبی، محمود سلطانی،برادران احمدی ،برادران محمدی،پرداخت و  برای شادی روح خیرین مرحوم حاج اسماعیل حاصلی،مرحوم حاج اسدالله هنرور و مرحوم ابوطالب اکبری نیز آرزوی طلب مغفرت کرد.

وی اظهارداشت: دانشگاه پیام نوربه عنوان مولود انقلاب، با دارا بودن 44 مرکز وواحد  و 52هزار دانشجو یکی از دانشگاه های تاثیرگذار در استان است که به خدمت رسانی به جامعه می پردازد.

وی اظهارداشت: دانشگاه پیام نور توانست با حذف کنکور، آموزش عالی باکیفیت را به نقاط مختلف کشور خصوصاً نقاط محروم گسترش داده و با سوادترین دانشجویان را از این دانشگاه فارغ التحصیل نماید که قرار گرفتن در جمع 100دانشگاه برتر جهان نشانه ای از این کیفیت بالای آموزشی است.

حجت الاسلام ثابت: قدم های محکمی برای توسعه علم ودانش برداشته شده است

حجت الاسلام ثابت مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان فارس نیز دراین مراسم با اشاره به اهمیت علم ودانش اظهارداشت: خدا انسان دانشمند را هم ردیف خود و ملائکه نام می برد.

وی افزود: اگر امروز دشمن نمی تواند نگاه چپ به ما کند به خاطر این است که درحوزه علم ودانش خوب قدم برداشته ایم.

حضور پررنگ خیرین در پروژه های عمرانی شهرستان جهرم

مهندس صحرائیان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم نیز با اشاره به راه اندازی این مرکز دانشگاهی اظهارداشت:بهره برداری از ساختمان دانشگاه پیام نور یکی از آرزوهای دیرینه مردم صبور خاوران بود که امروز به همت مسئولین دانشگاه پیام نور فارس و خیرین بزرگوار محقق شد که آبرویی برای شهرستان جهرم و شهرخاوران به حساب می آید.

وی افزود: خوشحالیم که در سال همدلی و همزمانی، در همه پروژه های به بهره برداری رسیده در سال جاری در سطح شهرستان جهرم، خیرین حضور پررنگی داشته اند.

وی به بخشی از پتانسیل های دانشگاه پیام نورخاوران اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به نزدیکی این دانشگاه به شهرهای اطراف و دسترسی مناسب، پتانسیل تحصیل 4 هزاردانشجو دراین دانشگاه وجود دارد.

صحرائیان، شهرستان جهرم را یکی از شهرستانهای برتر درحوزه توسعه علم ودانش عنوان کرد ویادآور شد: مردم این شهرستان علاقه وافری به علم آموزی دارند که خوشبختانه بسیاری از مردم این شهرستان دارای مدارج بالای علمی بوده وباعث افتخار این شهرستان هستند.

وی یادآور شد: وقتی به  دنبال توسعه علم هستیم یعنی می خواهیم برای آینده تلاش کنیم.

وی اظهارامیدواری نمود مکان های ورزشی ،تفریحی و سالن اجتماعات در دانشگاه پیام نور ایجاد شود.

تحصیل 850 دانشجو در 14 رشته در دانشگاه پیام نور خاوران

درابتدای این مراسم زاهدی رئیس دانشگاه پیام نور خاوران به بیان گزارشی از روند احداث دانشگاه پیام نوردرشهرخاوران پرداخت و از رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس خواست برای تجهیز ساختمان اداری دانشگاه پیام نورخاوران نگاه ویژه ای داشته باشند.

وی اظهارداشت: در حال حاضر 850 دانشجو در 14 رشته در دانشگاه پیام نور خاوران مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش پسین جهرم، در این مراسم با تقدیر از فعالیت خیرین، ساختمان اداری و آموزشی دانشگاه پیام نور خاوران به مساحت 2300 متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان در دو طبقه افتتاح و آماده بهره برداری شد.

نظرات بینندگان