کد خبر: ۸۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
امام جمعه جهرم:

کسی را به مجلس بفرستیم که معتقد و وفادار به ولایت فقیه باشد/ نماینده مجلس نباید دل باخته غرب باشد

خطیب نمازجمعه جهرم گفت: باید این تغییر را در جامعه ایجاد کنیم که رای ما برای منفعت طلبی شخصی نیست.

کسی را به مجلس بفرستیم که معتقد و وفادار به ولایت فقیه باشد/ نماینده مجلس نباید دل باخته غرب باشدبه گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم،حجت الاسلام  لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه امروز جهرم با اشاره به ایام انتخابات دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی، رعایت تقوا را لازمه انتخابات دانست و گفت: گاهی اوقات در بحبوحه کار تبلیغات انتخابات احساس کم آوردن در برخی موارد به افراد رو آورده و برای جبران آن به گناه، دروغ، غیبت و تهمت متوسل می‎شوند.

وی با بیان اینکه با رفتارهای معاویانه صفتانه ممکن است چهار روز در دنیا حکومت کرده اما آخرت خود را از دست می‌دهیم، افزود: این سخن متوجه فرد خاصی نیست بلکه تمام نامزدها و حامیانشان باید آن را مد نظر قرار دهند.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه اخلاق انتخاباتی این است که دیگران را تخریب نکنیم، بیان کرد: ائمه جماعات و روحانیت باید منویات رهبری در باب انتخابات را برای مردم تبیین کنند.

وی با بیان اینکه بنده نمی توانم از تریبون نمازجمعه برای معرفی اشخاص استفاده کنم، گفت: محیط نمازجمعه محل تبلیغ نامزدها نیست و چنانچه در این زمینه تذکر داده شده بی‌ادبی به افراد نبوده بلکه از این باب است که مکان نمازجمعه نمی‌تواند به عنوان محل تبلیغات و جهت‌گیری افراد تبدیل شود.

خطیب نمازجمعه جهرم با بیان اینکه در انتخابات باید صرفه شخصی را کنار گذاشت و خدا را در نظر گرفت، گفت: باید این تغییر را در جامعه ایجاد کنیم که رای ما برای منفعت طلبی شخصی نیست بلکه برای خون هایی است که به پای نظام و تحقق عدالت ریخته شده است.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی به برکت یک دیدگاه مترقی اصیل اسلامی و توسط بنیانگذار و موسس آن امام خمینی(ره) پایه‌گذاری شده است، تصریح کرد: کسی را به مجلس بفرستیم که معتقد و وفادار به ولایت فقیه باشد.

امام جمعه جهرم با یادآوری مجلس ششم که نمایندگان برای زمین زدن نظام اسلامی اقدام به استعفا کردند، گفت: این گروه افراد نباید به مجلس ورود کرده و ایستادگی و وفاداری به نظام باید شاخصه نماینده مجلس باشد.

وی با تاکید به کلید واژه نفوذ در کلام مقام معظم رهبری، گفت: نماینده مجلس نباید دل باخته شرق و غرب باشد.  به گفته حجت الاسلام دژکام، علمیت، آگاهی و تجربه نماینده مجلس باید در حدی باشد که در نتیجه تلاش او پیشرفت کشور و شهرستان شود.

حجت الاسلام دژکام همچنین در خطبه نخست نمازجمعه جهرم به ایام شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و با ذکر آیه‌های 32 و 33 سوره مبارکه احزاب از بانوان خواست تا دستورات خداوند متعال در این آیه‌ها که اشاره به تقوا، عدم تغییر لحن صدا برای جلب مردان، عدم خودنمایی، اقامه نماز و رعایت احکام شرعی، پرداخت زکات و اطاعت از خدا و پیامبر(ص) دارد را مورد توجه قرار دهند.

وی، نتیجه تقوا در جامعه اسلامی را سعادت، پیشرفت و خوشبختی جامعه دانست و افزود: تقوا اگر نباشد جامعه اسلامی پیشرفت ندارد.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه پیروی از این بانوی با عظمت، پیشرفت جامعه را به همراه دارد، بیان کرد: اراده خداوند متعال سبب شده تا پلیدی را به هر شکل از اهل‌بیت پیامبر (ص) دور کند.

وی همچنین خواستار رعایت ادب و احترام نسبت به دخت پیامبر اعظم (ص) و حضور در آئین‌های سوگواری در ایام شهادت ایشان شد.

نظرات بینندگان