کد خبر: ۸۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
امام جمعه موقت شیراز:

مجریان انتخابات باید بی طرف باشند/ مردم وکیل الدوله نمی خواهند/ هوشیار باشیم ننگ مجلس ششم تکرار نشود/ خط قرمز کسانی اند که با شنیدن نام آمریکا قند در دلشان آب می‌ شود

امام جمعه موقت شیراز گفت: ملت برای حضور در مجلس شورای اسلامی نیازمند وکیل‌المله است نه وکیل‌الدوله، از این‌رو باید در برگزاری انتخابات قانون ملاک باشد و مجریان نیز بی‌طرفی کامل را مراعات کنند.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام والمسلمین «ابوفاضل رضوی‌ اردکانی» در خطبه‌ های نماز جمعه 30 بهمن در شیراز، با اشاره به تأکیدات رئیس‌جمهور، اظهار کرد که هیچ استاندار، فرماندار و بخشداری حق طرفداری از یک کاندیدا یا گروهی را ندارند.

وی در توصیه به کسانی‌که قرار است عهده‌دار نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی شوند، گفت: بیکاری، موضوع بیمه‌ها و خدمات درمانی، اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، دفاع از مظلومان و تصویب مصوباتی اسلامی از خواسته‌های مردم است.

خطیب جمعه شیراز گفت: در زمینه درمان و خدمات بیمه اقدامات زیادی انجام شده، اما هنوز در بحث بیمه نواقصی وجود دارد هم بیمه کارمندی، هم کارگری، قوانین قدیمی است، همه دنیا با استفاده از یک کارت خدمات را دریافت می‌کنند اما در ایران هنوز بیماران برای انجام آزمایش‌ها و دریافت دارو، با معضلاتی مواجه هستند که باید مجلس در این زمینه تدبیری بیندیشد.

رضوی‌ اردکانی با بیان این‌ که در طرح پزشک خانواده نیت خوبی وجود داشت اما طرح ناکام بوده است، گفت: مسئولان باید ببینند اگر طرح خوبی است نواقص آن را برطرف کرده و گسترش دهند و اگر نه از خیر اجرای آن بگذرند.

او هم‌چنین با اشاره به این‌که در بحث بیمارستان‌های خیریه در شیراز مردم با مشکلاتی مواجه هستند، گفت: هزینه خدمات در بیمارستان‌های خیریه باید عددی بین بیمارستان‌های دولتی و خصوصی باشد، حال آن‌که این‌گونه نیست، در شیراز وقتی به بیمارستان قلب وارد می‌شوی، همان بدو ورود باید بابت برخی خدمات 100 هزار تومان پرداخت کنی، حال آن‌که بسیاری از مردم توان پرداخت چنین هزینه‌هایی را ندارند.

او با بیان این‌که بسیاری از بیماران جوان مبتلا به سرطان یا بیماری‌های صعب‌العلاج، علی‌رغم آن‌که امکان درمانشان وجود دارد، به‌دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌ها، فوت می‌کنند، توجه نمایندگان مجلس برای برطرف کردن این نواقص و مشکلات را خواستار شد.

امام جمعه موقت شیراز هم‌چنین با تأکید بر ضرورت توجه به بیانات مقام معظم رهبری و ارشادات معظم‌له در انتخاب افراد اصلح‌تر در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز مسأله نفوذ در ارگان‌های تأثیرگذار نظام، مانند خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: خیلی سعی کرده و می‌کنند افرادی را برای ورود به خبرگان رهبری بزرگ کنند، رادیو لندن و صدای آمریکا برای ما تعیین تکلیف می‌کند، اما غافل از این‌که خوابی که آنان دیده‌اند مربوط به زمان قاجار و پهلوی است، این افراد ممکن است در شورای نگهبان تائید شده باشند، اما شاید امیدهایی به آنان داده‌اند که این‌گونه لندن و صدای آمریکا برایشان تبلیغ می‌کنند. اگرچه ملت ما بصیر است و درست برعکس خواست آنان عمل می‌کند.

امام جمعه شیراز شرایط یک نماینده مجلس خبرگان را علم، شجاعت و شهامت و اشراف بر سیاست دانست و گفت: خبرگان رهبری وظیفه خطیر تعیین رهبری، کمک به رهبری و مشاوره به رهبری را عهده‌دار است، از این‌رو باید با حساسیت ویژه‌ای وارد شد.

رضوی‌اردکانی هم‌چنین با اشاره به شمار فراوان کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، گفت: ممکن است کسانی از زیر قلم شورای نگهبان رد شده باشند اما با اهل فتنه رابطه‌ای داشته باشند، از این‌رو باید هوشیار باشیم که ننگ مجلس ششم تکرار نشود.

خطیب جمعه شیراز خط قرمز را کسانی دانست که با شنیدن نام آمریکا قند در دلشان آب می‌شود و خاطرنشان کرد: نداشتن گرایش به‌غرب، نداشتن گرایش به فتنه و فتنه‌گران، منافع ملی را بر فردی ارجح دانستن و ... از ملاک‌های مردم است.

منبع: ایسنا

نظرات بینندگان