کد خبر: ۸۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۱ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

امام‌جمعه کازرون: نامزدهای انتخاباتی موضع خود را در مورد فتنه شفاف بیان کنند

امام‌جمعه کازرون گفت: کسی که می‌خواهد به مجلس برود برای این‌که نشان دهد نفوذی نیست باید در مورد فتنه شفاف موضع گیرد.

به گزارش شیرازه به نقل از کازرون خبر، امام جمعه کازرون در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش‌رو بیان داشت: ایام فاطمیه قداست ویژه‌ای برای ما دارد و برگزاری مراسم آن یک تکلیف است و باید درباره عظمت این بانوی بزرگ مطالب مناسب گفته شود.

حجت‌الاسلام محمد خرسند اضافه کرد: هم‌چنین اول اسفندماه روز روحانیت و دفاع مقدس نام دارد که در این روز جمعی از روحانیون که در رأس آن‌ها حجت‌الاسلام‌ محلاتی نماینده امام در سپاه نیز حضور داشت که در حین عزیمت به مناطق جنگی در هواپیمای مسافربری توسط رژیم بعثی عراق به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: روحانیت همیشه در مبارزات اسلامی و ملی و دفع فتنه‌ها در نخستین ردیف بوده و در عرصه جهاد و شهادت نیز حضور داشته است، همان‌طور که شهرستان کازرون نیز 26 شهید روحانی و طلبه تقدیم انقلاب کرده است.

خطیب جمعه کازرون با مهم و سرنوشت‌ساز خواندن دو انتخابات مهم هفته آینده به صحبت‌های امام راحل در مورد انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: امام حضور مردم در انتخابات را یک تکلیف شرعی می‌دانستند و تأکید می‌کردند که همگان باید مردم را به حضور در انتخابات دعوت کنند و مقام معظم رهبری نیز شرکت در انتخابات را یک واجب عینی مانند نماز و روزه می‌دانند.

وی بابیان این‌که ما انتخابات را برای کشور می‌خواهیم و نه افراد بیان داشت: اگر شخصی به دلایلی نتوانسته است در صحنه رقابت حاضر شود و شورای نگهبان صلاحیت وی را یا رد کرده یا احراز نکرده است نباید از صحنه کنار بکشد.

خرسند با ابراز تأسف از این‌که برخی در کشور لحن‌شان مانند لحن دشمن است، تصریح کرد: اگر کسی نسبت به یک تصمیم شورای نگهبان معترض است می‌تواند اعتراض کند و شاید اعتراضش نیز وارد باشد اما اصل را نباید مورد تهاجم قرار داد.

امام‌جمعه کازرون تصریح کرد: کسی که به شورای نگهبان که یک‌نهاد قانونی است و افرادش منتصب امام و مقام معظم رهبری هستند بگوید مشروعیتت را از کجا آورده‌ای؟ خودش مشروعیتش از کجاست؟ و مصوبات مجلس زمانی قانونی و شرعی است که مورد تائید شورای نگهبان باشد.

وی ادامه داد: انتقاد باید باشد و شورای نگهبان نیز شاید در جایی اشتباه کند اما اگر کسی اصل نظارت شورای نگهبان را زیر سؤال ببرد هم‌نوایی با دشمن است.

امام‌جمعه کازرون با اشاره انتخابات در شهرستان کازرون گفت: برخی از آقایانی که در صحنه آمدند به دلایلی که بنده نیز نمی‌دانم مورد تائید قرار نگرفتند که این به معنای آن نیست که این افراد صلاحیت هیچ مسئولیتی ندارند.

وی افزود: کسی به خاطر تعصب به فرد خاصی از صحنه کنار نکشد و نامزدها نیز در این یک هفته خود را معرفی کنند اما در تبلیغات اسراف نشود و نسبت به یکدیگر احترام را حفظ کنند.

خرسند در ادامه تصریح کرد: وعده‌های بدون پشتوانه به مردم ندهید و در مسائل اختلافی مانند مسائل قومیتی و تقسیمات منطقه‌ای وارد نشوید.

وی همچنین خطاب به نامزدهای انتخاباتی اظهار داشت: تعهد به قانون و ولایت‌فقیه را در عمل نشان دهید و مرزبندی خود را با استکبار جهانی و فتنه‌انگیزان داخلی شفاف بیان کنید و دوپهلو موضع نگیرید.

خرسند گفت: کسی که می‌خواهد به مجلس برود برای این‌که نشان دهد نفوذی نیست باید در مورد فتنه شفاف موضع بگیرد.

نظرات بینندگان