کد خبر: ۸۴۴۴۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴

8 نامزد نمایندگی مجلس خبرگان در فارس درباره فتنه 88 چه می گویند؟

رفتار سیاسی دشمنان نظام در دوران فعلی به وضوح نشان می دهد که دنبال نفوذ در ارکان نظام هستند و در تقویت جبهه فتنه گران از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و با ارائه فرمول هایی، چگونگی پیروزی ایادی داخلی خود را در انتخابات خبرگان طراحی و آن را رسانه ای می کنند تا نشان دهند نفوذ فراتر از یک تاکتیک محدود انتخاباتی است.
 به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان آن قدر اهمیت دارد که دشمنان خورده ایران اسلامی این بار نه در لفافه، بلکه مستقیما و آشکارا برای این انتخابات لیست می دهند و از مردم می خواهند تا به لیست مورد اعتماد آن ها یعنی فهرست اصلاح طلبان و اعتدال رای دهند. انگلیسی ها در ادامه همه دخالت های همیشگی خود، پس از فتنه 88، این بار سطح ارتباط خود را با یک جریان سیاسی در کشور بیشتر از گذشته هویدا کرد و خواستار حذف سه کاندیدای خبرگان که بیشترین ایستادگی را در برابر نفوذ و فتنه گری ها داشته اند شد.

رفتار سیاسی دشمنان نظام در دوران فعلی به وضوح نشان می دهد که دنبال نفوذ در ارکان نظام هستند و در تقویت جبهه فتنه گران از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و با ارائه فرمول هایی، چگونگی پیروزی ایادی داخلی خود را در انتخابات خبرگان طراحی و آن را رسانه ای می کنند تا نشان دهند نفوذ فراتر از یک تاکتیک محدود انتخاباتی است.

شیرازه بر آن شده است تا موضع 5 تن از کاندیداهای مجلس خبرگان در استان فارس را درباره موضوع فتنه 88 که مصداق عینی نفوذ برای براندازی نظام بود، بازخوانی کند.

مواضع آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز درخصوص فتنه آمریکایی-صهیونیستی 88

این 5 ضدفتنه

- فتنه 88 نه تظاهرات خیابانی بلکه براندازی بود.

- در فتنه 88 تغلب با همه ابعادش رخ داد و متغلبین به دنبال آن بودند تا با ادعای دروغین تقلب، حق ملت را ضایع کرده و تغلب انجام دهند.

- فتنه 88 یک فتنه بر اندازی بود یک اعتراض خیابانی نبود که بگوییم حادثه و اعتراضی بود و تمام شد.

- فتنه 88 خط قرمز است برای کسانی که می گویند ما به قانون اساسی باور داریم و به نظام ولایی معتقدیم. ما این فتنه را براندازی می دانیم چون شعارهای آن روز یادمان است مردم ما هم فراموش نکرده اند. آن روز در خیابان این شعار را می دادند که انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است! این سخنی است که در تظاهرات و در مجامع عمومی از سوی فتنه گران به مردم القا می شد.

- امروز گروهی به دنبال بهره گیری از فضای اعتدال برای تطهیر چهره فتنه گران با برنامه ریزی متعدد در کشور هستند.

- 60 بار کلمه فتنه و مشتقات در قرآن کریم آمده که تنها 30 بار کلمه فتنه به تنهایی اشاره شده که معنی آن نیز وارونه نشان دادن واقعیت، حقایق و ایجاد مشکلات و انحراف است.

- عده ای می خواهند جنازه سیاسی فتنه ۸۸ را زنده کنند.

- فتنه ۸۸،‌ فتنه براندازی و فتنه‌ای بود که قصد از بین بردن نظام را داشت و بنابراین تطهیر فتنه و فتنه گران خدمت به آمریکا، انگلیس و خدمت به اربابان زر و زور است.

آیت الله صفایی بوشهری در مورد فتنه 88 چه می گوید؟

این 5 ضدفتنه

- ماهیت فتنه‌گران ترکیبی از جهالت، غفلت، خیانت و وابستگی به جبهه‌ غیرولایی و ضدانقلاب و فریب و آشوبگری و قانون‌شکنی بود. سلاح تقلب رمز آشوب آنها بود و همچون دیگر کشورهایی که تهاجم نظام و براندازی رنگین ایجاد کرده بودند این سلاح برای فریب و ایجاد آشوب اجتماعی در طرح کلان آنها قرار داشت.

- خیانت ساکتین فتنه کمتر از اصحاب فتنه نیست، آنها می‌توانستند جلوی گسترش و عمق فتنه را بگیرند ولی با سکوت خود بر آتش فتنه افزودند و غبار فتنه را غلیظ تر کردند.

- آنان انقلاب و مقام معظم رهبری را تنها گذاشتند و بی‌تردید در فتنه‌های آینده نیز چنین خواهند کرد. هیچگاه نمی‌توان به اصحاب فتنه و سکوت اعتماد کرد.

- جرم سیاسی سران فتنه علنی، عینی و قطعی است، گناه و جرم سیاسی و ایجاد آشوب و هرج و مرج و رساندن ضرر و زیان به نظام مقدس اسلامی و دچار چالش‌های ملّی و فراملّی کردن آن، قانون‌شکنی و ایجاد فضا و فرصت برای تهاجم گسترده جهان سلطه به نظام مقدس جمهوری ‌اسلامی، مفسده آن از دیگر گناهان و جرائم بسیار گسترده و بیشتر بوده و کیفر دنیوی و اخروی آن  بسیار شدیدتر است.

- فتنه 88 سه ضلع وحی، ولایت و مردم را نشانه گرفت.

- فتنه 88 برای براندازی نظام طراحی شده بود.

- راه مقابله با فتنه بصیرت، مجاهدت، ولایت‌مداری و حرکت در منظومه ولایت است.

- فتنه 88 سینه‌ها را به درد آورد و قلب‌ها را شکست.

- هیچگاه اصحاب فتنه، انقلاب اسلامی را راحت نمی‌گذارند.

- هر جایی  انحرافی از خط ولایت دیده شد آنان از اصحاب فتنه هستند.

- تنها راه نجات از فتنه‌های سیاسی ولایتمداری است.

- مردم ایران در مقابل هر فتنه‌ای که عمال آمریکا و حامیان آن انجام می‌دهند با تمام قوا در کنار رهبر معظم انقلاب ایستاده‌اند و جان خود را برای رهبری کنار گذاشته‌اند.

- فتنه 88 یک فتنه بین‌المللی بود.

- ورود فتنه‌گران به عرصه سیاست و مطالبه حضور در مناصب مختلف حرام است.

- نکند اصحاب فتنه به جریان سیاسی نظام راه یابند چرا که به دنبال قصاص سیاسی هستند.

- ساکتین فتنه 88 از سردمداران فتنه آینده هستند.

آیت الله کلانتری استاد حوزه و دانشگاه درباره فتنه خسارت بار سال 88 چه موضعی داشته است؟

این 5 ضدفتنه

- فتنه بعدی خطرناک تر و پر چالش است. فتنه 88، وسیع، چند ضلعی و چند بعدی نبود و با بیانات رهبری مسئله حل شد و برخی ها برگشتند. اما در فتنه بعدی شاید برخی از کسانی که انتظار هم نمی رود در فتنه بازی کنند.
 
- هر کسی در مخالفت با رهبری موضع گیری می کند از مصادیق فتنه است و هیچ توجیهی ندارد.

- بنده هیچ تعاملی با جریان فتنه و نفاق ندارم.

- خبرگان و علمای جامعه باید در مقابل تحریف کنندکان خط امام و فتنه گران با تولیدات علمی و نوشتن کتاب پاسخ های منطقی و علمی از لحاظ تاریخی و دینی بدهند.


آیت الله احمد بهشتی عضو جامعه مدرسین قم درباره فتنه 88 چه می گوید؟

این 5 ضدفتنه

- برخی از افراد که حوادث 88 را سوء تفاهم می‌دانند، اما پس از این همه روشنگری به این حوادث نمی‌توان سوء تفاهم گفت، رهبر معظم انقلاب در این‌باره بسیار توضیح داده و مماشات کردند تا نشان دهند در انتخابات حق کسی ضایع نشده است، از این‌رو نمی‌تواند این مسائل را سوء تفاهم دانست بلکه سوء نیت بود.

- افرادی از خواب غفلت بیدار نشدند ولی این‌ها قابل توجه نیستند، حتی هنوز نیز ممکن است در این زمینه زمزمه‌هایی داشته باشند، ولی به جایی نمی‌رسند، امیدواریم از این خواب غفلت بیدار شده و با ملت و مردم همراه باشند.

- فردی که می‌خواهد مسؤولیتی در نظام مقدس بر عهده گیرد باید موضع خود را با فتنه کاملا مشخص کند و از خطوط قرمز نظام عبور نکند.

مواضع آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) درباره فتنه 88

این 5 ضدفتنه

- آغاز فتنه دو علت دارد و علت اصلی آن هوای نفسی بود که تبعیت شد.

- عده‌ای در سال 88 با هوای نفس خود راه افتادند و این نظام را متهم کردند که در انتخابات تقلب شده است؛ عده‌ای دیگر نیز آنان را تبعیت کرده و به هوای آنان چرخیدند که این نیز سبب ایجاد فتنه شد، امروز نیز باید حواسمان جمع باشد نه به هوای نفس خود بچرخیم و نه تابع هوای نفس دیگران باشیم.

- یکی از اسباب فتنه بدعت‌ها است و باید در این زمینه مراقب بود و میزان را نیز امام و رهبری و مراجع مسلم شیعه قرار داد.

- به فتنه‌گران هشدار می‌ دهیم خوش‌خیال نباشید، شهر ولایتمدار شیراز هرگز جولانگاه شما نخواهد بود.

آیت الله سیدمحمد فقیه امام جمعه نی ریز

این 5 کاندیدای مجلس خبرگان درباره فتنه چه می گویند؟

- سران فتنه به خاطر حب ریاست بود که آرا مردم را نپذیرفتند، این ها از اول مخالف ولایت بودند. برنامه آن ها از بین بردن نظام بود.

- بزرگترین نعمت ما نعمت ولایت است، اگر ولایت نبود، امنیت هم نبود، بدبختی بود، الان به برکت ولایت ما به اینجا رسیده ایم و ما باید قدردانی کنیم و نباید اجازه دهیم که فتنه تکرار شود.

- فتنه گران اخلال گر و آتش زیر خاکستر هستند، آمریکا هم همین را می خواهد که با مردم دوباره رفت و آمد کنند، دوباره فتنه گری کنند، اصلاحات باید حواسشان جمع باشند این ها اگر قرآن و اسلام را قبول دارند، باید همراه باشند، این ها همه برای ریاست است و اگرنه اسلام یکی است و همه باید تسلیم دین و قرآن باشند.

آیت الله علی شیخ موحد نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی فارس

این 5 کاندیدای مجلس خبرگان درباره فتنه چه می گویند؟

- در فتنه 88 سکوت نکردم و جلسات بسیار متعددی با دوستان دانشگاهی گرفتم و برای آن‌ها صحبت کردم.

آیت الله علی عدالت

این 5 کاندیدای مجلس خبرگان درباره فتنه چه می گویند؟

- هیچ اظهارنظری از وی در خصوص تایید یا مخالفت با فتنه 88 در دسترس نیست و شیرازه آمادگی دارد اگر آیت الله عدالت و سایر نامزدهای خبرگان درباره فتنه خسارت بار سال 88 سخنی دارند انعکاس نماید.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مجتبي
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
0
عالي بود
احسنت
لطفاً در مورد ليست هاي مختلفي كه به نام اصولگرايي برايِ مجلس منتشر مي شود هم بحث كنيد
خصوصاً در مورد آقاي دستغيب. با آن عملكردي كه در مجلس داشتن خصوصاً در بحث برجام و نزديكيشان به تيم لاريجاني هم بحث بفرماييد.
دوست
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
0
حقیر با جناب عدالت رفاقت دیرینه دارم. ایشان در حوزه نیز سخنرانی کرده و فتنه را محکوم کردندو راس الفتنه را.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
0
سخنان آقای موحد در فضای کنونی پذیرفته نیست. ایشان باید قبل از این فتنه را محکوم می کردند.
حمید
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
0
درود بر آیت الله عدالت.
اردشیر
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
0
درود خدا بر آیت الله ایمانی وصفایی بوشهری که مردانه درمقابل فتنه جبهه کرفتند