کد خبر: ۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۱ - ۱۴ بهمن ۱۳۸۹

احضار سفرای آمریکا از سراسر دنیا

همزمان با اوج خشم مردمي در مصر عليه رژيم ديكتاتوري مبارك، وزارت خارجه آمريكا تمامي سفرا و ديپلمات‌هاي خود از سراسر جهان را در اقدامي بي سابقه براي برگزاري نشستي سياسي به واشنگتن فراخوانده است.

به گزارش پايگاه خبري "پاليتيكو "، "هيلاري كلينتون " وزير امورخارجه آمريكا در اقدامي بي سابقه و همزمان با اعتراضات مردمي در مصر، تمامي سفراي آمريكا در كشورهاي مختلف جهان را به واشنگتن فراخوانده است تا در نشستي سياسي كه از ۳۱ ژانويه (دو روز پيش) آغاز شده است، شركت كنند.

بنا بر اين گزارش، در اين نشست يك هفته‌اي در واشنگتن ۲۶۰ نفر سفرا، مقامات كنسولگري‌ها‌ و ديگر ديپلمات‌هاي آمريكا از سراسر جهان حاضر هستند. اين نشست قرار است اولويت‌هاي سياسي آمريكا در سال جاري ميلادي را مورد بررسي قرار دهد.

"فيليپ كرولي " سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در كنفرانسي مطبوعاتي اعلام كرد كه اين نشست در ادامه "بازبيني توسعه و ديپلماسي چهارساله وزارت خارجه آمريكا " انجام خواهد شد كه به موضوع تغيير نقش و درخواست‌هاي ما از سفرايمان در خارج از كشور خواهد پرداخت.

با توجه به اينكه اين نشست همزمان با اوج اعتراضات مردمي در مصر عليه رژيم ديكتاتوري "حسني مبارك " ، اين متحد كليدي ۳۰ ساله دولت آمريكا و همچنين ناآرامي‌ها در كشورهاي ديگري چون تونس و يمن برگزار مي شود، بسياري از كارشناسان بر اين باورند كه برگزاري چنين نشستي بي‌ارتباط با اين رويدادها نبوده است.

انتهای پیام/70

برچسب ها: آمریکا
نظرات بینندگان