کد خبر: ۸۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴

آیت الله ایمانی:دشمن از برخی لیست ها حمایت می کند/ آمریکا و انگلیس بنا دارند از راه انتخابات نفوذ کنند

امام جمعه شیراز گفت: برخی از مشکلاتی است که استعمار برای ما ایجاد کرده و از این به بعد هم ایجاد خواهد کرد. اینها دست از سر ما بر نداشته اند و بر نخواهند داشت. ما باید بدانیم با چه دشمنانی روبرو هستیم و امروز آمریکا و انگلیس بنا دارند از راه انتخابات نفوذ کنند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  پرگون، آیت الله ایمانی در جمع مردم قیروکارزین گفت: خدا را شاکریم که همه ی اقشار این مملکت در خدمت به اسلام و در خدمت به این انقلاب حضور داشته اند و الان نیز حاضرند. در میان عشایر چهره هایی داشتیه ایم که دیرباز در سنگر مبارزه با استعمار پیر انگلیس که چشم طمع به خلیج فارس داشت و برای تصرف این آبراه گرم بارها و بارها به این مجموعه لشکر کشی کرد و با مقاومت مردم  و بویژه عشایر جنوب و ایل بزرگ قشقایی روبرو شد و فداکاریهای مرحوم صولة الدوله اسماعیل خان قشقایی در مبارزه ی با انگلیسی ها و در مقابله ی با استعمارگر پیر انگلیس و همچنین مبارزه ی با استبداد داخلی اینها حضور داشتند، رنجها کشیده اند و سختی ها متحمل شده اند و عمده ی قضیه هم این بود که حرکت اینها با اشاره ی مرجعیت بود و همراهی علمای بزرگ بلاد و خصوصاً همراهی مرحوم آیت الله العظمی حاج سید عبدالحسین لاری دزفولی بود ، با همراهی مرحوم آیت الله حاج شیخ جعفر محلاتی ، مرحوم آیت الله شیخ بزرگ محلاتی و... بود. در بوشهر نیز با همراهی مرحوم آیت الله بلادی بود. 

وی افزود: اینها نشانگر این است که عشایر ما خودسرانه و از روی هوای نفس قیام نکردند، بلکه با دستور مراجع بزرگوار تقلید ایستادگی کردند. مبارزه ی با پلیس جنوب کار همین عشایر بود. پلیس جنوب یکی از ایده هایی بود که انگلیس در استان فارس دنبال کرد و متأسفانه بخاطر ضعف حکومت مرکزی توانست در استان فارس نیروی مسلّح تشکیل دهد. هم در شیراز، هم در نیریز و هم در آباده پلیس جنوب را زیر نظر مستقیم انگلیسی ها تشکیل دادند. پلیس جنوب برای استان فارس یک غارتگر بود. امّا با مقاومت مردم این جریان مجبور به انحلال شد. اگر عشایر ما با این حرکت مقابله نکرده بودند، مطمئناً پلیس جنوب چیزی از استان فارس باقی نگذاشته بود. مبارزه ی آن روز تحت حمایت مراجع آن زمان کار را برای آنها آنچنان تنگ کرد که مجبور به انحلال شدند. 

آیت الله اسدالله ایمانی با اشاره به عالم پرور بودن عشایر خاطر نشان کرد: مرحوم جهانگیر خان قشقایی استاد مرحوم آیت الله العظمی بروجردی چهره ی بلندیست که در اصفهان مایه بالندگی و رشد حوزه ی علمیه ی اصفهان شد. این عالم صاحب سیر و سلوک بود و صاحب نفس بود. اینها همه از برکت این ایل بزرگ استان فارس است.

وی اضافه کرد: علاوه بر قشقایی ها، سایر مردم این منطقه نیز در خدمت اسلام و انقلاب بوده اند. در بازدیدی از گلزار شهدا داشتیم هم شهید قبل از انقلاب بود، هم شهید دفاع مقدس و هم شهید مدافع حرم که این نشان از دلیری و پایمردی این خطه و این مجموعه است. این منطقه جایی است که از ابتدا مقلد امام (ره) بوده اند که آنهم به برکت نفس پاک مرحوم آیت الله حاج سید محمدکاظم آیت اللهی (رضوان الله تعالی علیه) بود که مردم را با امام (ره) آشنا کرد. آن زمان که دوران خفقان و تاریکی بود، مردم اینجا به برکت این عالم بزرگ مقلد امام (ره) بودند. بعد از امام هم شاهدیم که این مردم گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بوده و هستند.

نماینده ی ولی فقیه در استان فارس بیان داشت: مقام معظم رهبری در آخرین سخنرانی خود درباره ی انتخابات موضع داشتند و به این نکته اشاره داشتند که دشمنان ما تا دیروز از تحریم انتخابات حرف میزدند. همیشه قبل از انتخابات می گفتند در این انتخابات شرکت نکنید، بلندگو های آنها هم در داخل و هم در خارج میگفتند حاضر نشوید؛ حتی میگفتند در روز انتخابات از خانه های خود خارج نشوید. اما این دفعه صحنه را برای اهدافی که دارند تغییر داده اند. میگویند بیایید و رأی دهید و در خانه ننشینید و پای صندوقها حاضر شوید امّا به یک عده ای رأی ندهید، به یک افرادی رأی ندهید. اینها هم در تهران و هم در مرکز استان ها اعلام کرده اند به افرادی که راه مقاومت را دنبال میکنند و مدافع سینه چاک رهبری هستند رأی ندهید. حتی در جاهای مختلفی اسم برده اند. رهبر معظم انقلاب فرمودند بصیرت این است که انسان ببیند دشمن چه موضعی دارد، مقابل اون موضع بایستد. ما که فراموش نکرده ایم که انگلیس آن روباه پیر دویست سال به ما ظلم کرد. کشور ما 200 سال است که از انگلیس چوب خورده است و ما دو قرن است که با آنها مبارزه می کنیم و می جنگیم. در جنگ جهانی دوم یک سوم مردم کشور ما یا بر اثر قحطی یا بر اثر بیماری جان دادند و اینها هدیه های استعمار برای مردم این مملکت بود. حدود 6 میلیون نفر از مردم ما در جنگ جهانی دوم بخاطر هجمه ی انگلیسی ها از دار دنیا رفتند و برکت انگلیسی ها برای ما بود و حالا این روباه پیر آمده ما را موعضه می کند که بیایید در انتخابات شرکت کنید و به آقایان فلان رأی بدهید و به آقایان فلان رأی ندهید. اینها برخی از مشکلاتی است که استعمار برای ما ایجاد کرده و از این به بعد هم ایجاد خواهد کرد. اینها دست از سر ما بر نداشته اند و بر نخواهند داشت. ما باید بدانیم با چه دشمنانی روبرو هستیم  و امروز آمریکا و انگلیس بنا دارند از راه انتخابات نفوذ کنند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار مردم آذربایجان هم درباره مجلس خبرگان رهبری و هم درباره مجلس شورای اسلامی هشدار دادند. ما باید کسانی را برگزینیم که بتوانند تمام قامت مقابل آمریکا و انگلیس بایستند و جلوی نفوذ را بگیرند. رهبری فرمودند که دو سال مذاکره ی هسته ای رسید به برجام و بعد از عملیاتی شدن و اجرایی شدن ، یک مقام آمریکایی میگوید ما کاری میکنیم که هیچکس جرأت نکند در ایران سرمایه گذاری بکند. این آمریکاست. رهبری از ابتدا درباره ی این مسئله دغدغه داشتند و ما را نسبت به آن متوجه ساختند. انشاء الله مردم ما روز جمعه با حضور در پای صندوقهای رأی مثل 22 بهمن تو دهنی به دشمن میزند و انتخاب اصلح را برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی خواهند داشت.

نظرات بینندگان