کد خبر: ۸۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۵ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴

امکان ارتباط دیجیتال زندانیان عادل آباد با مراجع قضایی فراهم شد

به منظور تسریع در امور زندان، با راه اندازی صداوسیمای عادل آباد به صورت دیجیتال، زندانیان می توانند از طریق گیرنده ها با مراجع قضایی ملاقات داشته باشند و همچنین برنامه های متنوع برای آنان پخش و اجرا شود.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی زندانهای فارس، به دعوت سید حشمت الله حیات الغیب مدیر کل زندان های استان فارس، سهرابی مدیر کل صدا وسیما از زندان عادل آباد بازدید کرد.

سهرابی پس از این بازدید ۳ ساعته در نشست با مدیر کل و مدیران زندان عادل آباد اقدامات انجام شده در این ندامتگاه را خوب و نمونه ای از رفتار و نگرش جمهوری اسلامی ایران نسبت به انسانها دانست و گفت کسانی که از مجموعه اقدامات تربیتی و فرهنگی زندان های جمهوری اسلامی ایران آشنا نیستند ممکن است دروغ های رسانه هایی که تلاش دارند چهره ای خشن از ایران در خصوص مجرمان به نمایش بگذارند را باور کنند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه ها بویژه رسانه ملی در بین مخاطبان داخلی و خارجی افزود: ضروری است فعالیت های پرشمار فرهنگی، تربیتی و معیشتی که مدیران این زندان برای مجرمان انجام داده اند به عنوان نمونه از رفتار اسلامی با افرادی که به دلایل گوناگون مجبورند بخشی از عمر خود را بدور از اجتماع باشند نمایش داده شود.

سهرابی با اشاره به تبلیغات گسترده دشمنان انقلاب با استفاده از ابراز رسانه بر علیه نظام اسلامی ایران مبنی بر بی توجهی به حقوق بشر گفت: تمهیدات رفاهی ایجاد شده برای زندانیان در حوزه های مختلف نشات گرفته از نگاهی متعالی به انسان است و مفهوم زندان در جمهوری اسلامی با زندان در سایر کشورها متفاوت است.

سهرابی با ابراز خرسندی از ایجاد فرصت برای اصلاح و تربیت زندانیان این زندان با راه اندازی کانون قرآن و ورزشگاه و کارگاههای شغل آفرینی در کنار سالم سازی و زیبا سازی محیط های عمومی و بندهای این زندان در مدتی کوتاه را نشانی از توانمندی مدیران این مجموعه و نمونه ای از خدمتگزاری صادقانه توصیف کرد.

سید تقی سهرابی در ادامه به فعالیت فرهنگی زندان عادل آباد اشاره و قول داد که زحمات مسئولان و تلاش زندانیان در این خصوص را در صدا و سیمای فارس در معرض قضاوت مردم قرار دهد.

در ادامه مدیر کل زندانهای استان با قدردانی از توجه ویژه صدا و سیما به میل و نیاز مخاطبان خود گفت: کار زندانبانی سخت و باصعوبت است و علیرغم همه محدودیتها، همکاران با تلاش شبانه روزی طی۱۴ماه، صد هزار مترمربع فضای فیزیکی را بازسازی، بهسازی و مرمت و نزدیک به ۲۰هزار مترمربع را به فضای موجود اضافه کرده اند.

سید حشمت اله حیات الغیب افزود: به منظور تسریع در امور زندان، با راه اندازی صداوسیمای عادل آباد به صورت دیجیتال، زندانیان می توانند از طریق گیرنده ها با مراجع قضایی ملاقات داشته باشند و همچنین برنامه های متنوع برای آنان پخش و اجرا شود.

وی پیشنهاد کرد در راستای تعامل بیشتر با رسانه ملی، تفاهم نامه همکاری بین مجموعه زندانها و صداو سیمای مرکز فارس منعقد شود.

نظرات بینندگان