کد خبر: ۸۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴

امام جمعه کازرون: مجلس وابسته به دولت مجلس موفقی نیست

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: دفاع از ولایت، تنها بحثی اعتقادی نیست بلکه امروز تمامیت ارضی و کیان کشور درگرو ولایت‌فقیه است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از کازرون خبر، دبیر جبهه متحد اصولگرایی استان فارس شنبه‌شب در جمع ائتلاف کاندیداهای اصولگرای شیراز که با حضور غلامعلی حداد‌عادل برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه دو انتخابات بزرگ هستیم که در مقطع حساس زمانی قرار دارند و انتخابات خبرگان به دلیل آن‌که با مسئله خبرگان و رهبری ارتباط دارد و اصل و اساس نظام جمهوری اسلامی به مسئله ولایت و رهبری مرتبط است، اهمیت مضاعف می‌یابد.

امام جمعه کازرون افزود: به جهت اهمیت مسئله رهبری، اعضای مجلس خبرگان انتخاب می‌شوند که اگر حادثه‌ای برای رهبری پیش آمد خبرگان وظیفه خود را انجام دهند که جایگاه رهبری جایگاهی رفیع و گروه خورده به اعتقاد شیعیان است که ما اعتقاد داریم زمین هیچ‌گاه از حجت‌های خدا خالی نمی‌شود.

حجت‌الاسلام‌ محمد خرسنددبیر خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان یک مجلس تخصصی است و اینکه برخی می‌گویند چرا در خبرگان تخصص‌های دیگر نیستند به سبب آن است که می‌خواهند ولی‌فقیه انتخاب کنند و تنها فقیه، «فقیه» را می‌شناسد چنانکه برای کسب اطلاعات از افراد هر صنفی باید از اعضا و همکاران همان صنف نظر خواست.

 

وی بیان کرد: مجلس خبرگان می‌خواهد ولی را انتخاب کند که جانشین امام زمان (عج) بوده، زعامت مسلمانان را بر عهده دارد و از این جهت ولی‌فقیه باید قدرت مدیریت جهان را داشته باشد که امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) چنین بوده‌اند و با تصمیم‌گیری خود مسیر حرکت دنیا را تعیین می‌کنند.

 

امام‌جمعه کازرون بابیان این‌که دفاع از بشار اسد دفاع از شخص نیست، دفاع از خط مقاومت است، تصریح کرد: وزیر اسبق آمریکا کلینتون گفته بود هر نقشه و توطئه‌ای که غرب طراحی می‌کند توسط رهبر ایران باطل می‌شود، چنانکه سوریه را تحت فشار قرار دادند، همه و حتی اتحادیه عرب با آن قطع ارتباط کردند و در آن مقطع دولت روسیه نیز سکوت کرد و راضی شد که بشار اسد برود و حتی دولت‌های داخل کشور خودمان در مقاطعی برای کنار رفتن بشار کوتاه آمدند اما رهبر ما یک‌تنه گفت بشار اسد می‌ماند و امروز همه آنها که می‌گفتند بشار خط قرمز ماست می‌گویند اصراری نداریم که وی برود.

 

خرسند با ذکر مثال دیگری از هوشمندی و درایت مقام رهبری عنوان کرد: یمن که کشوری فقیر با مردمی ضعیف محسوب می‌شود یک سال است در برابر ثروتمندترین کشور دنیا مقاومت می‌کند و این نیز متأثر از خط مقاومت ترویجی رهبری و فرمایشات ایشان در هدایت این جریان است.

 

عضو شورای مرکزی موتلفه متذکر شد: ارتشی که تمام کشورهای عربی در برابر او ذلیل بودند در برابر حزب‌الله لبنان به‌ زانو درآمد و اینها همه نمونه‌هایی از آثار و برکات ولایت‌فقیه است.

 

خرسند سپس بیان کرد: ما بنا را بر تخلف نمی‌گذاریم اما این عجیب است که در مقطعی که اوج اقتدار رهبریست بحث شورای رهبری یا نقد عملکرد رهبری را طرح می‌کنند و کسانی که ذره‌ای انتقاد را بر‌نمی‌تابند و خشن‌ترین تعابیر را علیه مخالفان خود به کار می‌برند می‌گویند رهبری باید نقد شود و این‌ها همه برای آن است که این جایگاه بلند شکسته شود و اینجا است که انتخابات خبرگان اهمیت پیدا می‌کند.

 

وی یادآور شد: برخی مجلس خبرگان را برای تضعیف رهبری می‌خواهند و ما باید با انتخابمان طوری خبرگان را برگزینیم که جایگاه رهبری تقویت شود چنانکه امام (ره) فرمود پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد و اینکه به مملکت آسیب نرسد با اعتقاد و مذهب تفاوت دارد و امروز تمامیت ارضی و استقلال سیاسی و اقتصادی ما در گرو ولایت‌فقیه است.

 

امام‌جمعه کازرون افزود: اگر نبود اقتدار رهبری، بلایایی که بر سوریه، مصر، یمن، عراق و ... آمد را می‌خواستند بر سر ما بیاورند اما خدا به ما رهبری حکیم عنایت کرد که راه توطئه‌های آنان را بست.

 

لیست جامعتین کامل‌ترین است

خرسند در فراز دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم شناسایی افراد اصلح در انتخابات بیان کرد: در جامعه فهرست‌های متعدد وجود دارد و بسیاری که آمده‌اند قابل‌احترام‌اند اما لیست جامعه مدرسین و جامعه روحانیت کامل‌ترین لیست است.

 

این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: برخی لیست‌ها را مشاهده کردیم که نماینده ولی‌فقیه در فارس یا بوشهر را از این لیست‌ها حذف کرده‌اند که معلوم است چنین لیستی ایراد دارد، هرچند بزرگانی که در آن لیست هستند غرضی ندارند اما برخی عوامل پشت پرده اهدافی از این اقدامات دارند.

 

به گفته وی، برخی از نمایندگان مجلس ششم که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده بودند اکنون در خارج از کشور به همکاری با براندازان مشغولند و از این رو احراز صلاحیت کاندیداها یک اصل ضروری است.

 

امام جمعه کازرون خاطرنشان کرد: یکی از افرادی که در لیست اصولگرایان بود خود تمایل نداشت بماند و از این رو قادری، نجابت، فریدون عباسی و حسین ذوالانوار اعضای پیشنهادشده اصولگرایان فارس را تشکیل می‌دهند.

 

وی با تأکید بر اینکه یک شاخص برای انتخاب افراد اصلح، موضع دقیق در برابر فتنه 88 است، گفت: مردم از نامزدها به صراحت بپرسند نظر شما راجع به فتنه چیست تا مطمئن شوند فرد از چه موضع و پایگاهی سخن می‌گوید.

 

عضو شورای مرکزی موتلفه در ادامه اظهار داشت: دولت سه سال است به وعده‌هایی که داده عمل‌نکرده در حالی که می‌خواستند سه‌ماهه یا 100 روزه وضعیت اقتصاد را سامان بخشند، اکنون چندین 100 روز است که گذشته و نه بیکاری سر کار رفته و نه اتفاق خاصی در حوزه تأمین مسکن، بهداشت و درمان، بیمه و سایر مسائل معیشتی مردم افتاده است.

 

وی تصریح کرد: اینکه برخی می‌گویند مجلس هماهنگ دولت باشد اشکالی ندارد اما مجلس وابسته به دولت مجلس موفقی نخواهد بود.

نظرات بینندگان