کد خبر: ۸۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴

یک نامزد مجلس: با پول شام های انتخاباتی، جوان های زیادی می توانند زندگی خود را آغاز کنند

علی حسین رضایی نیا بیان داشت: نماینده باید حواس خود را جمع کند که خدشه ای به نظام وارد نشود و اولین خدشه ها از سوی مطالبه گران نامشروع وارد می شود.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مرودشت نا، علی حسین رضایی نیا کاندیدای دهیمن دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه بیان داشت: مردم استان فارس باید از بین عالمان، بزرگان و دانشمندان علمی و دینی که در این استان از طرف دستگاه های ارزشی و نظارتی کشور تایید صلاحیت شده اند 5 نفر را برای مجلس خبرگان رهبری انتخاب کنند و در خصوص مجلس شورای اسلامی نیز در این حوزه انتخابیه افرادی بر اساس احساس نیاز و احساس تکلیف و مسئولیت نام نویسی کردند و بعد از بررسی های اولیه و ثانویه دستگاه های نظارتی تاکنون 23 نفر از کسانی که برای مجلس شورای اسلامی کردند درصحنه هستند و تا روز 7 اسفند کسانی که بمانند اسامی شان به مردم برای انتخاب آگاهانه اعلام می شود. 

علی حسین رضایی نیا کاندیدای مجلس در مرودشت ارسنجان و پاسارگاد

رضایی نیا که کارشناس ارشد کشاورزی دارد بیان داشت: 34 سال سابقه کار در جهاد کشاورزی و بیش از سی سال در حوزه های مدیریتی دارم.

وی به انگیزه خود نیز اشاره و بیان داشت: برای رضای خدا و بر اساس احساس تکلیف به میهن اسلامی و حفظ دستاوردها و ارزش های نظام، حفظ خون بهای شهیدان و یادگار امام  و به خاطر هنرمندی مردم همیشه در صحنه به این عرصه وارد شدم تا دین خود را نسبت به مردم، رهبری، ارزش ها، نسبت به نیاز آینده جامعه اسلامی به حضور افراد هوشیار، متعهد به قانون و ارزش های اسلامی، ادا نمایم.

وی بیان داشت: من 52 سال سن دارم و 42 سال در این شهرستان زندگی کردم و سی و چهارسال در هر سه شهرستان کار کردم و با افراد جامعه سر و کار داشتم. من با امنیت غذایی مردم سر و کار داشتم و در میان این مردم و همراه با مسئولان با هفت نماینده مجلس و سیزده فرماندار در این دوران مدیریتی ام کار کردم.

وی تصریح کرد: در همه جلسات و همه کارگروه های مرتبط با اشتغال، بهداشت، آموزش، ورزش، جوانان، مسائل اجتماعی، کشاورزی، بودجه و ... شرکت کردم و چهار سال قائم مقام شورای اسلامی شهر بودم و از مسائل شهر و شهرسازی، هزینه ها و اعتبارات اطلاع دارم و از توانمندی های هر سه شهرستان به طور دقیق اطلاع دارم.

وی در خصوص مردم حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد بیان داشت: مردم خوب و ارزشمندی در این سه شهرستان زندگی می کنند که از توان بالای مدیریتی، تخصصی، فنی و علمی در همه زمینه ها برخوردار هستند و بعد از نیروی انسانی در این حوزه پتانسیل ها و ظرفیت هایی در زمینه گردشگری، صنعتی، کشاورزی و توان هایی در رابطه با چهره های درخشان، نخبگان و قهرمانان وجود دارد.

وی اظهار داشت: نماینده ای که از توانمندی های این سه شهرستان اطلاع داشته باشد، به وسیله شکار فرصت ها و گرفتن امتیازها و با حضور و دفاعش از این توانمندی ها می تواند این پتانسیل ها و توانمندی ها را به رخ مسئولان بکشد.

وی افزود: زمانی که فردی از پتانسیل های حوزه محل زندگی اش آگاه باشد و راهکار را هم با توجه به سابقه مدیریتی بلد باشد و این شجاعت را داشته باشد که بدون وابستگی به هیچ گروه، حزب، دسته و افرادی که وامدارش باشند به عرصه وارد شود، اگر نام نویسی نکند به اعتقاد من خیانت کرده است.

وی افزود: من به این نتیجه رسیدم که با توجه به این شناخت، این توان و پتانسیل هایی که در کشور وجود دارد و تعهد و دلسوزی که نظام جمهوری اسلامی در رابطه با آحاد مردم و تقسیم سرمایه و اولویت ها دارد وارد صحنه شوم.

علی حسین رضایی نیا کاندیدای مجلس در مرودشت ارسنجان و پاسارگاد

وی تصریح کرد: ورود یک نماینده به مجلس شورای اسلامی بعد از اینکه مردم آن را انتخاب کردند بر اساس شرح وظایفی که در قانون اساسی ما دیده شده و بر اساس آن تعهداتی است که در کشور اسلامی ما به یک عنوان نظام دینی وجود دارد. نظام جمهوری اسلامی به مردم به عنوان یک ارزش نگاه می کند و اعتبارات و هر گونه امکانات را برای آحاد مردم می خواهد نه یک طبقه خاص.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی ثروت در پایتخت به دست عده ای خاص هزینه می شد. اولویت ها، پست ها و مقام های کشوری همه در حیطه خاندان وابسته به رژیم پهلوی و وابسته های آنها در مراکز استان ها بود و اگر ثروتی و امکاناتی از آن گروه و اقشار خاص اضاف می آمد، در بعضی مناطق به صورت بسیار ملایم هزینه می شد و محرومیت در اکثر نقاط کشور ما به چشم می خورد. روستا و مناطق عشایری کشور تقریبا از عمران، آبادانی و ثروت بویی به مشامشان نخورده بود و حق و حقوق مردم برای آنها ملموس نبود و به همان امکانات اولیه ناچیزی که به اعتبار عمل خود از طبیعت به دست می آوردند قانع بودند و زندگی بسیار ساده ای داشتند و هیچ گونه رشد و توسعه چه از نظر علمی چه از نظر عمرانی و شهرسازی در بین مردم وجود نداشت اما با پیروزی انقلاب، این رویه تغییر کرد و مردم صاحب انقلاب هستند و چون صاحب انقلاب هستند دیدگاه رهبری و مسئولان کلان نظام این است که این امکانات، اولویت ها و سرمایه ها برای توسعه و رفاه شغلی، امنیت و پیشرفت مردم هزینه بشود.

وی در خصوص عدالت نماینده بیان داشت: بر اساس قسم نامه نماینده که در اصل 67 قانون اساسی آمده،  نماینده باید عادل و امانتدار باشد و این فقط مربوط به مسائل دینی نیست و لازم است در همه زمینه ها عادل باشد.

وی افزود: یکی از موارد عادل بودن نماینده این است که در شکار فرصت و گرفتن اولویت ها و امتیازها و تقسیم آن در حوزه خدمتی خود است به گونه که مردم از امکانات کشور به طور حداقل نسبی و مساوی برخوردار شوند.

وی بیان داشت: در سه شهرستان مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد افرادی هستند که در پست های کلان استان و کشور می توانند مدیریت کنند و با فکرشان در رابطه با اشتغال و مدیریت هر نوع بحران، در شهرستان، استان و کشور نقش آفرینی کنند.

علی حسین رضایی نیا اندیدای مجلس در مرودشت ارسنجان و پاسارگاد

وی افزود: با استفاده از نیروی انسانی و امکانات طبیعی و ظرفیت های گردشگری، عمرانی، صنعتی و کشاورزی، اولویت ها و امتیازها و سیاست هایی را برای مردم این منطقه به کار گرفت و سرمایه و امتیازات رفاهی را به طور عادلانه تقسیم کرد.

وی بیان داشت: نماینده حواس جمع و نماینده ای که وابسته به قید و شرط ها نشود و سرگرم مطالبه گران نامشروع نشود، می تواند جلوی تقسیم ناعادلانه امکانات را بگیرد. نماینده باید در دفاع از مجلس که در راس امور و حق الناس است، نسبت به برقراری عدالت در همه زمینه ها اقدام نماید.

وی به بداخلاقی های انتخاباتی اشاره و بیان داشت: نماینده باید حواس خود را جمع کند که خدشه ای به نظام وارد نشود و اولین خدشه ها از سوی مطالبه گران نامشروع وارد می شود. ناپرهیزی ها، بداخلاقی ها و بد روشی ها در شکل گیری انتخابات و عدم شناخت کاندیدا از جایگاه نمایندگی، او را خواسته یا ناخواسته در دامان افرادی قرار می دهد که با اهدافی معلوم وارد قضایای انتخابات می شوند و به  وسیله پول های کثیف به حوزه کاری یک کاندیدا  و بحث انتخابات ورود پیدا می کنند و با متاعی ناچیز، با وعده های پوچ و قول هایی که نمی شود عملی کرد، عوام فریبی ها، مبالغی پول در برابر رای، کارت شارژ در برابر رای، حلب روغن در برابر رای و مسائلی که انسان شرمش می شود که از آنها یاد کند، شرف، حیثیت و رای مردم را لکه دار می کنند. به طمع قدرت و ثروت هزار نفر، دو هزار نفر و پنج هزار نفر را در تالارها و رستوران های داخل شهر و خارج شهر با دعوت قبلی جمع کنند و بعد آن کاندیدا صحبتی کند و بعد شام دهند و پشت سر آن هم مطالبه گران نامشروع رای را از مردم می گیرند.

وی افزود: مردم مراقب هستند و مسئولان نظام تیزبین هستند و این حرکات و شیوه های غلط از نگاه رهبر فرزانه ما و از نگاه چشم های تیزبین مسئولین آگاه، ناظران و مردم پنهان نمی ماند.

وی افزود: اگر عده قلیلی به واسطه این سیاه نمایی ها و این شیوه های غلط گرایشی پیدا کنند به صورت موقت است و در روز رای گیری نظاره گر اعمال کاندیدا و طرفدارانشان هستند و  به کسانی رای خواهند داد که در چارچوب نظام اسلامی، شرعیات، حفظ اخلاقیات و حفظ امانت مردم، شرافت و حقوق مردم گام برداشتند، رای خواهند داد و به سینه کسانی که برای اخذ رای به هر شیوه ای متصل خواهند شد دست رد خواهند زد.

وی عنوان داشت: ما وظیفه داریم برای کوری دشمنان و کشیدن دندان طمع دشمنان از تسلط بر کشور، جلوگیری از رخنه و در خصوص تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و داشته های خود، مردم را آگاه کنیم که اولا در انتخابات حضور یکپارچه داشته باشند و ثانیا برای حفظ قداست شان یک رای مشروع به صندوق بیندازند.

رضایی نیا افزود: اگر کسی با وعده و وعید و شام و ...   به کاندیدی رای داد و آن کاندیدا با این شیوه به مجلس رفت، آن شخص دیگر نمی تواند در برابر این کاندیدا مطالبه گر حقیقی باشد و آن نماینده پیش خودش اعلام می کند من یک رای از شما گرفتم و دستمزد شما راهم دادم و دیگر حق و دینی گردن من نیست.

وی بیان داشت: بعضی از دلنگرانی ها، ناامیدی ها و شکوه های مردم نسبت به حضورشان در انتخابات و عملکرد گذشته عبارت است از اینکه حس مطالبه گری افراد جامع دست عده ای قلیل افتاده که وامدار نماینده هستند و در پول هایی که معلوم نیست از کجا برای این کاندیدا هزینه می شود همکاری دارند.

وی بیان داشت: بسیاری از جوانان برای ابتدایی ترین مسائل زندگی شان و برای ازدواج و شروع زندگی در یک کلبه محقر مشکل دارند و با هزینه شام های انتخاباتی زوج های زیادی می توانند زندگی خود را شروع کنند. شور انتخاباتی خیلی خوب است، حضور مردم در صحنه بسیار عالی است ولی تبلیغات باید با حفظ دین و شرف انسان، با راهکارهای صحیح، با حفظ ارزش های انقلاب و کرامت مردم تبلیغات همراه شود و توانمندی کاندیدا اعلام شود و مردم در انتخابات آزاد باشند و کاندیدا اجازه ندهند کسی از وجودشان سوء استفاده کند و اجازه ندهند کسانی که مطالبه گر نامشروع هستند در جرگه کاری شان وارد شوند.

وی اظهار داشت:  ما نباید اجازه دهیم شیوه های غلط در کشور ما و مخصصا در حوزه انتخابیه ما شیوع پیدا کند چرا که اگر شیوع پیدا کرد فردا فرزندان ما با همین شیوه کشور را اداره خواهند کرد و ما باید شیوه های صحیحی را که از امام، رهبری و شهدا یادگرفته و یاد می گیریم به نسل بعد و فرزندان مان منتقل کنیم.

وی افزود: به تعبیر امام خمینی(ره) نباید اجازه دهیم انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد و بعضی از این ناهلان و نامحرمان همین کسانی هستند که به طمع قدرت و ثروت، بتوانند پست هایی را در این سه شهرستان و استان و کشور به وسیله ایجاد وامداری برای نماینده تصاحب کنند.

وی افزود: اعتقاد من این است که مردم ما وفادار، محجوب، بی توقع هستند و بعد از لطف خدا نگاه شان به شجاعت، کرامت، عدالت، قضاوت، حرکت و فعالیت مسئولانی است که با شکار فرصت ها می توانند در پیشرفت اشتغال، امنیت، مسائل آموزشی و فرهنگی آنها موثر باشند.

علی حسین رضایی نیا

وی بیان داشت: خدمات دولت های گذشته تاکنون را تحسین برانگیز می دانم چرا که دولت های گذشته هرچه در توان داشتند، برای احقاق  حق مردم در زمینه سیاست های داخلی، سیاست های خارجی و استفاده از امکانات به کار گرفتند.

وی بیان داشت:  در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، تمام دنیا با ما دشمن بودند و به محض اینکه خواستیم روی پای خودمان بایستیم، هشت سال جنگ خانمان سوز را بر ما تحمیل کردند و نیروی انسانی ما با کل دنیا مقابله کرد که آنها می خواسنتند با دین و شرف و استقلال و آزادی ما مقابله کنند و مردم با رشادت در جنگ پیروز میدان شدند. پس از آن در دوران سازندگی شدیدترین فشارها توسط کشورهای خارجی و دشمنان ما بر این کشور و این مردم اعمال شد و تمام دنیا به ما ستم و ما را تحریم کردند و باعث شدند که خیلی از راهکارهی علمی، اقتصادی ما نیمه کاره رها شود و چرخ اقتصادی ما در خیلی موارد لنگ بماند و من معتقدم دولت ها تا به الان از فرصت ها استفاده کردند و شاید در سیاست گذاری ها و اینکه توسط مسئولین به گونه ای عمل شده که آن طور باید و شاید از فرصت ها داخلی و توان و پتانسیل های اقتصادی و راهکارهایی که در رابطه با بالا بردن تولید بهره وجود دارد استفاده نشده است ولی ما نمی توانیم برتری ها و توفیقاتی هم که تاکنون داشتیم نادیده بگیریم و در زمینه های گوناگون توفیقا چشم گیری داشتیم.

وی افزود:  به نظرم رویکرد دولت باید بر مبنای فرمایشات رهبری، توان مردم و امکانات داخلی باشد تا ما بتوانیم با اراده ملت و توجه به ارزش های دینی، یک کشور پویا، مستقل و خودکفا باشیم و در اکثر اقلام صادر کننده باشیم و باید از کالاهایی که به عنوان کالاهای غربی و خارجی، با هدف حفظ اشتغال خارجی ها و ضربه زدن به اقتصاد داخلی وارد کشور می شود جلوگیری کنیم.

رضایی نیا بیان داشت: مردم باید امانتدار خوبی باشند، صحیح فکر کنند و صحیح انتخاب کنند و ما کاندیدا هم باید امانتدار رای و شرافت مردم و حافظ خون شهدا و حافظ مملکت باشیم که از قدیم الایام همواره با رشادت افرادی حفظ شده است.

وی بیان داشت: ما نباید کاری کنیم که عملکرد بد ما در عزم راسخ مردم خداجوی و کسانی که به کشورشان وفادار هستند رخنه ایجاد کند و مردم نسبت به عملکرد ما و نسبت به نظام دلگیر شوند و وظیفه ما ایجاد آرامش است.

وی بیان داشت: اگر اینه ما با ورود به انتخابات به عنوان نماینده مردم انتخاب شدیم و با عملکرد خوب مان و با استفاده از فرصت ها برای توفیق مردم و آرامش آنها تلاش کردیم کاری خدایی کردیم در غیر این صورت باعث سلب آرامش مردم شده و در پیشگاه مردم و خداوند ضرر و خیانت کرده ایم.

نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان