کد خبر: ۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۸۹

تظاهرات ضد مبارک در کشورهای مختلف

در حالی که مردم در مصر ضد مبارک به پاخواسته اند، مردم دیگر کشورها برحمایت از قیام مصری ها تاکید می کنند.

هزاران نفر از مردم ایتالیا دیروز با برپایی تظاهرات در شهرهای تورین و میلان، کناره گیری دیکتاتور مصر را از قدرت خواستار شدند.

تظاهرکنندگان ضمن ابراز همبستگی با اعتراضات مردمی در مصر و دیگر کشورهای عربی؛ در شعارهایی ضد مبارک تاکید کردند، مبارك باید قدرت را رها كند. 

تظاهرات در پراگ
در همین حال دیروز پراگ پایتخت جمهوری چک هم صحنه تظاهرات ضد مبارک بود.

تظاهرات کنندگان با تجمع در برابر سفارت مصر در شهر پراگ با دادن شعارمرگ بر دیکتاتور ، مبارک برو به جهنم کناره گیری وی را از قدرت خواستار شدند. 

تظاهرات مردم برلین  و فرانسه 
برلین پایتخت آلمان هم دیروز شاهد تظاهرات مردم در حمایت از قیام ملت مصر ضد مبارک بود.

صدها نفر از اتباع مصر هم در فرانسه با تجمع در برابر سفارت کشورشان در پاریس برکناری فوری حسنی مبارک از قدرت و خروج وی را از مصر خواستار شدند. 

تظاهرات در لبنان و طرابلس
لبنانی های هم در حمایت از قیام مردم مصر با راهپیمایی مقابل سفارت مصر در بیروت ، با حمل تصاویری از حسنی مبارک در کنار ایهود اولمرت نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی ، مبارک را خادم صهیونیست ها توصیف و بر سرنگونی وی تاکید کردند.

در طرابلس نیز صد ها لبنانی پس از نماز جمعه در مرکز این شهر ضد مبارک تظاهرات کردند. 

حمایت مردم ترکیه از مصری ها
هزاران نفر از مردم ترکیه نیز دیروز پس از اقامه نماز جمعه در استانبول ، در حالی که علیه حسنی مبارک رییس جمهوری مصر شعار می دادند، وی را \'فرعون مصر\' و \'نامبارک\' خواندند و سیاست های همسوی قاهره با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
تجمع در نیویورک
در نیویورک نیز صدها نفر با تجمع در میدان تایمز این شهر و حمل پارچه نوشته هایی که روی آنها نوشته شده بود " آمریکا باید کمک به رژیم مبارک را متوقف کند" و " مصری ها متحد شدند و هرگز شکست نخواهند خورد"،کناره گیری مبارک را از قدرت خواستار شدند. 
                                 
حامیان مصری ها در بحرین، مالزی،، مغرب؛افریقای جنوبی
هزاران نفر از حامیان قیام مصر و همچنین سرنگونی مبارک ، در منامه پایتخت بحرین ، کوالالامپور پایتخت مالزی ،رباط پایتخت مغرب و پروتوریا پایتخت آفریقای جنوبی ، پس از برگزاری نمازجمعه با برپایی تظاهرات مقابل سفارتخانه های مصر ، ضمن حمایت از قیام مردم مصر، بر کناره گیری مبارک از قدرت تاکید کردند. 

حمایت مردم ایران از قیام مصری ها
نمازگزاران تهرانی نیز دیروز پس از اقامه نماز جمعه كه به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد، در حمایت از نهضت بیداری كشورهای اسلامی راهپیمایی كردند. 

این راهپیمایی از خیابان قدس دانشگاه تهران آغاز ‌شد و با تجمع در میدان فلسطین در حمایت از نهضت بیداری مردم مصر و دیگر كشورهای اسلامی به پایان رسید. 

مردم سایر شهرهای ایران اسلامی هم پس از اقامه نماز جمعه با شركت در راه‌پیمایی‌های خودجوش حمایت خود را در حمایت از قیام مردم مصر علیه رژیم حسنی مبارك اعلام داشتند.

انتهای پیام/70

برچسب ها: مبارک
نظرات بینندگان