کد خبر: ۸۴۹۳۰
مجلس آینده باید در حوزه اقتصاد بیشتر تلاش کند و برای حراست از امنیت کشور همکاری کند و نمایندگان بدانند که این چهار سال به سرعت خواهد گذشت. رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تأکید کرد: فرایند حضور مردم در انتخابات نشان داد که به سرنوشت نظام حساسیت دارند.
تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
به گزارش شیرازه، محمدرضا باهنر در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: تکرار حماسه انتخابات پس از 37 سال پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار ارزشمند است و طراوت و شادابی و باور مردم را به صندوق های رأی نشان می دهد به ویژه حضور جوانان و باور آنها بسیار مهم است.


وی افزود: این حضور در اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران، ارتقای جایگاه بین المللی و نمایش مردم سالاری دینی بسیار مؤثر است و نتیجه انتخابات هم در همه شئون زندگی آنها اثر ملموس دارد و اگر چه برخی گلایه ها و مشکلات هم وجود دارد اما مردم به اصل نظام اعتقاد و ایمان دارند.

باهنر گفت: مردم وظیفه اصلی خود را حضور در صحنه می دانند و بر این باورند که این حضور مؤثر است و مشارکت 60 درصدی در انتخابات در این منطقه بی نظیر و در دنیا هم کم نظیر است و نشان دهنده رویکرد جدی مردم در استفاده از حق اساسی خودشان است.

وی افزود: این حضور اجازه نمی دهد خواب های آشفته دشمنان تعبیر شود و امروز که کشور ما در منطقه ناامن قرار دارد اما جزیره امنی است و در این شرایط برگزاری این انتخابات بر اقتدار نظام می افزاید.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس در این دوره بسیار بیشتر از پیش بینی ها بود اما کسانی هم که صلاحیت آنها احراز نشد یا رد صلاحیت شدند به معنی حذف آنها نیست بلکه می توانند در دیگر عرصه ها نقش آفرینی کنند و البته باید قانون انتخابات در مجلس آینده کاملتر شود و واژه های عدم التزام به قانون اساسی یا اسلام واژه های کلی است که باید به خوبی تفسیر شود تا حقی از کسی ضایع نگردد.

باهنر در ادامه افزود: نامزدها، احزاب و طرفداران آنها باید هم اخلاق شکست و هم اخلاق پیروزی را تقویت کنند و از این به بعد با همدلی و سازندگی به وظایف خود در برابر جامعه، دولت و نظام عمل کنند و نماینده بصیر کسی است که از دولت در جهت خدمتگزاری به نظام و ملت حمایت می کند و اگر هم اشکالی مشاهده کند به وظایف نظارتی خود عمل خواهد کرد.

نمایندگان مجلس باید نقشه راهی را طراحی کنند که دولت بتواند با کارآمدی بیشتری خدمت رسانی کنند.

وی گفت: مجلس نهم تلاش می کند که لایحه بودجه و برنامه ششم را تصویب و نهایی کند و باید مجلس دهم بر آن نظارت کند.

باهنر افزود: در انتخابات همه در پای صندوق های رأی حاضر شدند و کسانی هم که تجربه قهر داشتند این دفعه به میدان آمدند و همه کنشگران سیاسی به این نتیجه رسیدند که باید وارد عرصه شوند و در چارچوب قانون و نظام فعالیت کنند و قهر و تحریم تأثیری ندارد.

وی گفت: مجلس آینده باید در حوزه اقتصاد بیشتر تلاش کند و برای حراست از امنیت کشور همکاری کند و نمایندگان بدانند که این چهار سال به سرعت خواهد گذشت.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: البته چون نظام حزبی قوی نداریم و کارها به صورت سیستماتیک پیش نمی رود، گاهی رفتن افراد تعیین کننده است که امیدواریم همه بتوانند در مسیر خدمت به نظام و مردم ایران موفق باشند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تأکید کرد: مردم در انتخابات 7 اسفند با شناخت رأی دادند که قابل تحسین و ستایش است.

سید محمدصادق خرازی هم در این برنامه گفت: این آرای مردم از ابعاد مختلف قابل ارزیابی و تبیین است و به تقویت جایگاه بین المللی و منطقه ای کشور کمک می کند.

وی افزود: مردم ایران وارث تمدنی دیرین هستند که بنیاد تمدن های جهانی را تشکیل می دهد و باید مجلس شورای اسلامی بسترهای لازم را برای تقویت این هویت فراهم آورد و به حقوق شهروندی هم در همه عرصه ها توجه کند.

خرازی گفت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه ای پرآشوب دارای بالاترین سطح امنیتی است و باید همه به فکر رفع مشکلات دولت، مردم، جامعه باشند و تلاش کنند.

وی افزود: انتخابات با شکوهی برگزار شد که آحاد مردم شرکت داشتند اما انتخابات دیگر تمام شده است و باید دست دوستی و محبت به دولت دهند که می خواهد مشکلات جامعه را حل کند و در سطح بین المللی و منطقه ای برای اقتدار کشور تلاش کند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: دیگر روز رجزخوانی نیست و باید بحث های حیدری- نعمتی را کنار بگذارند و به آرای مردم هم احترام کنند.

خرازی افزود: مردم برداشت و شناخت دقیقی از مسائل منطقه دارند و به استقلال خود می اندیشند و امنیت می خواهند و این انتخابات جلوه ای از پدیده ملت- دولت است که در نام گذاری امسال هم دیده می شود.

وی گفت: هم کیفیت رأی مردم و هم کیفیت حضور آنها بسیار قابل تحسین است و حتی کسانی که به هر دلیلی تجربه قهر یا تحریم انتخابات را داشتند در این دوره به پای صندوق های رأی آمدند و از این حق خود استفاده کردند.

خرازی افزود: مجلس شورای اسلامی نباید دنبال مباحث سیاسی سبک برود بلکه باید به همه حقوق مردم و همه آرمان های نظام تعهد داشته باشد.

وی گفت: مردم با اخلاق آمدند و ادبیات تحریم از جامعه رخت بر بست و مردم ما به بلوغ سیاسی و رشد و آگاهی بالایی رسیدند و باید از مقام معظم رهبری هم سپاس ویژه داشته باشیم که این پدیده را در جامعه نهادینه کردند.

منبع: مشرق
نظرات بینندگان