کد خبر: ۸۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

نمایشگاه «ویترای» و «هفت سین» در نگارخانه پرنیان کازرون برپا شد

نمایشگاه ویترای (نقاشی روی شیشه) و هفت سین با حضور جمعی از هنرمندان و فعالان فرهنگی شهرستان در نگارخانه پرنیان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون برپا شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از "کازرون خبر"، نمایشگاه ویترای (نقاشی روی شیشه) و هفت سین با حضور جمعی از هنرمندان و فعالان فرهنگی شهرستان در نگارخانه پرنیان  اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون برپا شد.

این نمایشگاه حاصل تلاش سرکارخانم یگانه عطریان دانشجوی رشته گرافیک دانشگاه دولتی یزد است که در دو سبک کاملاً متفاوت، انتزاعی و اسلامی، ارائه شده است.

نگارخانه پرنیان کازرون

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون ضمن ابراز خرسندی از برپایی دو نمایشگاه هفته های اخیر، هنر اسلامی را تجلی وحدت در عالم کثرت دانست که به توحید و یگانگی ختم می‌شود و اظهار داشت: ظهور هنرهای اسلامی و قوت گرفتن آن در میان هنرمندان جوان، با ارائه مفاهیم آسمانی و روحانی در آثارشان، می تواند فرهنگ بومی و آیین ها و سنن ایرانی  را نیز به شکل کاملا زیبا وهنری پوشش دهد.

صادقی با تاکید بر اینکه گوهر اصلی هنر اسلامی تعالی بخشیدن به مخاطب است بیان داشت: در دو دهه اخیر شاهد ظهور هنرمندانی بوده ایم که خلق آثار هنری با تکیه بر عنصر عرفان و دستمایه قرار دادن دو عنصر عاطفه و شهود، با هدف تامل و اندیشه و تعالی بخشیدن به مخاطب، به سمت و سوی وحدت گام برمی‌دارد و مخاطب را به تدبر وا می‌دارد و درست در نقطه مخالف هنر غربی که به سمت ایجاد حس لذت و خوشایند بودن مخاطب گام برداشته، قرار می گیرد.

یگانه عطریان

یگانه عطریان در حاشیه این مراسم هدف از برپایی چنین نمایشگاهی را پیوند در دو سبک «انتزاعی» و «اسلامی» خواند و تاکید کرد:  سعی کرده ام با ارائه کار با دو سبک  متفاوت، تفاوت ها و زیبایی های هر کدام را نشان می دهم تلاشم بر این بوده است که خطوط اسلامی که چقدر  پیچ و تاب دارد نمایان شود چرا که امروز مردم، هنر اسلامی را به گونه‌ای کنار گذاشتند و کاملا اروپایی شده اند و بد نیست در گوشه ای از خانه، طرح سنتی با رنگ‌های آرام بخش باشد.

وی افزود: در کارهای که انتزاعی هستند از یک سری خطوط که به سبک «دو دل» معروف است استفاده کرده‌ام هر چند که هفت سین هم باز از طرح های سنتی و انتزاعی رنگ و لعاب گرفته است.

ویترای

عطریان در پایان خاطرنشان کرد: آرزو دارم به روزهایی برسیم که همگی ما درک درستی از هنر داشته باشیم نه تنها در حیطه ی هنر، بلکه در هنر چگونه زندگی کردن فهم صحیح کسب کنیم.

نظرات بینندگان