کد خبر: ۸۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴

بازرس وزارت کشور عملکرد ستاد انتخابات فارس را بررسی می کند

در پی اعتراض تعدادی از کاندیداهای خبرگان و مجلس شورای اسلامی به نحوه عملکرد ستاد انتخابات استان فارس، بازرس ویژه وزارت کشور در شیراز به سر می برد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، به دنبال گزارش تاریخ 9 اسفند شیرازه مبنی بر ناتوانی ستاد انتخابات استان فارس در تجمیع آراء و همچنین اعلام دیرهنگام نتایج انتخابات خبرگان رهبری، این بار موضوع اعلام متناقض تعداد آراء ماخوذه حوزه انتخابیه شیراز، پرده دیگری از ضعف دست اندرکاران انتخابات در استان را رو کرد.

هادی پژوهش معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس و رئیس ستاد انتخابات استان شنبه شب، یعنی یک روز پس از انتخابات، در جمع خبرنگاران تعداد آراء ماخوذه را 603153 رای اعلام کرد که طبق آن، بهرام پارسایی و فرج الله رجبی مستقیما به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کردند و آقایان، مسعود رضایی، علی اکبری، جعفر قادری و حسین نجابت به دور دوم راه یافتند. 2 روز بعد اما، ناباورانه تعداد آراء ماخوذه 5 هزار رای افزایش یافت. فرمانداری شیراز ظهر روز دوشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد، تعداد آراء ماخوذه 608024 رای است و مسعود رضایی به عنوان نفر سوم به طور مستقیم راهی خانه ملت شد. شنیده ها حاکی از آن است، نماینده وزارت کشور برای بررسی شکایات و اعتراضات برخی کاندیداها در این خصوص، به شیراز سفر می کند و برخی صاحب نظران بر این باورند با توجه به عدم دقت دست اندرکاران کم تجربه در شمارش آرا، تعداد آرا با حضور بازرس محترم وزارت کشور دستخوش تغییراتی شود که در این صورت برای سومین بار اقدامی ناباورانه و دور از انتظار رخ خواهد داد.

شایان ذکر است اخیرا فیلمی از سوی طرفداران مسعود رضایی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که در آن وی می گوید؛ با استاندار فارس ملاقات کردم و از خواسته ام چناچه آقای استاندار صلاح بدانند حاضرم به عنوان رئیس ستاد انتخابات علی اکبری، همه تلاش خود را برای ورود نفر چهارم لیست امید به مجلس بکار گیرم. قابل ذکر است در این فیلم، شواهد و مستندات بسیار روشنی از فعالیت های انتخاباتی مسئولین ارشد استان به نفع یک جریان خاص دیده می شود و تاکنون تکذیبیه ای در این خصوص و فیلم منتشره منسوب به آقای رضایی صادر نگردیده است.

با توجه به موجود بودن فیلم در دفتر تحریریه سایت شیرازه، در صورت نیاز دستگاه های نظارتی اعم از شورای نگهبان و سایر مراجع قضایی تقدیم خواهد شد.
نظرات بینندگان