کد خبر: ۸۵۰۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

عطاری‌ های شیراز تعطیل می‌شوند/ در استفاده از داروهای سنتی افراط‌ و تفریط نشود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: عطاری‌ها در صورت عدم استفاده از دانشجویان داروسازی در کنار خود تعطیل خواهند شد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمدهادی ایمانیه شب گذشته در حاشیه همایش ملی طب و داروسازی سنتی ایرانی مبتنی بر شواهد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به امضای تفاهم‌نامه با معاونت آموزشی وزارت بهداشت، پایگاه طب سنتی در شیراز به‌عنوان قطب شماره پنج کشور شناخته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: عطاری‌ها در صورت عدم استفاده از دانشجویان داروسازی در کنار خود تعطیل خواهند شد.

وی با اشاره به پسوند این همایش که مبتنی بر شواهد عنوان‌شده است، افزود: این عنوان که نشان‌دهنده هدف همایش است این نکته را به ما یادآوری می‌کند که نباید در استفاده از داروهای سنتی راه افراط‌ و تفریط پیموده شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگرچه در کشور باید میراث گذشتگان احیا شود، اما عاقلانه و شرعی آن است که تمام موارد را دنبال کنیم و آنچه را که بر اساس شواهد مورد قبول واقع‌شده، پذیرفته شود.

وی ادامه داد: بهترین راه‌حل برای جداسازی طب سنتی و مدرن کار کردن بر اساس شواهد است.

ایمانیه یادآور شد: سازمان بهداشت جهانی پذیرفته است که گیاهان دارویی که بیش از 150 سال مورد استفاده مفید قرار گرفته باشد، نیاز به آزمایش مجدد نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: کار خوبی که در شیراز در حال اجرا است این است که پایان‌نامه بسیاری از دانشجویان طب سنتی بر مبنای شواهد نوشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر آن هستیم که در سال‌های آینده این همایش به‌صورت بین‌المللی برگزار شود.

ایمانیه گفت: بیش از 200 نوع طب سنتی در تاریخ فارس وجود دارد که کتاب‌هایی نیز در این زمینه برجای ‌مانده است.

دبیر این همایش نیز اظهار کرد: از 330 مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش 86 مقاله به‌صورت پوستر و 18 مقاله به‌صورت سخنرانی ارائه می‌شود.

علیرضا صالحی افزود: این همایش سه‌روزه تا جمعه این هفته ادامه خواهد داشت.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سعید
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
0
باسلام
از مدیریت محترم سازمان علوم پزشکی جناب دکتر ایمانیه بزرگوار خواهشمندیم به جای رسیدگی به مسائل عطاری وپزشک خانواده و....فکری هم به حال بیماران اعصاب وروان وخانواده های آنها بکنند اگر سری به بیمارستاناعصاب وروان ابن سینا وحافظ بزنیدشدیداًمردم با کمبود تخت مواجه هستندوهرروز باید برای رزرو تخت مراجعه داشت بیمارستان محرری هم که باجگاه هست وواقعاًامکانات ومسیر رفت وآمدآن مشکلاتی دارد.امیدواریم از این همه اراضی ملی دراستان فارس درصدی هم برای ساخت بیمارستان اعصاب وروان یا بیماران فراموش شده اعصاب وروان که روز به روز هم روبه افزایش است بکنید .ازمدیریت محترم پایگاه خبری شیرازه هم خواهشمندیم گزارش منطقی ومستندی را دراین خصوص تهیه نمایند ومشکلات مردم وعلی الخصوص خانواده های این عزیزان رامنعکس نمایند .باتشکر