کد خبر: ۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۸۹

اسلام هراسی و ایران هراسی ادامه دارد

اخوان المسلمون: و يؤكد الإخوان المسلمون اتفاقهم التام مع الرغبة الشعبية الواضحة في أن تكون مصر دولةً مدنيةً ديمقراطية ذات مرجعية إسلامية

 

واکنش رسانه های جمعی وابسته به غرب نسبت به وقایع ان روز گذشته مصر نشان می دهد که غرب، بویژه آمریکا و اسرائیل از روی کار آمدن دولت اسلامی در مصر شدیدا نگران هستند. نگاه تحلیلی به واکنش رسانه های آنها سیاست غرب در مواجه با بیداری اسلامی در شمال آفریقا و کشورهای عربی را نشان می دهد.
 
در روزهای نخستین شروع اعتراضات مردمی، غربی ها تلاش کردند تا با جانبداری از مهره های خود در این کشورها به ویژه تونس و مصر مانع ازایجاد تغییر شوند تا جاییکه هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه آمریکا مدعي شد كه طي 30 سال اخير آمريكا به دفاع از دموكراسي در مصر پرداخته و اكنون نيز حاضر است با كمك به مبارك ، اصلاحات سياسي و اقتصادي در مصر صورت دهد. با شعله ور ترشدن اعتراضات، غرب و به ویژه امریکا در ادبیات خود تجدیدنظر کرده و خود را طرفدار مردن نشان دادند: کاخ سفید، در بیانیه ای رسمی خواستار «گذار آرام» به سوی دولتی در راستای آمال مردم مصر شد و مقامات اسرائیل و آمریکا صراحتا از روی کار آمدن دولتی اسلامی با مواضعی شبیه به ایران ابراز نگرانی کردند.
 
به نظر می رسد؛ غربی ها در مواجهه با اعتراضات مردمی، دو هدف اسلام هراسی و ایران هراسی  را در سیاست های رسانه ای خود در پی گرفته اند.
 
اسلام هراسی
اگرچه غربی ها به ظاهر در آخرین مواضع خود، به حمایت از مردم مصر پرداخته اند، اما عملا به دنبال بر روی کار آوردن افرادی مانند عمرسلیمان هستند  که رابطه خوبی با سران غرب دارد. تا جاییکه "بنیامین بن الیعازراز سران رژیم صعیونیستی، «عمر سلیمان»، رییس سازمان اطلاعات مصر را که از سوی حسنی مبارک به عنوان معاون رییس جمهور معرفی شده، تنها مهره باقی مانده برای اسراییل در عرصه سیاسی مصر می داند.
 

 

 
همچنانکه در خبرهای روزهای گذشت نیز آمد، خبرنگار بی بی سی فارسی در قاهره ، به میان معترضین مصری می رود و در پوشش سوالات مثلا بیطرفانه خود، با یادآوری احتمال روی کار آمدن دولتی اسلامگرا پس از مبارک در مصر، ضرورت رعایت احکام اسلامی و اجرای قوانین اسلام در مصر آینده را به آنان گوشزد می کند و آنها را از انقلاب علیه مبارک می ترساند.اینه نمونه هایی از سوالات خبرنگار این شبکه است:
• از ظاهر شما مشخص است که شما یک زن جوان مصری سکولار و غیر مذهبی هستید. نمی ترسید که پس از مبارک دولت اسلامگرا روی کار بیاید؟
• فکر نمی‌کنید حکومت بعدی شما را مجبور کند که حجاب را رعایت کنید‌؟
 
ایران هراسی
فاکس نیوز در گزارش های خود درباره مصر، در عکسی جلعی، مصر را همسایه ایران و سوریه نشان می دهد.
 
 
بعید به نظر نمی رسد، فاكس‌نيوز تفاوت عراق و مصر را تشخيص ندهد. هافینگتون پست دراین باره آورده است: در حالي كه اين نقشه در ظاهر يك "گاف" ساده به نظر مي‌رسد كه كاملا حق هر رسانه‌اي از جمله شبكه‌هاي تلويزيوني است، و در حالي كه ما نيز اين احتمال را كه چنين اشتباهي مي‌تواند اقدام شرورانه‌اي از جانب اين شبكه تلويزيوني و دست‌اندركاران آن با بهره‌گيري از مهارت‌هاي فتوشاپ باشد، ناديده بگيريم، چنين اشتباهي يك گاف قديمي است كه امروز مجددا بخش اعظمي از مطالب توييتر، اين شبكه بسيار پركاربر را به خود اختصاص داده است.
 
به راستی آیا هدف فاکس نیوز از چسباندن مصر به ایران چیست؟ آیا می خواهد به مخاطب خود القا کند که مصر در کنار ایران است و غرب ستیز شدن مصری ها به تبعیت از مردم ایران و سوریه موضوعی بسیار خطرناک برای امنیت اسرائیل است؟
 
اما ایران هراسی به همین جا ختم نمی شود.  بعد از بیانات رهبری در نمازجمعه تهران و انتشار بیانیه ای از سوی یک سایت اینترنتی انگلیسی؛ رسانه های غربی و فریب خوردگان داخلی شان، سعی کردند تا جنجال دیگری را به راه بیاندازند و حرکت مردم مصر را حرکتی جلوه دهند که هیچ ربطی به انقلاب اسلامی ایران نداشته و صرفا به خاطر مشکلات اقتصادی و سیاسی درون خود مصر است.
 
رهبر انقلاب در بیانات خود پیش بینی کرده بودند که رسانه های دشمن، این چنین درصدد تفرقه افکنی برخواهند آمد: « بوقهای تبلیغاتی دشمن مانند همیشه فریاد خواهند كرد كه ایران میخواهد دخالت كند، میخواهد مصر را شیعه كند، میخواهد ولایت فقیه را به مصر صادر كند و میخواهد و میخواهد... این دروغها را سی سال است میگویند تا ملتهای ما را از یكدیگر جدا و از كمك یكدیگر محروم كنند ومزدوران آنها هم آن را تكرار میكنند. «يُوحِی بَعْضُهُمْ إِلَى بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا  وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ مَا فَعَلُوهُ  فَذَرْهُمْ وَمَا يَفْتَرُونَ»(9). با این ترفند‌ها، هرگز وظائفی را كه اسلام بر دوش ما گذاشته است رها نخواهیم كرد.»
 
بلافاصله بعد از سخنان رهبر انقلاب رسانه های غربی با استناد به بیانیه ای غیرمعتبر، این طور القا کردند که اخوان المسلمون به دنبال برپایی حکومتی مبتنی بر اسلام نیست. درحالیکه سایت رسمی گروه اخوان المسلمون مصر در بیانیه روز پنج شنبه خود صراحتا می گوید که به دنبال برپایی حکومت دموکراسی بر پایه اسلام است: "و يؤكد الإخوان المسلمون اتفاقهم التام مع الرغبة الشعبية الواضحة في أن تكون مصر دولةً مدنيةً ديمقراطية ذات مرجعية إسلامية".
 
با نگاهی به رفتار غرب و رسانه های آنها در قبال تحولات اخیر خاورمیانه و شمال آفریقا، بیش از پیش در می یابیم که برای دولتمردان غربی اهداف استعماری نسبت به خواسته های مردم منطقه اولویت دارد.
منبع:الف
انتهای پیام/10
نظرات بینندگان