کد خبر: ۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۸۹

گزارش سفر دانشجویان به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برای حمایت از حرکت طلبه‌ی سیرجانی+عکس

با جمع شدن دوستان در تاریخ 13 بهمن روبروی بسیج دانشجویی استان حرکت خود را به سوی محل تحصن اقای جهانشاهی آغاز کردیم و با اقامه ی نماز صبح در حرم حضرت معصومه و زیارت جمکران مسیر خود را به سمت حرم عبدالعظیم ادامه دادیم.قریب به 500 متر مانده به حرم از اتوبوس پیاده شدیم

 

دانشجویان دانشگاه های شیراز در سفر به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از اقدام این طلبه سیرجانی در مبارزه با مفاسد اقتصادی حمایت کردند.

به گزارش شیرازه دانشجویان ماجرای سفر خود را اینگونه شرح می دهند:



مدتی می گذشت که طلبه ی سیرجانی به پا خواسته و با حرکت هایی هرچند ساده  تنه ای به بدنه ی فساد موجود در کشور زده بود و خبر های او جسته، گریخته به ما می رسید، در ابتدا برای روشن شدن حرکات او و هدفش از این کارها تحقیقاتی انجام دادیم و مطالعاتی داشتیم که حاصلی از آن را طی یک مطلب در نشریه ی پاتک که در پنج دانشگاه بزرگ شیراز و نیز نماز جمعه پخش می شود انعکاس دادیم و تصمیم گرفتیم تا در شماره ی بعد مصاحبه ای با ایشان داشته باشیم که این تصمیم مقدمه ای شد برای تصمیم گیری حرکتی بزرگ تر و آن دیدار جمعی از عدالت خواهان شیرازی با ایشان بود.



در ابتدا بیانیه ای از طرف پنج بسیج دانشجویی شیراز به صورت مشترک صادر شد و در رسانه ها انعکاس یافت و بعد از آن  با پخش برشورهای تبلیغاتی معرفی طلبه ی سیرجانی و بیانیه ی بسیج دانشجویی در نماز جمعه ی شیراز و برخی هیئات مذهبی کار را ادامه دادیم.

با جمع شدن دوستان در تاریخ چهارشنبه 13 بهمن ماه روبروی بسیج دانشجویی استان حرکت خود را به سوی محل تحصن اقای جهانشاهی در حرم عبدالعظیم حسنی آغاز کردیم و با اقامه ی نماز صبح در حرم حضرت معصومه و زیارت جمکران مسیر خود را به سمت حرم عبدالعظیم ادامه دادیم و ساعتی قبل از نماز ظهر پنج شنبه 14 بهمن خودرا به حرم مقدس عبدالعظیم حسنی رساندیم.



قریب به 500 متر مانده به حرم از اتوبوس  پیاده شدیم و با پخش برشورهای سفرمان در جمعیت و بازار پا به حرم  گذاشتیم، صحنه ی زیبای بارش برف و حضور جوانانی همراه با پرچم و سر بند زیر این برف ها که برشور تبلیغاتی سفر خود را پخش می کردند چشم همگان را به تعجب وا می داشت.

بعد از اقامه ی نماز به محل تحصن حجت السلام جهان شاهی رسیدیم و با استقبال اقای جهان شاهی و جمع همراه ایشان از ما (جمعی که برخی از انها نیز از ایشان کم نداشتند فقط اقای جهانشاهی السابقون آنها بود، یک جانباز ترکمن که در ترکمن صحرا به پا خواسته بود و چند جوان تهرانی که به یاران جهان شاهی تبدیل شده بودند) به علت کوچکی خیمه ی اقای جهان شاهی و همراهشان به حسینیه ای رفتیم که متعلق به سردبیر نشریه ی یالثارات الحسین اقای محتشمی بود مردی گمنام اما با اخلاص ، جانبازی که نیمی از بدنش از کار افتاده بود.



با استقرار جمع در حسینیه و شروع صحبت با جانباز ترکمن و اقای جاهنشاهی صاحب حسینیه نیز به ما پیوست و سخن گفت، از چگونگی راه افتادن نشریه ی یالثارات الحسین و سختی های راهش و بعد از ان نیز طلبه ی سیرجانی سوالاتی از ما کرد و ما نیز از او ، که دیگر زمان ناهار شده بود .

بعد از ناهار و استراحت دوستان برای  زیارت و نماز مغرب عشا به حرم رفتند (جمعی از دوستان هم با وجود خستگی زیاد استراحت را بر خود حرام کردند و در خیمه ی اقای جاهنشاهی به گفتگو با این مرد خستگی ناپذیر مشغول شدند) و بعد از نماز دوباره با حضور دانشجویان در خیمه و پس از آن در حسینیه گفتگو ها با طلبه ی سیرجانی ادامه یافت و آن چیزی که برای ما تعجب آور بود این که بیشتر از ما اقای جهانشایی تشنه ی سخن گفتن ما و خبر دار شدن از اوضاع شیراز بود مثل اینکه نشریه ی راه  بدرستی اشاره کرده بود(مضمون) طلبه سیرجانی تحصن نکرده است بلکه پایگاهی برای رفت آمد عدالت خواهان کشور به وجود آورده است...

ساعاتی گذشت و حال نوبت به وحید جلیلی رسیده  بود که با حضور در جمع ما ، عدالت خواهان را سر خط کند، خط دهی کند (او که از آمدنش نا امید شده بودیم چون تلفنی نتوانسته بودیم چیزی به او بگوییم فقط اسم اسی به او خبر داده بودیم که می خواهیم چنین کاری کنیم و از شما دعوت میکنیم برای ما سخنرانی کنید ولی خود در سفر به ما تماس گرفت و گفت که می آیم و موجب خوشحالیمان شد).



شروع سخنان جلیلی با موضوع راهکار های عدالت خواهی در دانشگاه و سایر قشرهای فرهنگی بود که با اتمام آن دوستان تازه فهمیده بودند چقدر سوال دارند ...که گفتگوها تا آخرهای شب ادامه داشت (و ما به قول خودمان بعد از نشست تابستانه ی جنبش دوباره در خماری رفتیم و باید می رفتیم تا برنامه ریزی های جدیدی کنیم ).  

دیگر اردو به آخر های خود رسیده بود و با استراحت یکی دو ساعته ی دوستان مسیر برگشت را پی گرفتیم و  به شیراز آمدیم تا با روح  و جانی تازه و نیز فهمی نو و عمیق شروع به کار کنیم. 

بیانیه ی بسیج های دانشجویی فارس در حمایت از طلبه ی سیرجانی و اعزام کاروان در حمایت از طلبه ی سیرجانی:



تحصن هشت ماهه ؛ آقایان بیدار می شوند ؟؟

با گذشت بیش از هشت ماه از تحصن حجت الاسلام و المسلمین علی رضا جهانشاهی (طلبه سیرجانی) در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی واقع در نزدیکی تهران و شرایط نامناسب اسکان ایشان ، هنوز پاسخ شایسته ای نسبت به مطالبات ایشان در مورد برخورد با مفاسد اقتصادی و رانت خواری های سیرجان داده نشده است .

هشت ماه از مطالبه عملی برخورد با مفاسد اقتصادی و زنده کردن دوباره ی سنت تحصن توسط روحانیون می گذرد و عدم پاسخ گویی مسئولین در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی فریاد  انسان ها ی آزاده و عدالت خواه را  در گلو خوشکانده است.  

بعضی از مسئولین نه تنها به وظایف خود در رابطه با مفاسد اقتصادی عمل نمی کنند بلکه تحمل شنیدن مطالبه ی برخورد با فساد را نیز نداشته و می کوشند تا به جای برخورد با مفسدین اقتصادی با دادخواهان و فریاد زنندگان عدالت برخورد کرده و راه خود را با پاک کردن صورت مساله کوتاه نمایند. امروز جریان عدالت خواهی توسط بعضی از مسئولین مورد بی توجهی قرار گرفته و حرکات عدالت خواهانه، تا جایی مورد بی مهری قرار می گیرد که  دادخواهی های  عدالت طلبان را در  بایکوت کامل خبری قرار می دهند. این در حالیست که در رسانه ملی گاهی برای حقوق معوقه یک فوتبالیست یا یک تیم ورزشی ، ساعت ها گزارش و برنامه پخش می شود .

ما این قبیل بی مهری ها را مصداق بارز ظلم به جریان عدالت خواه کشور می دانیم و نه تنها حمایت خودمان را از گفتمان عدالتخوهانه اعلام می کنیم، بلکه از تمام کسانی که خیرخواهانه و در راستای مطالبه رهبری، روشی صحیح و اسلام پسند را برای مردمی کردن مطالبه ی عدالت به کار می گیرند، حمایت می کنیم.

به عقیده ما موضوع طلبه سیرجانی، موضوع یک نفر نیست بلکه جریان فراگیری است که به هر کس که شعار برخورد با فساد را می دهد مربوط می شود .

و واقعا این سوال وجود دارد که چرا با گذشت هشت ماه از تحصن ایشان و مطالبه پیام هشت ماده ای آقا و اصل هشت قانون اساسی توسط ایشان مسئولین در مقام پاسخ گویی خاموش اند. و به راستی تا کی باید این تحصن ادامه پیدا کند؟ به منظور حمایت از جریان عدالت خواه، بسیج های دانشجویی شیراز به نمایندگی از عدالتخواهان دانشجویی فارس برای ملاقات و دیدار با طلبه سیرجانی در محل تحصن ایشان یک کاروان را در تاریخ 13 بهمن 89 اعزام می کنند.

از تمامی عزیزان دعوت می شود تا با حضور خود در جمع ما حمایت خود را از این حرکت اعلام کنند ساعت شروع جلسه 10 صبح محل تحصن حجت السلام جهانشاهی در حرم عبدالعظیم حسنی. بسیج دانشجویی دانشگاه های: علوم و تحقیقات فارس، علوم پزشکی شیراز،  پیام نور شیراز،  دانشگاه آزاد شیراز،  دانشگاه شیراز  و  دانشکده فنی  باهنر  شیراز.  

انتهای پیام/10

نظرات بینندگان