کد خبر: ۸۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

مسابقات قرآن دانش آموزان پسر ابتدایی پاسارگاد برگزار شد+تصاویر

مسابقات قرآن دانش اموزان پسر مقطع ابتدایی باشرکت 190 دانش آموز پسر از شهرستان پاسارگاد به میزبانی مجتمع آموزشی بقیه الله و دبستان شهید قدوسی روستای قوام آباد برگزار شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  طنین پاسارگاد،مسابقات قرآن دانش اموزان پسر مقطع ابتدایی باشرکت 190 دانش آموز پسر از شهرستان پاسارگاد به میزبانی مجتمع آموزشی بقیه الله و دبستان شهید قدوسی روستای قوام آباد برگزار شد.

این مسابقات در رشته های حفظ وقرائت برگزار و تمام هزینه های این مراسم را خیرین قرآنی تامین کرده بودند.

محمد نظری در حاشیه بازید از مسابقات قرانی در پاسارگاد در گفتگو باطنین پاسارگاد، با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزان در این استان گفت: یکی از اقدامات خوب و فراگیری که در سطح دانش‌آموزان انجام می‌شود، برگزاری همین مسابقات است.

وی هدف از برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان را شناسایی و شکوفایی استعدادهای قرآنی دانش‌آموزان و آشنایی آنان با قرآن، عترت و نماز، غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و ایجاد فضای سالم قرآنی برای دانش‌آموزان و تقدیر از حافظان، قاریان، مؤذنان عنوان کرد.

نظری با بیان اینکه مسابقات قرآن همه ساله در 4 رشته قرائت، ترتیل، تفسیر و حفظ برگزار می‌شود، گفت: مسابقات بخش عترت در رشته‌های مداحی، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و مسابقات بخش نماز نیز در رشته‌های اذان، احکام و انشای نماز برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه این مسابقات در 5 مرحله برگزار می‌شود، گفت:‌ در مرحله آموزشگاه در سال جاری 640 هزار و 198 نفر از دانش‌آموزان فارس به رقابت پرداختند که نفرات اول آن‌ها به مرحله شهرستان راه یافتند.

وی ادامه داد: در مرحله شهرستان نیز 60 هزار و دویست و پنجاه و دو نفر در 59 ناحیه شهرستان و منطقه آموزش و پرورش فارس به رقابت پرداختند و در نهایت بناست تا به یاری خدا در تاریخ 19 و 20 اسفندماه جاری مرحله مقدماتی استانی (14گانه) در 14 شهر فارس برگزار شود.

نظری، شهرهای آباده، بالاده، دیرم، بیضا، جویم، خنج، دشمن‌زیاری، سرچهان، سروستان، ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز، علامرودشت، کامفیروز، کوار و نی‌ریز را 14 شهر میزبان این مرحله عنوان کرد و گفت: امسال تلاش کردیم تا این مرحله را به جای 5 منطقه در 14 منطقه فارس برگزار کنیم ضمن اینکه برگزاری این مرحله تنها مختص و ویژه آموزش و پرورش فارس در کشور است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس عنوان کرد: مرحله نهایی استانی نیز در تاریخ 8 و 9 اردیبهشت سال آینده و به میزبانی ناحیه 2 آموزش و پرورش شیراز و با حضور 1800 دانش‌آموز نخبه قرآنی پسر و دختر برگزار خواهد شد.

وی همچنین از چاپ 17 عنوان کتاب برای برگزاری این مسابقات در فارس خبر داد و گفت: برای مرحله 14 گانه مسابقات قرآن در فارس 350 حوزه آزمون شفاهی در 14 منطقه درنظر گرفته شده است که 1500 نفر عوامل اجرایی نیز مسئولیت برگزاری مسابقات را به عهده خواهند داشت.

نظری خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما در برگزاری مسابقات 14گانه که ویژه استان فارس است، این است که جریان‌سازی مردمی در این فعالیت قرآنی رخ دهد، به همین دلیل اکثر برنامه‌های ما توسط مردم برگزار می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس، برگزاری محافل انس با قرآن، شبی با قرآن، افتتاحیه و اختتامیه و غیره را از جمله برنامه‌های این مسابقات عنوان کرد و گفت: مرحله کشوری این دوره از مسابقات در تابستان سال آینده و به میزبانی مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به انعقاد تفاهم‌نامه آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه نیز اشاره کرد و گفت: طبق این تفاهم‌نامه از سال جاری تمام مسابقات قرآن در رده‌های سنی دانش‌آموزان به عهده آموزش و پرورش است و دیگر مسابقاتی در این رده سنی توسط اوقاف برگزار نمی‌شود.

 

نظرات بینندگان