کد خبر: ۸۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استهبان خبر داد:

110 اثر تاریخی ثبت شده در استهبان پذیرای میهمانان نوروزی

عباسپور گفت: در تمام مدت تعطیلات نوروزی راهنماهای گردشگری در امکان تاریخی و گردشگری حضور دارند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از سراج استهبان: عباسپور با بیان اینکه شهرستان استهبان با آب و هوای معتدل و کوهستانی و با چشم انداز های طبیعی زیبا همه ساله پذیرای گردشگران از سراسر کشور می باشد افزود: این شهرستان با 110 اثر تاریخی ثبت شده که از این تعداد 45 مورد در منطقه شهر رونیز و منطقه خیر، 15 مورد در استهبان و 50 مورد در شهر ایج قرار گرفته، که مورد توجه گردشگران است.

وی ادامه داد: از میان تفرجگاه ها می توان به تفرجگاه مرغک رونیز، نفرجگاه سرآسیاب استهبان و تفرجگاه براق در شهر ایج و از جمله آثار تاریخی می توان چهار طاقی خیر، چهار طاقی و مسجد سنگی ایج و خانه مقدس و معزی و . . . در استهبان اشاره کرد.

عباسپور با اشاره به اینکه اداره میراث فرهنگی، صنایع دست و گردشگری از 25 اسفند ماه تا پایان تعطیلات به صورت شبانه روزی در خدمت گردشگران می باشد، تصریح کرد: گردشگران می توانند در خصوص داشتن هر گونه سوال یا مشکل در اماکن تاریخ یا تفریحی و یا در صورت مشاهده هر گونه تخریب اماکن تاریخی یا حفاری  با شماره های  07153224992 – 09171306443-  09176418938 و یا سامانه 1801  تماس حاصل نمایند

وی ادامه داد: خوشبختانه توانسته ای با همکاری نیروی انتظامی امنیت گردشگران فراهم کینم و از گردشگران میخواهیم در حفظ و نگهداری امکان تاریخی و تفریحی تلاش نمایند.

وی در پایان افزود: خانه تاریخی مقدس که در بهمن ماه امسال با همکاری مجتمع سته بان نما به نمایشگاهع صنایع دستی تبدیل شده است در ایام نوروز پذیرای گردشگران است و انشااله با اتمام تعمیرات این خانه تاریخی در آینده نزدیک به بازارچه دائمی صنایع دستی تبدیل خواهد شد.

نظرات بینندگان