کد خبر: ۸۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

جهرم آماده استقبال از مسافران نوروزی/عیدی فرماندار جهرم به نخستین میهمان نوروزی

در حالی که تنها چهار روز به عید نوروز باقی مانده، تمام امکانات در شهرستان جهرم برای استقبال از مسافران نورزوی آماده شده است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، با نزدیک شدن به ایام نوروز، دستگاه‌های مختلف خدمات رسان و متولیان ستاد تسهیلات نوروزی مهیای برنامه‌ریزی و استقبال و پذیرایی از میهمانان می‌شوند. در این راستا ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان جهرم نیز از چند ماه مانده به نوروز فعالیت خود را آغاز کرده و با آماده سازی اماکن گردشگری و محل اسکان مسافران، ایجاد کمپ‌های راهنمایان نوروزی، تهیه بروشور و نقشه، ارائه خدمات بهداشتی و امدادی و غیره سعی در معرفی صحیح شهرستان به مردم کشور و میهمان نوازی در خور شأن دارند.

عیدی فرماندار جهرم به نخستین میهمان نوروزی

علیرضا صحرائیان، فرماندار جهرم با اشاره به برنامه‌های متنوع ایام نوروز در استقبال و پذیرایی از میهمانان نوروزی گفت: ستاد تسهیلات نوروزی جهرم متشکل از نمایندگانی از شورای اسلامی، میراث‌فرهنگی و گردشگری، آموزش ‌و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره عشایری، هلال‌احمر، دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری، شهرداری، مرکز فوریت‌های پزشکی و سازمان‌های وابسته به شهرداری است.

صحرائیان بیان کرد: از سه ماه پیش برنامه‌ریزی برای ایام نوروز انجام شده و از 12 اسفند ماه تا 15 فروردین هر گونه عملیات حفاری گاز، آبفا و مخابرات در جهرم ممنوع شده است.

وی افزود: در ایام نوروز اورژانس، شهرداری، هلال احمر، آتش نشانی و شورای ترافیک جهرم در طول 24 ساعت شبانه روز آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی خواهند بود. صحرائیان ادامه داد: همچنین به شورای ترافیک جهرم تاکید ویژه شده که در روزهای نوروز آمادگی کامل داشته باشند.

فرماندار ویژه جهرم از برگزای جلسات مستمر تسهیلات نوروزی با حضور بخشداران این شهرستان اشاره کرد و گفت: در نوروز 94 حدود 35 هزار نفر از شهرستان جهرم دیدن کردند که پیش بینی می شود این تعداد در نوروز 95 به بالای 50 هزار نفر افزایش پیدا کند .

وی افزود: جشنواره عشایری با همت اداره امور عشایری جهرم در ایام نوروز در محل اسکان عشایر (روبروی پتروشیمی) برگزار می‌شود که صنایع‌دستی و محصولات تولیدی و دامی عشایر در این جشنواره عرضه می‌شود.

صحرائیان همچنین گفت از نخستین مهمان نوروزی وارد شده به شهرستان جهرم از طرف فرماندار عیدی می گیرد.

بسته حاوی مرکبات جهرم به مسافران نوروزی هدیه داده می‌شود

سیاوش قزلی شهردار جهرم نیز با اشاره به اینکه برای ایام نوروزی اقداماتی نظیر آماده‌سازی و زیباسازی شهر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در دستور کار است، گفت: برپایی سفره‌های هفت‌سین، ایجاد سه کمپ اسکان در ورودی‌های جهرم، نظافت کوچه‌ها و معابر، تعویض تابلوهای میادین و کوچه‌ها، رنگ‌آمیزی المان‌ها و مبلمان شهری، لکه‌گیری و آسفالت بخشی از اقداماتی است که در حال انجام شدن است.

رئیس کمیته شهری ستاد نوروزی شهر جهرم، گفت: بسته‌های میوه در وزن 200 تا 250 گرم با هدف آشنایی مسافران نوروزی با محصولات کشاورزی و باغی جهرم تهیه و توزیع می‌شود.

شهردار جهرم از اطلاع‌رسانی گسترده توانمندی‌ها و آثار تاریخی و مذهبی شهرستان جهرم توسط سیمای فارس و رادیو در این ایام خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری که کمیته روابط عمومی ستاد تسهیلات در شهرداری داشته است مقرر شده  در برنامه شب فارسی که از شبکه فارس پخش می‌شود توانمندی‌ها و آثار تاریخی و مذهبی شهرستان جهرم را به کشور نشان دهیم.

قزلی گفت: سعی کرده‌ایم برای اسکان مسافران نیز در شهرداری کمپ‌هایی را راه‌اندازی کنیم تا تعدادی از آنان را علاوه‌بر مدارسی که آموزش‌ و پرورش تدارک دیده است ساماندهی کنیم. وی ادامه داد:به این منظور سرویس‌های بهداشتی و حمام در محوطه شهرداری جهرم آماده شده است.

شهردار جهرم از اختصاص اعتبار 500 میلیون ریالی برای تبلیغات و امور جاری خبر داد و گفت: کمیته شهری ستاد نوروزی تمام تلاش خود را برای رقم زدن ایامی خوب برای مردم کشورمان انجام می‌دهد،

برپایی نمایشگاه در غار سنگ اشکن

مسیح عادل‌پور مسئول نمایندگی میراث فرهنگی در جهرم نیز از برگزاری نمایشگاهی درغارسنگ اشکن همراه با موسیقی زنده خبرداد و گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی غارسنگ اشکن برگزار می شود.

وی ادامه داد: تمام اماکن تاریخی شهرستان با همکاری شهرداری پاکسازی شده و مراکز اقامتی اعم از هتل، مهمانسراها و مدارس آماده سرویس دهی به گردشگران است.

نماینده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان جهرم از برپایی نمایشگاه دیگری در ورودی جهرم خبرداد و گفت: این نمایشگاه در قالب ۱۰  غرفه عکاسی، لباس‌های محلی، صنایع‌دستی عشایر، صنایع دستی و سوغات و غیره در میدان چمران برپا می‌شود.

وی گفت: اجرای جشنواره نوروزی، جشنواره عشایر جهرم، برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی، غذاهای سنتی و سفره هفت سین، انتشار و توزیع پنج هزار برشور در راستای معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی این شهرستان از جمله برنامه ستاد تسهیلات نوروزی جهرم است که با همکاری فرمانداری، شهرداری و میراث فرهنگی انجام می شود.
 

اختصاص 37 مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم از آماده سازی 37 مدرسه برای اسکان مهمانان نوروزی خبر داد و گفت: 32 مدرسه در جهرم، سه مدرسه در قطب آباد و 2 مدرسه در سیمکان برای این منظور تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه این مدارس در سه سطح درجه یک، دو و ویژه درجه بندی شده است، افزود: اتاق های مجهز به فرش، حمام و تلویزیون به عنوان محل اسکان ویژه در مدارس شهرستان به حساب می آید.

نورزاد ادامه داد: آموزش و پرورش برای اسکان مهمانان نوروزی وسایل سرمایشی، گرمایشی و خدمات رفاهی آماده کرده است.

به گزارش پسین جهرم، غار سنگ اِشکن، روستای بریجان، روستای بهجان، قدمگاه، مدرسه علمیه خان، مقبره جاماسب حکیم، امامزاده بی بی حور و غیره از جمله جاذبه های گردشگری شهرستان جهرم است
برچسب ها: جهرم ، نوروز
نظرات بینندگان