کد خبر: ۸۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۴

سروستان آماده استقبال از مسافران نوروزی

قائم مقام ستاد تسهیلات دائمی خدمات سفر سروستان از آمادگی کامل این شهرستان برای پذیرایی از مسافران در طول ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، احمدرضا کمالی سروستانی،قائم مقام ستاد تسهیلات دائمی خدمات سفر سروستان در گفتگو با خبرنگار سروستان ما با اعلام آمادگی کامل این شهرستان برای استقبال و اسکان مسافران نوروزی گفت: ستاد دائمی خدمات سفر در این شهرستان با تشکیل جلسات مختلف و با بررسی پیشنهادها و طرح های ارائه شده از سوی معاونت های 9گانه این ستاد،برنامه ریزی مفصلی جهت استقبال و اسکان مسافران نوروزی در طول ایام تعطیلات سال جدید داشته است.

 

وی در ادامه این مطلب گفت: در مبحث اسکان، امسال یکصد اتاق در قالب 18 مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی تدارک دیده شده که علاوه بر تجهیزات مورد نیاز مسافران از جمله؛ مفروش بودن کلیه اتاق ها،وسایل گرمایش، آشپزخانه و سرویس بهداشتی، حدود 65 درصد مدارس فوق الذکر دارای حمام می باشند.

 

کمالی سروستانی با اشاره به استقرار راهنمای گردشگری در ابتدای بلوار امام هادی(ع) سروستان  گفت: امسال و برای اولین بار کمپ راهنمای گردشگری در محوطه مسجد بین راهی امامزاده علی ابن اسحاق(ع) واقع در ابتدای بلوار امام هادی(ع) راه اندازی شده و در این مکان غرفه های گوناگونی همچون؛ ارائه  سوغاتی های سروستان، ایستگاه هلال احمر، اورژانس و پلیس در آن پیش بینی شده که از 25 اسفندماه مشغول ارائه خدمات می باشند.

 

وی همچنین افزود: یک ایستگاه راهنمای گردشگری نیز در میدان مرکزی شهر سروستان راه اندازی می شود که دسترسی میهمانان نوروزی به نقاط  مختلف و دیدنی و همچنین مدارس اسکان راحت تر باشد.

 

قائم مقام ستاد تسهیلات دائمی خدمات سفر سروستان با اشاره به استقبال مسافران نوروزی از بوستان آزادی این شهرستان جهت اسکان موقت در طول ایام تعطیلات تاکید کرد: با تلاش و پیگیری شهرداری سروستان، کلیه امکانات لازم جهت حضور مسافران در این بوستان فراهم شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به منطقه گردشگری مهارلو به عنوان قطب گردشگری این شهرستان اظهار داشت: با توجه به طبیعت زیبا و منحصر بفرد منطقه مهارلو و ساحل دریاچه نمک و همچنین استقبال مسافران و میهمانان نوروزی از این منطقه گردشگری، یک کمپ خدماتی ویژه با امکانات تفریحی و ورزشی در این منطقه پیش بینی شده است.

 

رصد بازار و برنامه ریزی جهت نانوایی ها، اورژانس، داروخانه ها، مراکز عرضه سوخت، سرکشی از مدارس اسکان مسافر و اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه در طول ایام نوروز از دیگر برنامه های ستاد تسهیلات دائمی خدمات سفر در شهرستان سروستان می باشد.

 

کمالی سروستانی در ادامه این گفتگو ضمن اعلام شماره تماس های مورد نیاز مسافران و گردشگران سروستان گفت: مصوبات مختلف ستاد تسهیلات دائمی خذمات سفر در طول ایام نوروز آماده پاسخگویی و رسیدگی به شکایات و سوالات گردشگران و میهمانان عزیز نوروزی در سروستان می باشد و این عزیزان می توانند جهت راهنمایی و اسکان و همچنین بازدید از مکان های تاریخی،فرهنگی و گردشگری شهرستان سروستان با شماره های تلفن های؛ 37846215 (ستاد تسهیلات خدمات دائمی سفر سروستان) 37845258(ستاد اسکان مسافران) و 37842738-37842737 (شهرداری سروستان) تماس حاصل نمایند.

 

خاطر نشان می شود شهرستان سروستان از جمله نقاط تاریخی و فرهنگی استان فارس و کشورمان می باشد که سابقه پیدایش این شهرستان به حدود 6هزار سال پیش بر می گردد و همچنین دارای آثار فاخر تاریخی و فرهنگی همچون؛ کاخ ساسان سروستان، بقعه شیخ یوسف سروستانی، قلعه انگشت گبری، پیر رباط و بقاع متبرکه می باشد.

 

انتهای پیام/س

نویسنده :
سرو آنلاین
نظرات بینندگان