کد خبر: ۸۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
پنج شنبه ها با شهدا:

این شهید؛ در عرصه فرهنگ و هنر فارس پیشتاز و همسری مهربان بود

عبدالرضا در سال 61 با شروع عملیات فتح المبین و بیت المقدس جهت ثبت وقایع جنگ و دلاوری های رزم آوران پر توان اسلام با دوربین فیلمبرداری خود راهی مناطق جنگی شد در همان سال گوشه ای از عملیات پیروز مندانه محرم را به تصویر کشید.
به گزارش سرویس قطعه شهدای شیرازه،، در چهاردم آبان ماه سال 1330، نوزاد پسری در خانواده مصلی نژاد در شهرستان جهرم به دنیا آمد که نام او را عبدالرضا گذاشتند.

عبدالرضا پس از تحصیل در رشته مکانیک و اخذ دیپلم، در سال 56 به عنوان دانشجوی همین رشته به انستیتوی تکنولوژی شیراز پذیرفته شد که سرانجام پس از مدت یک سال تحصیل و با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران به سپاه پیوست.

عبدالرضا مصلی نژاد در کنار تحصیل در رشته مکانیک در رشته های هنری همچون تئاتر ،عکاسی ،نقاشی و خطاطی، شنا ،موزیک و ورزش نیز فعالیت جانبی داشت.

همسر شهید مصلی نژاد:

این جوان متدین در انقلاب اسلامی با مدد جستن از ارشادات و رهنمود های روحانیت مبارز به ویژه آیت الله آیت الهی نماینده امام و امام جمعه فقید جهرم و همیاری گروه های اسلامی به مبارزه مخفی علیه رژیم شاه پرداخت و به فعالیت های چشمگیری همچون احداث کتابفروشی،نشر و توزیع نوارها،کتب مذهبی و سیاسی و اعلامیه های حضرت امام خمینی(ره)در بین اقشار مختلف به ویژه جوانان دست زد.

همچنین در وارد کردن اسلحه و مهمات و بخش و توزیع آن ها بین گروه های اسلامی جهت مبارزه با مزدوران شاه نقش بسزایی داشت که همین عوامل باعث شد بارها توسط ساواک شاه تحت باز جویی قرار گیرد. در دوران دانشجویی نیز با چاپ و تکثیر اعلامیه های حضرت امام(ره)بین دانشجویان به مخالفت های خود ادامه می داد.

درسال 58 به دنبال توطئه اشرار مسلح و گروه های ملحد در کردستان از طرف سپاه عازم آن دیار گردید و در شهرهای پاوه ،مهاباد،مریوان و... به مبارزه مسلحانه علیه این کفار پرداخت.

وی علاوه بر عضویت در شورای فرماندهی سپاه و مسئولیت روابط عمومی این نهاد در زمینه نمایشنامه نویسی عکاسی و فیلمبرداری نیز فعالیت داشت و از آن زمان نیز همکاری خود را در زمینه فیلمبرداری و وقایع نگاری با صدا و سیمای جمهوری اسلامی آغاز نمود.

عبدالرضا، سینمای جهرم را که در جریان انقلاب توسط مردم به آتش کشیده شده و کاملا ًویران شده بود با همت وپشتکار ترمیم وبازسازی کرد و آن را به عنوان مرکز سالم و تفریحگاهی مفید در اختیار جوانان قرار داد.

ن
او، در سال 59 عازم جبهه های نبرد گردید و در منطقه آبادان به شدت از ناحیه پا مجروح گردید.

در سال 61 با شروع عملیات فتح المبین و بیت المقدس جهت ثبت وقایع جنگ و دلاوری های رزم آوران پر توان اسلام با دوربین فیلمبرداری خود راهی مناطق جنگی شد در همان سال گوشه ای از عملیات پیروز مندانه محرم را به تصویر کشید.

 شرکت عبدالرضا در عملیات های والفجر 4 و 8 باعث جراحت او گردید و همچنین مورد آسیب گازهای شیمیایی رژیم بعث قرار گرفت؛ وی پس از بهبودی نسبی مجدداً با اشتیاق به منطقه عملیاتی فاو بازگشت و 9 ماه متوالی در واحد طرح وعملیات لشکر المهدی (عج) فعالیت نمود و سرانجام در عملیات کربلای 5، در شب شهادت حضرت زهرا (س)، 24دی ماه سال 1365 در منطقه عملیاتی شلمچه براثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ن
 همسری مهربان

همسر شهید مصلی نژاد درباره عبدالرضا می گوید:شهید، هنرمندی بود که هم اهل فرهنگ وادب بود و هم همسری مهربان که با زندگی بسیجی وار خود همیشه روزگار می گذراند.همسرم بسیارفعال بود ودر انجام فعالیت های فرهنگی هنری سر از پانمی شناخت و روحیه ی خستگی ناپذیری داشت که این روحیه تلاش و جدیت در فرزندانمان نیز وجود دارد.من و فرزندانم امیدواریم ادامه دهنده راه شهیدعبدالرضا مصلی نژاد و دیگر شهدا باشیم.

ن
قسمتی از وصیتنامه شهید؛

با توکل بر خدای متعال این هستی بخش ما همه خود را برای عملیات آینده آماده می کنیم .پروردگارا تو تو نور فرستادی اما ما کور بودیم تو هادی فرستادی ام ما گمراه بودیم تو خواستی ما را بر بال ملائک بنشانی اما سنگینی گناه ما را بر زمین مخکوب کرد،کوربودیم و کورتر شدیم ،تحمل نمودی و نعمت دیگر برای ما فرستادی که آن نعمت امام عزیز بود.

ای مردم امروز نایب بر حق امام زمان، امام امت است .خمینی بت شکن است مبادا از او عقب بیفتید و بخواهید خدای ناخواسته جلو بروید در خط ایشان حرکت نمایید.که لغزش شما باعث سقوط شماست.

نظرات بینندگان