کد خبر: ۸۵۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۴
جاذبه های گردشگری فارس را بیشتر بشناسیم؛

آشنایی با جاذبه های گردشگری قیروکارزین؛ تفرجگاه سرآسیاب؛ مقصدی مناسب برای سفرهای نوروزی + تصاویر

چشمه ی طبیعی در ورودی شهر قیر و در کنار تپه ی شهدای گمنام این شهر واقع شده، سرسبزی اطراف این چشمه مانند مخمل سبزی در میان دشت های قیروکارزین خودنمایی می کند.

به گزارش شیرازه، اسفند ماه که می رسد خانواده های ایرانی خود را آماده فرا رسیدن بهار طبیعت می کنند، خانه تکانی، خرید عید، تهیه و چیدن سفره هفت سین و بعضا آماده شدن برای سفر در نوروز از جمله مواردی است که در این ایام ذهن خانواده ها را مشغول خود می کند.دغدغه به کجا سفر کنیم نیز بین خانواده ها وجود دارد. شیرازه قصد دارد در این مورد در انتخاب مقصد سفر به مخاطبانش کمک کند. ایران را سرزمینی چهار فصل می دانند استان فارس نیز با وسعت 133 هزار کیلومتر «تقریبا 8/1 درصد مساحت کشور» از این موهبت اللهی برخوردار است. وجود امام زادگان واجب التعظیم، شعرای نامدار، آثار باستانی، جاذبه های گردشگری و طبعیت زیبای خدادادی، فارس را جز، استان های توریست پذیر کرده است. شیرازه تا ایام نوروز قسمتی از این جاذبه ها را معرفی خواهد کرد.

سایت پرگون نوشت:، یکی از مکان های زیبا برای تفریح و گذراندن لحظات خوش و لذت بخش ، چشمه ی زلال با مناظر دیدنی «سرآسیاب» در قیروکارزین است.

این چشمه ی طبیعی در ورودی شهر قیر و در کنار تپه ی شهدای گمنام این شهر واقع شده است. سرسبزی اطراف این چشمه ی قدیمی مانند مخمل سبزی در میان دشت های قیروکارزین خودنمایی می کند.

این چشمه ی زیبا و چشم نواز به صورت کانال کشی از بالای کوه به طرف شهر قیر سرازیر می شود و برای مصارف کشاورزان این منطقه نیز مورد بهره برداری قرار میگیرد.

این کانال کشی نیز مناظر زیبایی را در کنار مناظر طبیعی رقم زده است که مطمئناً از تماشای آنها سیر نمی شوید.

از کانال کشی ها عبور می کنیم. هرچه به سرچشمه نزدیکتر می شویم ، صدای آب گوش نوازتر می شود و صحنه ها نیز چشم نواز تر می شوند.

در قسمت جنوبی چشمه نیز به همت مسئولان شهر قیر پارک تفریحی زیبا و مجهزی آماده است تا لحظات خوبی را برای مسافران نوروزی در دفتر خاطراتشان رقم بزند.

و در پایان آنچیزی که چشم نوازی میکند ، گنبد فیروزه ای متعلق به 5 شهید گمنام است که آرامش بخش روح است و لحظات معنوی را برای شما رقم خواهد زد.

با این توضیحات، همه ی هم وطنان عزیز خصوصاً مردم عزیز و گرامی استان فارس را به تفرجگاه سرآسیاب شهرستان قیروکارزین دعوت می کنیم.


نظرات بینندگان