کد خبر: ۸۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۵

پیام نوروزی استاندار فارس/تلاش جمعی مدیران برای ایجاد رونق اقتصادی

استاندار فارس گفت: در سال 94 موفقیت های چشمگیری در عرصه های ملی و بین المللی نصیب ملت ایران شد که توافق عظیم هسته ای یکی از آن ها بود.

به گزارش شیرازه  به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، مهندس سيد محمد علي افشاني در پيام نوروزي خود با بيان اين كه توافق هسته اي موجب رفع تحريم هاي ظالمانه سال هاي گذشته شده است، اظهار داشت: رفع تحريم هاي مالي و بانكي كشور، مي تواند براي سال 95 منشا گشايش، خيرات و بركات فراواني باشد.

وي با بيان اين كه كشور در سال 94 شاهد برگزاري انتخابات بسيار باشكوه هفتم اسفند بود كه مردم استان فارس با مسئوليت شناسي كاري عظيم را انجام دادند و مشاركت در استان بالاتر از متوسط كشور بوده است، افزود: خوشبختانه انتخابات در كمال امنيت و آرامش به پايان رسيده است و نتيجه آن باعث اميد و نشاط در اكثريت قاطع مردم شد و همين اميد و اعتماد مردم سرمايه اي براي پيشرفت و توسعه استان در سال 95 است.

استاندار فارس ادامه داد: با همين اميد و اعتماد، سال 95 را آغاز مي كنيم و مديران و مسئولان بايستي پاسخ مسئوليت شناسي مردم را با كار و تلاش بدهند و در سال 95 نيازهاي مردم را اولويت گذاري كرده و به آن ها رسيدگي شود.

مهندس افشاني با تاكيد بر اين كه مهمترين نيازي كه مديران دولتي و بخش خصوصي بايد توجه خاصي به آن داشته باشند، موضوع اشتغال جوانان و به ويژه فارغ التحصيلان دانشگاه ها و افراد جوياي كار است، گفت: مديران بايد با همت بالا و برنامه ريزي دقيق و درست، كاري كنند كه زمينه سرمايه گذاري و اشتغال جوانان فراهم شود.

وي افزود: توقع از مردم استان و افراد توانمند اين است كه در زمينه ارائه طرح هاي داراي توجيه فني، مالي و اقتصادي تلاش كنند تا بتوانيم از منابع صندوق توسعه ملي و منابع بانك هاي استان به خوبي براي توسعه استان استفاده كنيم.

استاندار فارس ادامه داد: همه مديران در حوزه هاي مختلف بايد تلاش كنند در زمينه كارهاي عمراني و خدمات زيربنايي به ويژه حمل و نقل ريلي، فرودگاهي و جاده اي توجه ويژه اي صورت گيرد.

مهندس افشاني به كمبود منابع آب و خشكسالي اشاره كرد و با تاكيد بر اين كه مديريت منابع آب به عنوان يكي از اولويت هاي اساسي فارس بايد در دستور كار متوليان باشد، اظهار داشت: بايد با ساماندهي مصرف بهينه آب، بخشي از خشكسالي و خسارات وارد شده به استان را جبران كنيم.

وي با اشاره به اين كه در حوزه گردشگري استان فارس مزيت هاي بالايي دارد، تصريح كرد: در سال جاري به ويژه با گشايشي كه در تعامل و ارتباط با جامعه جهاني و اميدي كه در مردم ايجاد شده است بايد از اين مزيت، استفاده حداكثري صورت گيرد تا بخشي از اشتغال جوانان را در اين حوزه مرتفع كنيم.

استاندار فارس ادامه داد: بايد تلاش كنيم زمينه شادي و نشاط جوانان را با ايجاد پروژه هاي مختلف در حوزه هاي فرهنگي و ورزشي كه از اولويت هاي ما است فراهم كنيم و در سالجاري تلاش مي كنيم كه در اين زمينه قدم هايي اساسي برداريم.

مهندس افشاني با تصريح به اين كه حفظ محيط زيست به عنوان يك اولويت مورد نظر مديران استان فارس است، افزود: اميدوارم با حفظ محيط زيست و تكيه بر توسعه پايدار يعني پاسخ به نيازهاي امروز بدون فدا كردن منافع نسل های آينده، در سال 95 قدم هاي موثري در راه توسعه و رونق استان برداريم.

وي با تاكيد بر اين كه بخشي از مشكلاتي كه امروز دولت براي رفع آن ها تلاش مي كند بايد توسط مردم و با ساماندهي نهادهاي اجتماعي رفع شود، تصريح كرد: بايد زمينه اي فراهم شود كه مشاركت مردم بيشتر از گذشته باشد و سازمان هاي مردم نهاد و نهادهاي اجتماعي فعال تر شوند؛ اين موضوع جزء اولويت هاي خاص ما است.

استاندار فارس همچنين ضمن آرزوي سالي سرشار از موفقيت، همراه با خوشبختي، سربلندي و سعادت، اظهار داشت: با همدلي، همراهي و هماهنگي در سال 95 وحدت و يكپارچگي در استان بيشتر شود و انسجام ملي و استاني باعث پيشرفت و توسعه كشور شود و همه مديران بايد خود را در برابر مسئوليت شناسي مردم مسئول بدانند.

نظرات بینندگان