کد خبر: ۸۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۵
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با شیرازه:

تمرکز زدایی، مردمی کردن اقتصاد و توجه به ظرفیت های دانش بنیان لازمه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است

قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:تاکید بر اقتصاد مقاومتی و فضای کشور نشان می دهد که راهی جز ایجاد استراتژی اقتصاد مقاومتی نیست.
به گزارش شیرازه، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار شیرازه با اشاره به نا مگذاری سال 95 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار داشت:با وجود مشکلاتی چون؛ بیکاری، تورم و دیگر مسایل اقتصادی درکشور، باید از شعارها عبور کنیم و اقتصاد مقاومتی به واقع  عملی بشود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:تاکید بر اقتصاد مقاومتی و فضای کشور نشان می دهد که راهی جز ایجاد استراتژی اقتصاد مقاومتی نیست.

وی با تاکید براینکه تمرکز زدایی ، مردمی کردن اقتصاد و توجه به ظرفیت های دانش بنیان می تواند در جهت اجرایی شدن این استراتژی به کار گرفته شود افزود:اگر فرض کنیم همه تحریم ها هم برداشته شود باز در معرض تحریم هستیم.

قادری ادامه داد: تفاوت دیدگاه بین ما و دیگرانی که می خواهند برکشورمان تسلط داشته باشند همواره وجود دارد و باید کشور را به مرحله ای برسانیم که هوس تهدید و تحریم کردن را نداشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به کاهش قیمت نفت،خشکسالی و حادثه خیز بودن کشور در بلایای طبیعی اشاره کرد وگفت: با اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی که موجب رشد کشور میشود آسیب پذیری کاهش می یابد.

وی خاطر نشان کرد: در منطقه کشورهای مختلفی دچار جنگ و درگیری هستند و ما برای حفظ امنیت، ناخواسته باید در کشورهای عراق و سوریه حضور داشته باشیم و برای حضور موثر نیاز به توان مالی و تقویت بنیان های اقتصادی است.

قادری ظرفیت های استان فارس را ذخایر نفت و گاز همچنین پتروشیمی،معادن،کشاورزی، گردشگری و توریسم مذهبی و تاریخی برشمرد و گفت:از ظرفیت های دانشگاهی برای تولید محصولات کم آب و افزایش بهره وری در کشاورزی باید استفاده کرد.

نایب رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی در پایان افزود:از نظر شاخص کسب و کار در وضعیت مطلوبی نیستیم و باید به عرصه تولید داخلی و رفع موانع تولید توجه شود.
نظرات بینندگان