کد خبر: ۸۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۵

«مروارید سبز» پدیده شگفت انگیز ارسنجان+ تصاویر

در این پدیده، یک درخت بَنه بر فراز تخته سنگی مکعبی شکل قد برافراشته است در حالی که تا فاصله چند کیلو متری آن درخت دیگری حتی بر سطح زمین وجود ندارد!
به گزارش شیرازه به نقل از ارسن نیوز؛ پدیده های طبیعی همیشه برای انسان ها الهام بخش و درس آموز بوده اند. از شعرا و دانشمندان، تا هنرمندان و مردم عادی اما عمق نگر، در طول تاریخ با الهام از پدیده های طبیعی، یا به کشفیات علمی دست یافته اند یا به خلق آثار هنری و ادبی پرداخته اند.

گاهی خرّمی و زیبایی یک باغ به خلق گلستان سعدی می انجامد و گاهی یک درخت سیب باعث کشف قوانین و فرمول های اساسی فیزیک می شود.

اما کمتر دیده شده است که یک پدیده ی طبیعی، مثلا یک درخت، درسی سیاسی و اقتصادی را به انسان ها بیاموزد.

در فاصله ی 3 کیلومتری حاشیه ی شمال شرقی شهر ارسنجان، پدیده ای منحصر به فرد وجود دارد که مایه شگفتی است و مردم ارسنجان آن را "مروارید سبز" نامیده اند.در این پدیده، یک درخت بَنه بر فراز تخته سنگی مکعبی شکل قد برافراشته است در حالی که تا فاصله چند کیلو متری آن درخت دیگری حتی بر سطح زمین وجود ندارد! 


 ارتفاع تخته سنگ تقریبا 6 متر و ارتفاع درختی که بر فراز آن قرار دارد حدود 5 متر می باشد که در مجموع ارتفاع این پدیده ی شگفت انگیز بیش از 11 متر می باشد.  اما آنچه حیرت آفرین است، مقاومت این درخت در برابر سختی تخته سنگ چند صد تنی است به طوری که توانسته است با شکافتن این سنگ بزرگ، ریشه خود را به زمین برساند و اینگونه سالم و سر حال به حیات خود ادامه دهد! انگار خداوند متعال با خلق این اثر هنری خودش خواسته به بندگانش درس مقاومت و سخت کوشی بدهد.

اگر این درخت را به نظام اقتصادی یک کشور و تخته سنگ زیرین آن را به تحریم تشبیه کنیم، این پدیده منحصر به فرد شهرستان ارسنجان را می توان بهترین نماد "اقتصاد مقاومتی" و آموزش دهنده ی "اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی" قلمداد و معرفی کرد.

البته این را هم باید گفت اگر این پدیده زیبا و منحصر به فرد نه تنها در یک کشور دیگر، بلکه حتی در یک شهر دیگر استان و کشور واقع شده بود، قطعا به نحو دیگری از آن حفاظت و به یک جاذبه گردشگری پر طرفدار تبدیل می شد!

 

 

 

 

 


 

(تصاویری از زوایای مختلف این پدیده منحصر به فرد طبیعی)

 

 

نظرات بینندگان